Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2650
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 262 пъти
Получена  благодарност: 120 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 23 Ное 2020 10:07

Моята при магистрално и 130 по темпомат ми дава 6-6.5 според разликите в денивелацията на двете крайни точки средно :thumbsup:
Но така си е - при такива скорости и нагоре имаш бензинова кола с добро ускорение при нужда tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

dracunculus
Мнения: 1230
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 23 Ное 2020 10:17

Засичах Камри-то за около 300км магистрала тогава на 2-дневния тест-драйв и за спокойно и умерено каране с постоянно 125, макс.130кмч без резки движения даде по колонка и БК около 5/100. ОК, това включва и отиването до магистралата, което в моя случай включва доста хибридно-пригодна отсечка. Колко са сметките по колонка коректни, за 300км само, не знам...зависи от много фактори и дава разлики понякога (случвало ми се е не веднъж). Надявам се в близко бъдеще да придобия по-обхватна и точна представа с този тип автомобил. Но предвид, че Авенсисът ми дава 6,2-6,5 при тези условия (засичано около 100 пъти по колонка и 1000 пъти по БК, който е напълно точен при мен) не виждам нищо невъзможно един модерен хибрид да даде 5 до 5,5 при същите условия
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2652
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 23 Ное 2020 12:06

Вчера заредих до горе, нулирах БК и Трип А и тръгнах от Русе за Варна. На магистралата се качих от пътен възел Белокопитово и нулирах БК, който показваше това:
Изображение
В края на магистралата точно до бензиностанция Петрол разходът беше:
Изображение
Нулирах го отново и изминах около 80км. На връщане на магистралата пак нулирах разхода, като преди да нулирам показваше това:
Изображение
На пътен възел Белокопитово, точно преди да сляза от магистралата показваше това:
Изображение
След снимката отново нулирах и в Русе показваше:
Изображение

На магистралата само на круиз контрол със зададена скорост 140км/ч, трафикът беше слаб и нямаше изпреварвания. Колата беше със зимни гуми 215/65/16, липсваше вятър.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1230
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 23 Ное 2020 12:21

Колега, вярвам ти. Може би се дължи на по-голямото челно съпротивление. За съжаление не снимах тогава Камрито..тъпо. Но и колегите с хибридни коли потвърждават и доста по-нисък от твоя разход. Странното е, че аз с Авенсиса записвам подобен на твоя разход при 130-140, това ще взема да го снимам.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2652
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 23 Ное 2020 12:41

Снимай при 140 с КК по възможност без промяна в скоростта.
На мен ми е по-интересно на Крачунов разхода 5.7 при 150км с изпреварвания - това и дизела трудно го постига.
А зареждане догоре веднага след пътуване може да покаже грешен разход на колонката, защото горивото в резервоара е топло и с увеличен обем. Лично тествано.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 23 Ное 2020 12:55

Това с какъв автомобил?
Че и мен много, ама много силно ме съмнява...особено след като описанието е "карах доста айдушки", "под 150 не падах от Сливен до София", трафика бил плътен, пък си карал без круиз, че да не намаляваш и т.н.
Малко (всъщност не малко) на рибарски лакърдии ми прилича...

PS. Такъв магистрален разход на хибрид бих повярвал за често постижим (а не веднъж случайно, при жестоко стечение на обстоятелствата, специфична подредба на луните на Сатурн, ниво на слънчевата активност и т.н.) само на магистрала в равнинна област на някоя от западните държави. Където няма български асфалт, неравности, и най-вече българския манталитет на каране всеки да си кара както иска и да не се съобразява с останалите участници. И където няма влачещи се с 80-90 в дясна лента и в същото време летящи с 140+ в лявата, а на нормалните хора искащи да карат около ограничението да им се налага непрекъснато лавиране от едната в другата лента...

