Страница 8 от 12

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:22
от ufer
По отношение на застраховането немците са създали цяла система, която десетилетия наред беше като библия за европейските застрахователи - SCHWACKE, които всяка година издават каталог с обезценяването на почти всички световни марки. Честно казано, от години не съм се интересувал, но допускам, че още тази система функционира и се използва и у нас... :thumbsup:

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:36
от Hursa
Благодаря! Май булстрад ще е, поне за първата година - тези, които имат брокер при дилъра smile.gif

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:41
от BOz
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 07:27 75% от стойността не е ли заплащане само ако автомобила например е тотализиран, но ти искаш да остане у теб...
Ако им кажеш да си го вземат - би трябвало да ти заплатят цялата сума (минус текущата амортизация за дадения период)
Мисля, че няма опция ти да не искаш да остане при теб.
Те ти оценяват щетата като тотал и си приспадат здравата част. Не може да им кажеш - купете ми здравата част и ми дайте и останалите пари. Грубо казано все едно да ти счупят фара, да ти дадат 2% от стойността и ти отново да им кажеш - дайте ми останалите 98% и си вземете колата. Това, че е тотал не ги задължава да са в позицията на "купувач". А просто оправдание от тях да не изплатят повече пари за ремонта от застрахователната стойност.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:51
от slowtraveler
BOz написа: 12 Ное 2021 09:41 Мисля, че няма опция ти да не искаш да остане при теб.
Играли сме тази опция с Опел Зафира на година и половина - зимата в поледица пред колегата се завърта автомобил, удря се в бетонна стена, и връщайки се на булеварда удря служебната зафира отстрани около задния мост. Зафирата преминава разделителната ивица и се нацелва челно в насрещен автомобил... Никой не пострада (с изключение на синини от колан и т.н.)... Но автомобила бе сериозно увреден от доста страни, всички еърбези гръмнали, откачени педали и т.н..
Застрахователя тотализира автомобила и ни плати всичко до стотинка в цял обем (на другият ден бяхме поръчали нов автомобил)...
'Остатъците' станаха собственост на застрахователя и той си ги продаде за да си върне част от 'загубената' сума.. По спомен ги продадоха за 6х.лв...
Тотал-щетата е пълна загуба на автомобила (и наистина се 'присъжда' рядко) до степен икономическа нецелесъобразност от възстановяване... Само 'спасителните' устройства - колани, преднатежители, възглавници струваха над 15х.лв, и заедно с ремонта на автомобила в официален сервиз и по силовата част цената силно доближи 30х.лв, които ни изплатиха. По спомен новата струваше май 32х.лв. по него време.
А ти говориш за частична увреда..

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 10:04
от Krachunov
Hursa написа: 12 Ное 2021 09:36 Благодаря! Май булстрад ще е, поне за първата година - тези, които имат брокер при дилъра smile.gif
Брокера при дилъра, работи с повече от една компания. Така че разпитай. Също така имат човек, който съдейства при завеждане на щети в различни компании. Звъниш му разбира се и после седиш като изтърсак до колата а човека действа всичко.
Булстрад имат ограничение на брой щети без документи. Алиянц няма. Е и булстрад имат но е ххх пари отгоре. Без документи разбирай, караш удряш дупка, гумата тотал и може да се наложи да викаш КАТ който да ти издаде протокол. Жулиш се на паркинг/гараж... документ.
Иначе отиваш казваш им шибнах дупка и толкова.
Пак повтарям грях ми на душата ако се оплача от булстрад. При позволени 2 щети без документи, общо ми платиха 4 такива... като последната нямаха ама грам никаква логика да ми я платят. А 1вата ми щета при тях е точно тотал гума.. и ми платиха гумата на 80% при все че имах още 3 вноски...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 10:09
от metoyo
В писмото което ми изпратиха за подновяване на каското в Булстрад, последното изречение е: Съгл. ОУ имате право на 2 щети по Декларация / не повече от осем външни основни корпусни детайли сумарно по двете претенции/.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 10:19
от Hursa
Имам доверие на застрахователно дружество "енергия", а и ползваме голяма отстъпка - но не ми се ще да застраховам при тях първата година. Предпочитам да е застраховател имащ повече контакти с дилъра на тойота.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 11:15
от Volkata
Аз винаги съм бил в Армеец и не съм имал проблеми, за Булстрад това което казаха колегите има ограничения за броя щети, то при всеки застраховател ако се натрупат много ще се вдигне каското за следващата година, но тогава може да се смени компанията, с Алианц например мой приятел с шкода октавия сменя капака/вратата на багажника при което за подновяване на каското му обявяват че поради голяма щетимост му завишават 100% каското и старото му каско беше около 1100 и за следващата година му казва 2000 и просто смени компанията, като когато колата е на лизин е малко занимавка защото трябва да се получи разрешение от лизингодателя, но аз бих препоръчал Армеец, и като цена винаги е било добре и като услуга.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 11:26
от slowtraveler
Аааа, Алианц не ми го споменавай (виж заглавието на темата :) )...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 13:40
от BOz
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 09:51
BOz написа: 12 Ное 2021 09:41 Мисля, че няма опция ти да не искаш да остане при теб.
Играли сме тази опция с Опел Зафира на година и половина - зимата в поледица пред колегата се завърта автомобил, удря се в бетонна стена, и връщайки се на булеварда удря служебната зафира отстрани около задния мост. Зафирата преминава разделителната ивица и се нацелва челно в насрещен автомобил... Никой не пострада (с изключение на синини от колан и т.н.)... Но автомобила бе сериозно увреден от доста страни, всички еърбези гръмнали, откачени педали и т.н..
Застрахователя тотализира автомобила и ни плати всичко до стотинка в цял обем (на другият ден бяхме поръчали нов автомобил)...
'Остатъците' станаха собственост на застрахователя и той си ги продаде за да си върне част от 'загубената' сума.. По спомен ги продадоха за 6х.лв...
Тотал-щетата е пълна загуба на автомобила (и наистина се 'присъжда' рядко) до степен икономическа нецелесъобразност от възстановяване... Само 'спасителните' устройства - колани, преднатежители, възглавници струваха над 15х.лв, и заедно с ремонта на автомобила в официален сервиз и по силовата част цената силно доближи 30х.лв, които ни изплатиха. По спомен новата струваше май 32х.лв. по него време.
А ти говориш за частична увреда..
Значи не сте имали такъв случай, както го описваш. Още от начало са ви предложили и платили 100% от стойността на автомобила.
А тук се говори ако не искат да платят 100%, а да кажем 80%. Каквито са и повечето случаи. В този вариант няма как да кажеш - добре, давайте още 20% и си запазете цялата кола.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 14:16
от Volkata
BOz написа: 12 Ное 2021 13:40 Значи не сте имали такъв случай, както го описваш. Още от начало са ви предложили и платили 100% от стойността на автомобила.
А тук се говори ако не искат да платят 100%, а да кажем 80%. Каквито са и повечето случаи. В този вариант няма как да кажеш - добре, давайте още 20% и си запазете цялата кола.
тогава не би била тотал щета колата и те биха заплатили ремонта

