Страница 1 от 4
недозавиване-как да го преборя???
Публикувано на: 14 Май 2007 22:26
от IVOtuning
здравеите
колата е 1990'тоуота супра турбо
имам много голямо недозавиване
на мокро с газ предницата изпуска мнооооооого лесно
ока4ването е с регулиращи конита , прогресивни пружини и сток стабилизиращи щанги и тампони
въпросът е как да я накарам да завива малко пове4е
как да регулирам геометрията но без да ми износва гуми на нормално каране
амортисиорите как да ги настроя оптимално за дрифт и нормално каране( правя по около 500 км вс. седмица и не мога да я подготвям самo за дрифт )
Публикувано на: 14 Май 2007 22:54
от ALTEZZA
ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.
Публикувано на: 14 Май 2007 22:57
от racing_fan
Имам чувството, че е от окачването. Нашата Корола беше със спортни пружини като я взехме и недозавиваше яко. Сложихме нормални пружини и се оправи. Сега си влизам смело в завоите и колата завива. Просто тва спортно окачване е за гладка писта, а не за наште неравни и разбити пътища. А може и геометрията ти да не е добра. С това окачване, може би трябва друга геометрия да и направиш от заводската.
Публикувано на: 14 Май 2007 23:28
от El Camino
ALTEZZA написа:ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.
Предницата трябва да се пипне юнашката, за да почне да захапва. Въпроса е какво може да се настройва на тази супра отпред и ако не стигат, да се разширят настройките.
Естествено както казва Алтезов най евтини са интервенции отзад примерно галоши 185, ама идеята е да се подобри сцеплението, а не да се развали.
Като правило - поправя се по лошата ос, а не се разваля по добрата.
Публикувано на: 14 Май 2007 23:44
от LordDigital
Raboti ot zade.
Preporychvam i PREDNA i zadna stanga na ST. Ako iskas Budget samo zadna. NAI-VAZNOTO e EndLinks ot zade da gi smenis kato absoluten minimum sys predni (zastoto orginalnite zadni veroqtno sa ti plastmasovi) ,a oste po-dobre sys reguliruemi. Na ST stangata ot zade ima 2 dupki ,za poveche preZavivane i za po-malko.
Ma vnimavai mnogo ,stoto tezka kola ako q naprais da prezaviva prekaleno mnogo - TEZKO TI I GORKO ,licno az ne mislq che sym gotov za prezavivasta kola da karam na pytq - moita sym si q naglasil da e neutralno zaviva i pak ot vreme na vreme mi se privizda baba mi posred bql den...
Za drift sys 20 godisni bushing - NAPRAAAAAAAAAAAAAAAO ZABRAI ,zigula-Lada-Vaz-2104 sys 1300 razpilen motor (sys trakast Avans) beshe MNOGO PO-KONTRILUREAMA na drift ot moita supra predi da pocna da smenqm bushings...
Uspeh

Публикувано на: 14 Май 2007 23:47
от LordDigital
El Camino написа:ALTEZZA написа:ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.
Предницата трябва да се пипне юнашката, за да почне да захапва. Въпроса е какво може да се настройва на тази супра отпред и ако не стигат, да се разширят настройките.
Естествено както казва Алтезов най евтини са интервенции отзад примерно галоши 185, ама идеята е да се подобри сцеплението, а не да се развали.
Като правило - поправя се по лошата ос, а не се разваля по добрата.
Da moze da se vkara qkiq camber ,ma na naste ne staa chak tolkoz qk oti sa DoubleWish ,i za povece ot 2 gradusa trebe reguliruemi A-Arms ,koito sa pravqt samo i edinstveno ot JUN i struvat mnooo pare:) Pri nego problema sys nezahapvane e 1.Zavodskiq setting na suspesniona e qko forgiving (this is a GT car after all) i 2.Poluchavat se golemi pulsacii i bqgane na cambera sys mnogo gradusi ot ustarelite busssshingzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............
Публикувано на: 15 Май 2007 00:57
от agent dust
и аз си мисля че проблемът е в предницата, а не в задницата - със пипане на стабилизиращи щанги и амортисьори колата ще стане много опасна, а не е добре да презавива.
най-малкото което можеш да направиш, е да отвориш малко предницата с кормилните накрайници. пробвай с 5мм разтвор отпред. но внимавай с високите скорости, колата почва леко да сее по пътя - но ще се подобри завиването. с камбъра играта е малко неефективна докато не преработиш окачването - както ти казва лорда, геометрията се променя при натоварване, тва окачване било много специфично - той да каже какъв зор видя

Публикувано на: 15 Май 2007 05:53
от Japanese_fever
maggkrabar написа:и аз си мисля че проблемът е в предницата, а не в задницата - със пипане на стабилизиращи щанги и амортисьори колата ще стане много опасна, а не е добре да презавива.
най-малкото което можеш да направиш, е да отвориш малко предницата с кормилните накрайници. пробвай с 5мм разтвор отпред. но внимавай с високите скорости, колата почва леко да сее по пътя - но ще се подобри завиването. с камбъра играта е малко неефективна докато не преработиш окачването - както ти казва лорда, геометрията се променя при натоварване, тва окачване било много специфично - той да каже какъв зор видя

A kakvo 6te stane, ako svali zadnicata pove4e ot prednicata, t.e. nqkvi po-kusi prujini.
Kogato smenqh moite originalni s Tokico i maggkrabar mi kaza, 4e zadnicata naro4no stava po-niska za da podobri balanca i da se tu6ira malko harakterniq Oversteer za FWD-barakite.
Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
Публикувано на: 15 Май 2007 07:12
от ugabuga
fwd i oversteer = magare i kosmos
Публикувано на: 15 Май 2007 08:06
от ALTEZZA
Japanese_fever написа:Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
po skoro triabva da imash problem s understeer
Публикувано на: 15 Май 2007 10:21
от jamie
За начало просто пробвай различни налягания в предни - задни гуми.
Публикувано на: 15 Май 2007 18:42
от Japanese_fever
ALTEZZA написа:Japanese_fever написа:Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
po skoro triabva da imash problem s understeer
Greshkata e moq, iskah da kaja, 4e ne zabelqzvam understeer,
no tova ne zna4i, 4e ne e se e povi6il ...

Публикувано на: 15 Май 2007 20:19
от dimd00d
А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?
Публикувано на: 15 Май 2007 23:49
от LordDigital
dimd00d написа:А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?
Tva zvuci Comlicated ... sys 4 kantara ot plot&zelenchici-te ne stava li? ;)
Публикувано на: 16 Май 2007 00:05
от dimd00d
LordDigital написа:dimd00d написа:А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?
Tva zvuci Comlicated ... sys 4 kantara ot plot&zelenchici-te ne stava li? ;)
Става бе, само трябва да е за някви така по едри зеленчуци.