Страница 75 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Яну 2022 00:34
от OVI
Krachunov написа: 29 Дек 2020 21:50 Лятото в жегата ако караш на отворени прозорци или не пускаш климатик може да караш на двигател въпреки заредената батерия, защото системата не пуска хибрида за да не прегрее батерията..
Здравей колега!

Replay-вам на пост с почти 2 годишна давност, защото съм подкарал тази дъъълга тема в режим четене, стигнах до тук, и ми се ще да попитам нещо в този контекст:

Аз имам "особен" подход към климатиците в колите. Свикнах да карам така, че настройката на температурата да е с не повече от 5-6 градуса по-ниска спрямо външнта. Дори да е яка жега, например 38-40 градуса навън, аз съм ОК и ми е комфортно, ако купето е охладено до 30-35. Самият полъх на по-хладен въздух по кожата ми създава усещане за достатъчно хладно.
Все още не съм собственик на RAV4 хибрид (миналата седмица я капарирах, живот и здраве до 4-5 месеца обещаха да ми я доставят), но лятото, като вземах една такава за weekend тест, младежа ми обясняваше, че охлаждането на батерията става с въздух от купето. Инженерите на Тойота са преценили, че лятото хората ще си пуснат охлаждането, а зимата- отоплението, и ако на тях им е комфортно в салона, това ще е ОК и за темперирането на батерията.

Та, в тази връзка се питам- този мой навик на пътуване, когато на повечето хора ще им се стори, че е жега вътре в колата, този "климатичен режим" ще се отрази ли на режима и логиката на хибрида? Ако навън е 40*, най-вероятно аз ще съм заложил 33-35 на климатика. Това достатъчно хладно ли е за батерията, за да я включи "в играта", и да не карам само на ДВГ?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Яну 2022 08:07
от Krachunov
Добър въпрос, чесно казано . 30-35 градуса си е доста топло. И ако се е случвало при външна темперетура от 30+ да пести батерията, като нищо е възможно и това което писа.
Най - добре питай в тойота, каква е максимално допустимата темперетура в купето, на нормална работа.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 10:17
от planetarydrive
При Камрито използвам климатика по същия начин лятото-ръчен режим на най-ниска степен,33-34 градуса.Насочвам струята отзад към отвора на батерията.Под седалката на пътника също има поток от хладен въздух.Никога при каране по магистрала при всякакви скорости и температури от 40 не се загрява значително батерията.Единствено при многократни макс. ускорения в града се повишава чувствително температурата на батерията.Зареждане при спускане лятото също не повишава температурата.Температурата на батерията се установява много лесно при пипане на пластмасовата облицовка под задната седалка.Аз тези опасения за себе си , ги отхвърлих като неоснователни.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 11:03
от dracunculus
Малее, какви сте вие с тези температури, АС на 33-35° tooth.gif tooth.gif ? При мен температурата на комфорт лятото не превишава 20-21 градуса, съответно и климатика ми е на толкова, мразя топлото. Шегата оставете....аз поне наблюдавам, че лятото спирайки някъде (т.е. ДВГ е в работна температура), ако грее бясно слънце и остава колата за около 20 минути и после се кача и пак тръгна, т.е. ДВГ е в работна температура още на старта, но в купето ми е 50+ и съответно батерията не може да се охлади качествено, в началото си работи ДВГ интензивно, докато охлади батерията- чрез климатика и вътрешната температура. Отдавам го очевидно на температурния мениджмънт на батерията, защото за 20тина минути при 35 градуса навън ДВГ и катализатори не могат да изстинат значително, че да изискат интензивно затопляне в последствие. Т.е. поне аз го отдавам това на затоплената батерия в началото, която в такъв случай явно не отдава необходимата енергия, че да премине системата веднага в EV-режим. Това са поне моите разсъждения, без да съм експерт в хибридната сфера.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 15:48
от Lwerewolf
Би трябвало да усетиш ако предпазва батерията по различното "поведение" - зимата torque fill-ът също ти е леко намален докато не позагрее.

Иначе за това лято много сериозно се замислям за леко нелегално фолио на абсолютно всички прозорци (3m cr90 или нещо подобно възможно най-прозрачно).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 17:40
от OVI
dracunculus написа: 04 Фев 2022 11:03 Малее, какви сте вие с тези температури, АС на 33-35°
Да, знам, че за повечето хора това не е комфортна температура. Тъй като аз не съм особено млад, в първите ми шофьорски години ни водачите, ни колите в България въобще не знаеха що е това климатик. Отваряш (ръчно) четерите прозореца, поддържаш поне 60 км/ч, и колкото успее да се охлади от въздушния поток.
Отделно, поне 3-4 пъти съм се притичвал да вдигам някой колабирал на бензиностанция или паркинг- човека карал 2-3 часа на 20-22 градуса, спира да зареди, и изскача навън на 35+ градуса. Както ми го обясниха лекари: при тази рязка смяна на температурата (от ниска към висока, с поне 10-12 градуса разлика), физиологично организма реагира, като разширява кръвоносните съдове (основно артерии и артериоли). От което пък пада кръвното налягане. Като добавиш и рязкото изправяне след дълго седене- ето ти още един принос за моментен недостиг на кръв и кислород до мозъка. И следва blackout. Рядко е фатално, но си зависи от човека и общото му здравословно състояние. Самият аз съм го изпитвал няколко пъти, хем знам какво да правя, но пусто бързане понякога...

Принципно не ми е проблем да пътувам и на 20 градуса в купето, ако и вънка да е 40 на сянка. Просто знам ли, че ще спирам и слизам някъде, по от рано спирам хладилника и оставям вентилаторите да обдухат поне 5-7 минути преди самото спиране. Така хем не остава конденз по въздуховодите, и след време да смърди на блато, но и купето, с моите нежни телеса вътре се темперира бавно до външната температура, и като сляза не получавам топлинен шок.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 18:08
от BOz
А бе не съм пробвал Приуса, или поне не си спомням, ама масово на колите ми макс поддържана температура е до 32 градуса. След това е макс топло, демек не управлява някакъв температурен режим, а колкото може топло, толкова прави. Не си спомням да съм виждал климатик, на който може да му зададеш да ти поддържа 34 градуса, примерно. :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Фев 2022 19:30
от WoLF
Лятото като вдигна толкова нагоре и почва да ми сваля прозорците и да гаси парното tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 05 Фев 2022 13:49
от planetarydrive
Една корекция да направя, тъй като мина време от лятото.Температурата, която ползвах в Камри е около 28 градуса.Винаги на първа степен.То май и не вдига повече от 30 при въртене на скалата.Често след кратко използване на климатика го изключвах и след това пак го пусках.Градусите са ориентировъчни, защото както и лятото така и зимата варират много от зададените.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Май 2022 11:46
от Filbor
Я каква тема намерих от килера с нафталин на форума:
Някой да има оплаквания от Prius
tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Май 2022 21:49
от WoLF
Кратка и изчерпателна tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Юни 2022 21:37
от Ивайло Петров
Здравейте. Това ми е първия пост във форума. Предстои ми да изчета каквото имате за хибридите и за електрическите но първите мисля че ще са моя избор за момента. Имам един въпрос на който не мога да намеря за сега отговор. Бензиновия двигател свързан ли е постоянно със колелата чрез някаква трансмисияи ако да то той е основното задвижване а ел моторите помагат. Но когато се спускаш или караш с постоянна скорост на ток какво се случва със двигателя. Подразбрах че не му се подава гориво и се върти свободно. Ако е така това не поражда ли съпротивление от компресията и не го ли износва допълнително. Няма начин да няма писано по това ама нямам търпение да разбера а се очертава доста четене по въпроса. Лека вечер на всички.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 00:34
от Krachunov
Може да се каже че ел двигателя подпомага бензиновия. Свързан постоянно, да до толкова че нямаш съединител. Тази роля играе планетарна предавка, която позволява двигателя да не се пали при ниски скорости или при поддържане на вече доатигната такава. Така че по повод износването със сигурност, се износва по - малко отколкптл конвенционален.
За последната 1 година 13 000км според приложението съм има58% на ток, което ще рече че половината от тия 13к км двигателя не е работил.

Ето тук има друго четиво, което може да ти се стори интересно предвид, че си се насочил към хибрид света.


Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 01:44
от Lwerewolf
Над определена скорост - двигателят винаги се върти. Обикновено нямаш опция да задвижваш колата само на ток над определената скорост така или иначе (при мен е ~65км/ч).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 07:29
от Krachunov
Да това е заради електродвигателя и предавателното число. На по старите версии е по ниска, например ярис 2014 е около 90км/ч пали двигателя. Корола 2019 е към 110