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 16:59
от slowtraveler
Volkata написа: 12 Ное 2021 14:16 тогава не би била тотал щета колата и те биха заплатили ремонта
Точно така...
Или е обявена за 'тотал щета' и ти плащат всичко, вземайки автомобила, или ако ти не искаш да ти вземат колата - тогава дори и да е тотал щета, не я смятат за такава - оценяват 'остатъците' и ти плащат не повече от 75-80% от стойността..

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 17:19
от BOz
Volkata написа: 12 Ное 2021 14:16
BOz написа: 12 Ное 2021 13:40 Значи не сте имали такъв случай, както го описваш. Още от начало са ви предложили и платили 100% от стойността на автомобила.
А тук се говори ако не искат да платят 100%, а да кажем 80%. Каквито са и повечето случаи. В този вариант няма как да кажеш - добре, давайте още 20% и си запазете цялата кола.
тогава не би била тотал щета колата и те биха заплатили ремонта
Не е вярно. При над 70% обявяват тотал щета и приключваш с колата.
На 76% при обявена тотал щета предадох Фиата за скрап.
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 16:59 тогава дори и да е тотал щета, не я смятат за такава - оценяват 'остатъците' и ти плащат не повече от 75-80% от стойността..
Така де. Всяка кола никога не е тотал на 100%. И до 90% да я докарат, колата се обявява за тотална щета и ти плащат 90% от стойността, защото оценяват, че има 10% детайли, които може да ги продадеш. Но не може да им кажеш - ок, продавам ги на вас - давайте 100% и си задържайте колата.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 17:25
от slowtraveler
BOz написа: 12 Ное 2021 17:19 Не е вярно. При над 70% обявяват тотал щета и приключваш с колата.
Спорът за мен е излишен... Процентът навярно при различните застрахователи е различен...
При нас 'тотал щета' беше по спомен над 75% от остатъчната стойност, защото се борихме да преминем тази стойност... И я преминахме..
Иначе ако например щетата бе 74% щяха да платят тази стойност и да имаме потрошен автомобил...
Ако сметката излизаше над 75%, вариантите бяха два - 1. плащат 75% (дори и оценката да е 99%) и колата остава за нас (реално не обявяват автомобила за тотал-щета, а на границата на щетимост); 2. плащат 100% и колата остава за тях (обявена тотал щета)... Средно положение - няма...
Няма как процента да е 90% и да ти платят този процент, като автомобилът остане за теб...
Ние избрахме втория вариант - платиха си всичко изрядно. След това заради коректността им, им помогнахме да продадат автомобила, като парите отидоха за тях...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано на: 12 Ное 2021 18:24
от BOz
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 17:25 Няма как процента да е 90% и да ти платят този процент, като автомобилът остане за теб...
Няма как ама има как. Аз до сега съм тотализирал 3 коли. 2 в Армеец и една в ЛевИнс. И винаги е този вариант.