Страница 1 от 1

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 15:09
от tahchiev01
Здравейте,
имам следният въпрос за който се извинявам , но за пръв път карам тойота и то 4 по 4 и то дизел.
Имате ли представа дали 4 по 4 се включва и изкючва автоматично или е с бутон? Някъде из форумите бях чел ,че до 50 км е 4 по 4 , а след това автоматично минава на предно? Също така има ли някаква таблица за препоръчителна скорост на всяка от 6те предавки?
Поздрави

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 15:55
от slowtraveler
4х4 на тази равка би трябвало да си е автоматично...
Което ще рече, че включва задния мост само когато реши, че му трябва... Може и с 5 км/ч да си е само предно :)
Но това да не те плаши - съвременните системи работят учудващо добре на паркетниците... Да, не става да се ровиш в калта като 'батковците', но да те изкара инцидентно отнякъде и да те закара другаде - си е перфектна система...
Относно препоръчителната скорост?!!! Ами то май от няколко десетилетия няма такава :)
Караш така, както смяташ за добре...
Ако гониш минимален разход - гледаш да превключваш максимално рано към по-висока предавка...
Ако гониш безпроблемна експлоатация - може да поддържаш и по-височки обороти :)

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 16:32
от veso_hds
slowtraveler написа:
Ако гониш минимален разход - гледаш да превключваш максимално рано към по-висока предавка...
Това обаче води до преждевременно износване на кутията и доста солени ремонти.Най-добре е да превключваш някъде около 2200-2500 оборота.

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 16:40
от slowtraveler
Що пък да води до преждевременно износване на кутията?!!!

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 17:24
от veso_hds
Преди няколко дена сменях петата на равката и така ми казаха едни от най-добрите механици(по мое мнение)от Тойота.Покарах колата в тяхно присъствие и ми препоръчаха да превключвам в посочените по-горе обороти.

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 18:11
от slowtraveler
Не съм съгласен с това мнение...
Доводите ми са следните:
Кутията се тормози при голям въртящ момент, и при голяма разлика в оборотите при превключване (когато синхронизаторите имат да изравняват по-голяма разлика в оборотите)...
При превключване на ниски обороти въртящият момент е нисък, разликата в оборотите - също...
Разбира се - кутията е доста чувствителна към начина на шофиране - при желание можеш да потрошиш кутия при всякакви условия :)

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 09 Мар 2017 19:46
от veso_hds
Аз не споря,само споделям какво са ми казали.С удоволствие ще чакам мехаННика да се включи и да изясни ситуацията.

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 10 Мар 2017 11:29
от tahchiev01
много ви благодаря ще се старая да превключвам на 2200-2500 , до сега така съм правил на голфа бензин/газ и даваше много добър разход

Въпрос за 4x4 на рав 4 177к.с

Публикувано на: 10 Мар 2017 12:14
от slowtraveler
За дизелак това вече са високи обороти....