Страница 1 от 2
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 20 Фев 2017 16:00
от slavicho
Здравейте колеги.Проблема ми е следния: при палене двигателя върти повече от обикновено и точно като се запали се появява разтрисане.Всички свещи работят,горивен филтър е сменен.2 пъти я закачах за диагностика не отчита никакви грешки,дюзите също са в ред.Има датчик на педала на газта,не съм сигурен но май се казва потенциометър,на компютъра показва ,че е на 18% при работещ двигател без да се подава газ. Като се подаде газ до край стига до 60% и не иска повече.Казаха ми,че проблема е в него.Искам да попитам някой от вас имал ли е такъв проблем и дали е възможно да е от този датчик?
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 02 Мар 2017 13:23
от slavicho
Колега DIDO28 тъй като съм нов във форума не мога да отговаря на лични съобщения.Не съм оправил проблема още.То не беше стартер,демфер,датчик на педала на газта,тампони на мотора и т.н. и проблема си остана.Май и аз отивам на тези дифтунги.Ще пиша като ги видя и тях.Поздрави.
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 08 Мар 2017 21:11
от bobilora83
Здравейте и аз имам същият проблем и се чудя накъде да се насоча,при нас всеки майстор различно казва и аз незнам какво да правя.
Ако някой може да помага да пише.
Благодаря предварително.
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 09 Мар 2017 08:17
от slowtraveler
Проблема с паленето едва ли е от датчика на газта...
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 09 Мар 2017 20:13
от Scott
slowtraveler написа:Проблема с паленето едва ли е от датчика на газта...
Може и да влияе, иначе нямаше изрично в книжките да пишат да се пали без да се натиска педала на газта. Ако ЕКУто има грешна информация че педала е натиснат може да затваря байпаса за стартиране и двигателя не пали от недостиг на гориво.
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 09 Мар 2017 22:17
от slowtraveler
Писането за натискане педала на газта се появи с появата на инжекционите...
Преди това нормалната практика на палене бе да напомпиш няколко пъти газта, да дръпнеш смукача, и след това да запалиш с умерено натисната газ...
И като се появиха инжекционите почнаха да въвеждат практиката да не натискаш газта... Иначе хората натискаха и редовно вдигаха много оборотите на студени двигатели..
ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес....
Няма причина да се тресе дори при натисната газ - тогава би запалила и увеличила оборотите...
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 11:23
от Scott
slowtraveler написа:...ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес...
И как според теб ЕКУ-то си подготвя 'правилната' смес при дизелов двигател? При това с грешна информация от някой от датчиците?
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 11:49
от iovkito
При проблем с педала на газта , колата влиза в авариен режим и вдига оборотите на празен ход , за да може да се кара . Няма никаква връзка с паленето на колата.
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 12:05
от kiks
Ако имаш тоя проблем при топло или студено време и колата пали на 3 цилиндъра (и колата се тресе при палене) би трябвало да е дюзи. Нали правят някакъв тест с обратната нафта? Може някоя от тях да не пропуска нужното кол. гориво? Може ли да са идеални дюзите на 17 годишна кола?
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 12:14
от slowtraveler
Scott написа: slowtraveler написа:...ЕКУ-то при палене едва ли му пука въобще как е натисната газта - то си подготвя правилната смес...
И как според теб ЕКУ-то си подготвя 'правилната' смес при дизелов двигател? При това с грешна информация от някой от датчиците?
При грешна информация от някои от датчиците няма как...
Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя

При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 13:35
от e 10
kiks написа: Може ли да са идеални дюзите на 17 годишна кола?
Може, че даже и на по-стара. Зависи от концепцията, заложена при направата на автомобила

!
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 13:45
от kiks
Да, колкото по нови, толкова по зле и скъпи стават

Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 15:20
от Scott
slowtraveler написа: Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя

При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
При дизеловите двигатели не точно така. Положението на педала на газта казва колко да бъде количеството гориво впръскано от дюзите. И чак в последствие поради повечето впръскано гориво се увеличават оборотите, увеличава се количеството приет въздух, мощността и т.н. 'Правилната смес' на дизеловия двигател e много относително понятие, защото приетия въздух не се контролира прецизно във времето и отношението гориво-въздух се променя в много широки граници. Освен това в момента на палене липсва обратната връзка от датчиците в изпускателната система, защото двигателя още не е запалил. За конкретния случай - ако се впръсква гориво като за 33% положение на педала за газта, двигателят може да не пали и притриса защото възпламеняването възниква много преди ГМТ и работата е неустойчива поради обороти под номиналните за тази смес.
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 21:58
от slowtraveler
Честно казано при електронните инжекторни системи едва ли някой от нас знае в момента на палене каква е логиката на управление на дюзите..
Правилната смес при дизела е доста лесно контролируема

Да, компа контролира турбо и дросел (за тези, които имат такъв), но общо взето - колкото и нафта да вкараш, все ще я изгори

А дори и да не я изгори - ще я издуха през ауспуха...
Пробвай да запалиш дизела при натисната газ, и ще се убедиш, че няма да има проблем... Това - при 'електронна газ'

Колегата споменава показание 18%, което си е напълно нормална стойност за празен ход...
Така, че според мен трябва да се търси проблема другаде...
Трудно палене и разтрисане на двигателя Avensis 2d4d 110 к.с. 2000г
Публикувано на: 10 Мар 2017 22:32
от Iliyа Damyanov
Scott написа: slowtraveler написа: Но при други датчици - като например газта, той си подготвя правилната смес винаги...
Бъркаш 'правилна смес' с пожелание каква мощност да дава двигателя

При положение 0% на педала на газта, компютъра смята колко газ да подава за да поддържа празен ход...
При положение 100% компютъра смята колко газ може да даде при конкретните условия...
Т.е. педала на газта е 'молба' какво искаш от двигателя (и в никакъв случай не влияе върху правилната смес при дадените условия)..
При дизеловите двигатели не точно така. Положението на педала на газта казва колко да бъде количеството гориво впръскано от дюзите. И чак в последствие поради повечето впръскано гориво се увеличават оборотите, увеличава се количеството приет въздух, мощността и т.н. 'Правилната смес' на дизеловия двигател e много относително понятие, защото приетия въздух не се контролира прецизно във времето и отношението гориво-въздух се променя в много широки граници. Освен това в момента на палене липсва обратната връзка от датчиците в изпускателната система, защото двигателя още не е запалил. За конкретния случай - ако се впръсква гориво като за 33% положение на педала за газта, двигателят може да не пали и притриса защото възпламеняването възниква много преди ГМТ и работата е неустойчива поради обороти под номиналните за тази смес.
Има едно нещо на което му се вика модул за управление на тягата. Не знам за какво точно служи ама зимата като буксувам педала на газта не ме слуша , а като влезе в авариен режим натискай газта и чакай да дигне обороти.