Rav4 d-4d 2003 ремонт на машинка за централното заключване
Публикувано на: 19 Мар 2017 15:17
Здравейте, искам да споделя моя опит с ремонта на центр. заключване. При мен ситуацията беше следната- с дистанционното от ключа се управляваха само трите пасажерски врати, а шофьорската и багажника трябваше да ги заключвам с ключа.
Проблема се оказа в моторчето на машинката.когато го освободих от редуктора моторчето работеше при подаване на команда от дистанционното но просто нямаше тяга да задвижи целия механизъм и само леко поклащаше бутона за заключване. на вратата. Последва сваляне на моторчето при което като го захраних с 12V се развъртя с ниски обороти и започна да излиза гъст бял дим. Продължих с разглобяването. Свалих пластмасовия капак с четките и изчистих всичко с обезмаслител. Колектора на ротора го изчистих до блясък с водна шкурка като го въртях с винтоверта. Сглобих моторчето но при захранване отново запуши. Проблема се оказа в един токоограничаващ резистор който е поставен в пластмасовата капачка последователно вързан към едната четка. Измерих стойността му - 2,5 ома. Вероятно е терморезистор тъй като колкото и да повишавах Захр. напрежение оборотите не се показваха. Извадих го и го замених с медна пластинка със същите размери. Сега вече моторчето си заработи нормално. Сглобих всичко и след пробите видях че всичко работи и за мое учудване дори и багажника се управлява с дистанционното. Така че смело разглобявайте и махайте термистора. От цялата процедура най-голям зор видях докато разкача металните пръти от дръжката до механизма. В крайна сметка трите часа игра си струваха.
Проблема се оказа в моторчето на машинката.когато го освободих от редуктора моторчето работеше при подаване на команда от дистанционното но просто нямаше тяга да задвижи целия механизъм и само леко поклащаше бутона за заключване. на вратата. Последва сваляне на моторчето при което като го захраних с 12V се развъртя с ниски обороти и започна да излиза гъст бял дим. Продължих с разглобяването. Свалих пластмасовия капак с четките и изчистих всичко с обезмаслител. Колектора на ротора го изчистих до блясък с водна шкурка като го въртях с винтоверта. Сглобих моторчето но при захранване отново запуши. Проблема се оказа в един токоограничаващ резистор който е поставен в пластмасовата капачка последователно вързан към едната четка. Измерих стойността му - 2,5 ома. Вероятно е терморезистор тъй като колкото и да повишавах Захр. напрежение оборотите не се показваха. Извадих го и го замених с медна пластинка със същите размери. Сега вече моторчето си заработи нормално. Сглобих всичко и след пробите видях че всичко работи и за мое учудване дори и багажника се управлява с дистанционното. Така че смело разглобявайте и махайте термистора. От цялата процедура най-голям зор видях докато разкача металните пръти от дръжката до механизма. В крайна сметка трите часа игра си струваха.