Страница 1 от 2
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 14 Фев 2017 17:15
от Himbo
Здравейте, колеги!
Нов съм във форума и имам въпрос за Авенсис, 2016, 1.6., executive. Не намерих подобна тема, затова пиша тук, ако вече има такава някъде, извинявам се предварително.
Та въпросът ми е следния: скоро, след зверския студ и снеговете, забелязах, че покритието (боята) на гърнето на ауспуха (крайното, отзад) се пука и бели. Отдолу се вижда метала. Възможно е да е от буксуването два-три пъти по непочистените от сняг улици, но малко ме съмнява. Колата не е удряна и т.н.
Има ли някой с подобен случай? Каква е функцията на това покритие и има ли смисъл да се притеснявам? Отдолу гърнето от какво е направено - от алуминий ли? Ако да, той не ръждясва по принцип, но защо тогава производителят е сложил тази боя и то само на гърнето? Може би за шумоизолация, чак пък толкова...
Все пак колата е почти нова, заводска боя, в гаранция и не говори добре за марката това да падне толкова скоро..
Предварително благодаря за отговорите и мненията.
Въпрос относно боята на гърнето на ауспуха на Авенсис фейслифт 2015
Публикувано на: 14 Фев 2017 17:28
от slowtraveler
Добре е да направите снимки...
Ако е било никелирано - може и да падне...
Гърнето навярно е поцинкована ламарина...
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 14 Фев 2017 19:21
от Scott
slowtraveler написа:...Гърнето навярно е поцинкована ламарина...
Не е, поцинкованата ламарина има ниска температурна граница, обикновено 250-300 С. Стандартните гърнета се правят от мека стоманена ламарина и затова се и боядисват.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 14 Фев 2017 23:09
от slowtraveler
Възможно е и да си прав
Scott, но съм виждал доста поцинковани ауспуси на нови автомобили... 250-300С за крайно гърне е повече от достатъчно (ако колата няма ДПФ

)...
И ако са го никелирали отгоре за фасон - напълно вероятно никелировката да се люспи...
Колко мислиш че има температурен диапазон боята?
Да, неръждавейката си е супер, ама е скъпа, и едва ли някой я вгражда в нов автомобил.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 01:02
от Scott
slowtraveler написа:Колко мислиш че има температурен диапазон боята?
800C. Няма такъв процес поцинкована ламарина да се никелира

Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 08:06
от slowtraveler
Да, за никелирането върху поцинковане - така си е - едното или другото

Ама за боята - не съвсем

Не че няма такива бои, но и издържащи до +600С струват майка си, баща си и лелята в добавък
Т.е. - не е нещо, което производителите биха вложили в такъв автомобил, особено ако има технологии, които са изпитани и евтини..
Затова и си мисля, че ауспуха е или никелиран, или поцинкован - затова и помолих за снимки за да се ориентираме за какво става въпрос...
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 09:39
от Himbo
Много благодаря за бързите реакции, т.к. имам час при "оторизираните експерти" и се подготвям за разговора с тях. Тези дни ще я измия и ще кача снимки, но да знаете, че не е никелирана. Просто черна боя. Забравих да спомена, че е колата е бензинова.
Добре, да приемем, че 250-300 градуса са достатъчни. Един майстор в Люлин, който прави ауспуси, го погледна и беше категоричен хич да не се притеснявам, гърнето щяло да издържи поне 10-15 години. Т.е. и аз реших, че навярно е някакъв неръждаем (или поцинкован) материал. А и все пак е среден клас кола - 7 години гаранция, голяма репутация за надеждност, не е да кажем някое евтино коле за студенти (без да обиждам младежта

.
Но все пак, мен ме човърка: след като е така, защо му е на производителя да слага тази боя, един вид като двойна защита ли... Аз не съм разбирач, но оставяйки настрана боята, на поцинковането не му е ли е точно този смисъла - да предпазва от ръжда?
Ами ако е метал, който ръждясва, т.е. ако
Scott, е прав, направо не ми го побира акъла каква би била тази излагация от Тойота Мотор Европа..?? Не знам какво толкова й е скъпото на тази боя, при положение, че по хипермаркетите продават спрейове за по 14 лв, който издържат и на повече градуси..? ОК, ще каже някой, качеството им е съмнително, ама де го тогава качеството на така хваления производител...
По-скоро си мисля следното: не знам какъв точно е метала, но е с антикорозионна защита (иначе имам проблем

. Боята е за допълнителна протекция и това ме амбицира да си търся правата. От студените стартове и честото стартиране след изгасване (на няколко пъти ми се случи, заради преспите, а пък понеже я жаля и не я напъвам много) е имало някакви температурни шокове. Като прибавим и недобре изгорели газове и примеси от бензина (по нашите ширини не се славим с най-добрия бензин, но и не сипвам от къде да е), от това да е паднала боята. Пак не съм 100% сигурен, де..
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 09:48
от slowtraveler
Възможно е и да е поцинкован и боядисан - температурата на крайното гърне би трябвало да е доста под 200С...
В интерес на истината - въобще не бих се притеснявал за конкретното напукване... След някой друг месец огледай колата отдолу, и ще видиш на доста детайли ръжда

Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 09:51
от Scott
Погледни "дребните букви" в описанието на гаранцията, не ми се вярва боята на ауспуха да е включена в тези 7 г. Единствения ти шанс е добрата воля на сервиза, да ти "спрейнат" олющените места.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 10:04
от Himbo
Мерси,
slowtraveler, и аз се надявам, че е така, макар, че все пак въпросът си остава (дано в Тойта да бъдат съдържателни в отговора си), иначе трябва да пиша на ТМЕ за становище

). Дори чисто естестически, да го бяха оставили "метален" цвят, щеше да отива, вместо това черно, което на всичкото отгоре се вижда.. (поне да бяха го скрили зад бронята, нямаше и да разбера
Мерси,
Scott, по принцип си прав, ще погледна, но ми се струва, че като дават 12 години гаранция за лаковобояджийското покритие отгоре, що да не дадат и за отдолу... То за спрейване и аз мислех да си го направя сам, ама си викам какъв е смисъла, тя оригиналната заводска боя паднала, сега спрея в сервиза да вземе да се окаже по-здрав...

Ама стават и чудеса понякога.
Спорен ден на всички!
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 10:55
от tora
12 годишната гаранция е за перфорация на ламарината отвътре навън. Което не е малко, включително и факта, че и всеки следваш собственик може евентуално да се възползва.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 11:11
от Himbo
Перфорация - в следствие най-вече на ръжда, липсата на която се гарантира от покритието на ламарината. Мисля, че то би трябвало да включва и лака+боята, но ще проверя.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 12:37
от slowtraveler
При мен гаранцията на лака+боята бе доста по-малък срок, докато за перфорация - си бе 12 години..
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 18 Фев 2017 19:37
от IvoDobrev
И моето гърне се поолющи на 3-4 месец.
Avensis T27 1.6 1ZR-FAE Valvematic 132HP Executive Grade 2016 - белеща се боя на гърнето на ауспуха ?
Публикувано на: 18 Фев 2017 20:10
от urb
Няма кой да ти боядиса гърнето - и перфорация няма . Но пробвай и сподели тук