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 13:28

nicktodorov написа: 23 Ное 2020 12:55 Това с какъв автомобил?
Корола 2019 - 1,8 HSD

Ще намеря трипа в МуТ.
На магистрала принципно карам с ограниченията, включително това на Тракия, което е 40 км участък с 90км/ч, с ускорение до 150-160 при изпреварване.
nicktodorov написа: 23 Ное 2020 12:55 и най-вече българския манталитет на каране всеки да си кара както иска и да не се съобразява с останалите участници.
Когато трафика е плътен и в дясна лента са с 90-100, а лявата 140-150-155 общо взето карам в лявата лента и не правя път на селинджъри, които примигват... пускам ги когато в дясно има достатъчно място, така че да не намалявам. (пак казвам плътен трафик, пред мен има още 100 коли, за това не пускам). Все пак никой не е длъжен да се съобразява с малките им пи*ки.

За зареждането, колко отклонение да дава? Въпреки това съм сипвал, както веднага след пристигане, така и на следващия ден, разстояние до бензиностанцията под 1 км.. Да не каже някой, че пак съм загрял цялото гориво. И в двата случая отклонението по колона спрямо борда ще да е под 0,1 литра понеже не мога да го хвана.
Не знам кое е толкова чудното, след като на между градски път разхода е 3,6-3,7
nicktodorov написа: 23 Ное 2020 12:55 рибарски лакърдии
Рибарските лакърдии си ги следя със статистика и за сега за 11 000км средния разход ми е 4,7

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 13:35

ОПАААА... хванах се сам, не е 5.5. ами 6 разхода, за който говорех с айдушкото каране...

Изображение

Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2652
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 23 Ное 2020 15:00

Е щом 40км си карал с 90км/ч може да се направят 6/100
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 15:05

40 +/- все там, колко да се вдигне за 40 км? 6,1 да стане... 6,2..
Разхода изключително лесно се минимизира.. просто гледаш знаците.

Аватар
biro
Мнения: 2652
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 23 Ное 2020 15:08

Напротив, разходът пада много при движение с 90км/ч.
Вчера като влязох във Варна и нулриах разходът след магистралата показваше 2.5/100 в продължение на 5км.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 15:32

Че е малък с 90 няма спор. Идеята ми беше по - скоро,колко би намалил разхода тези 40 км на база цялото разстояние.
Иначе междуградско както казах е идеално за хибрид. Изображение
Прикачени файлове
0-04-0a-f44c3473d6cc49f1a1f4cb348620a34a59c5b1321d4bc47c57ef0d40b94196f0_a2871386.jpg
0-04-0a-f44c3473d6cc49f1a1f4cb348620a34a59c5b1321d4bc47c57ef0d40b94196f0_a2871386.jpg (25.02 KiB) Преглеждано 1278 пъти

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 23 Ное 2020 15:35

Krachunov, в крайна сметка магистрално каране под 150 км/ч не си падал ама средната скорост 78 км/ч, 30 км изминати на ток и 40 км участък с 90 км/ч скорост. После разхода бил 6/100 на магистрала no.gif
Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 16:08

Гледай сега, както казах магистралата си има ограничения.. Когато целия поток кара ~150, единственото място където не съм карал с ~150 са тези 40 км които ограничението е 90. Освен това забрави да добавиш и един тунел с ограничение 80км/ч. И разбира се не на последно място, трафика чат пат забавя, така че колко и да имаш желание, нали... Но не променя факта, че съм се ръчкал над нормалното ..за мен... при нормален трафик и магистрала карам по знаци. 140/90/80 колкото пише...
Както казах, не еднократно 280 км сипано буквално преди магистралата и заредено пак преди да сляза от нея.. със зимни гуми разхода ми е 6-6,1 КОЛКО да е се е увеличило тоя обем че да ме излъже ?!
Това което намерих в нета:
ТК на бензина е 0.00126, т.е при увеличаване на темп. с 1 градус, 1.00000 литра бензин ще станат 1.00126 литра. ТК на другите горива са:
Не променя факта че над 6 разход, виждам само в града когато е студено и карам под 3-4 км, до де загрее двигателя.. и то вземе че стигна крайната дестинация.

Аватар
BOz
Мнения: 4294
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 23 Ное 2020 17:16

Krachunov написа: 23 Ное 2020 13:35 ОПАААА... хванах се сам, не е 5.5. ами 6 разхода, за който говорех с айдушкото каране...
Какво Айдушко каране не знам. То ако спазваш всички ограничения средната скорост е доста по-висока. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост