Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?
Публикувано на: 01 Фев 2017 15:51
Аз съм втори собственик,доскоро щастлив, на Yaris произведен 10/2007г. и закупен от първият собственик през ІІ.2008г. Тойота Варна. По ред стечения на обстоятелствата човека е навъртял само 2 000км. в последните две години от гаранцията на автомобила и в момента на покупката ми колата бе на 19800км. Преди да извършим прехвърлянето настоях за преглед в лицензирания сервиз на Тойота във Варна и от там потвърдиха реалността на километрите, изправността на колата и пълната сервизна история състояща се в редовно обслужване извършено при тях. Така в началото на януари 2013г. аз станах щастлив собственик на почти нова Тойота Ярис.
И бях щастлив собственик до ноември 2014г. когато на таблото светна индикатора за мотора.Колата вече бе на 30 000км. Отидох в сервиза на Тойота и от там заключиха, че най-вероятно се касае за разтегната верига, но това маже да се установи със сигурност само след наслагване на старата върху нова верига. Цената само на веригата бе 500лв. Нямаше абсолютно никакви други индикации за тази увреда, нито чукане, нито завишен разход гориво, нищо! Казаха ми, че живота на такава верига е около 300 000км. и нищо за това което би довело за ранната и амортизация. И така аз продължих да карам до есента на 2016 когато смесения разход от 6.4 стана почти 7.5-8. Реших, че е крайно време да сменя веригата и на 30 януари 2017г. я вкарах колата в сервиза на Тойота Варна. Километража вече показваше 45 000км., а обслужването до момента е било на време и пак там. Ремонта по предварителни сметки клонеше към 700лв. без малко. На 31 януари от сервиза ми поднесоха потресаваща новина - за смяна е и всмукателният разпределителен вал който е започнал да се лющи по върховете на ексцентриците. Обяснението на главният механик на сервиза е, че това било в следствие на продължителното стоене на автомобила и само 2000км. пробег през последните две години преди да бъде купен от мен. Аз съм абсолютен лаик в областта, но дори и на мен това обяснение ми прозвуча супер не логично.Нов разпределителен вал е с цена 700лв. като проверката от самият сервиз не откри други алтернативи освен оригинална част. Предложиха ми да си търся по моргите. На единственото място във Варна и околията където намерих точният вал имаше същият проблем като при моят, но с една идея по-добро състояние. Интересното е, че и при мен и при валовете от моргата излющването е само при всмукателният разпределителен вал, а при изпускателният няма нищо, перфектни са!
От мненията на хора които са далеч по-вещи стигам до извода, че и веригата и вала са увредени от некачествени материали вложени при изработката им. Дали някой от разбиращите тук не би споделил мнение по тези въпроси?
Сега дилемата ми е дали да дам 700лв. за нов вал и ако го направя дали след има няма 30 000км. нещата няма да са същите или да продължа да карам със старият (от сервиза казаха, че мога да карам още известно време със старият вал) докато намеря второ ръка в наистина добро състояние (само дето не се знае след колко време ще стане това и дали изобщо ще намеря)? До колко тези увреди по вала ще допринесат за увреди върху клапаните? До колко мога да имам доверие на новозакупена част след като новите оригинални части изпищяха преди 50 000км.? А снощи четох статия за първенството на марката Тойота за 2016година.....
И бях щастлив собственик до ноември 2014г. когато на таблото светна индикатора за мотора.Колата вече бе на 30 000км. Отидох в сервиза на Тойота и от там заключиха, че най-вероятно се касае за разтегната верига, но това маже да се установи със сигурност само след наслагване на старата върху нова верига. Цената само на веригата бе 500лв. Нямаше абсолютно никакви други индикации за тази увреда, нито чукане, нито завишен разход гориво, нищо! Казаха ми, че живота на такава верига е около 300 000км. и нищо за това което би довело за ранната и амортизация. И така аз продължих да карам до есента на 2016 когато смесения разход от 6.4 стана почти 7.5-8. Реших, че е крайно време да сменя веригата и на 30 януари 2017г. я вкарах колата в сервиза на Тойота Варна. Километража вече показваше 45 000км., а обслужването до момента е било на време и пак там. Ремонта по предварителни сметки клонеше към 700лв. без малко. На 31 януари от сервиза ми поднесоха потресаваща новина - за смяна е и всмукателният разпределителен вал който е започнал да се лющи по върховете на ексцентриците. Обяснението на главният механик на сервиза е, че това било в следствие на продължителното стоене на автомобила и само 2000км. пробег през последните две години преди да бъде купен от мен. Аз съм абсолютен лаик в областта, но дори и на мен това обяснение ми прозвуча супер не логично.Нов разпределителен вал е с цена 700лв. като проверката от самият сервиз не откри други алтернативи освен оригинална част. Предложиха ми да си търся по моргите. На единственото място във Варна и околията където намерих точният вал имаше същият проблем като при моят, но с една идея по-добро състояние. Интересното е, че и при мен и при валовете от моргата излющването е само при всмукателният разпределителен вал, а при изпускателният няма нищо, перфектни са!
От мненията на хора които са далеч по-вещи стигам до извода, че и веригата и вала са увредени от некачествени материали вложени при изработката им. Дали някой от разбиращите тук не би споделил мнение по тези въпроси?
Сега дилемата ми е дали да дам 700лв. за нов вал и ако го направя дали след има няма 30 000км. нещата няма да са същите или да продължа да карам със старият (от сервиза казаха, че мога да карам още известно време със старият вал) докато намеря второ ръка в наистина добро състояние (само дето не се знае след колко време ще стане това и дали изобщо ще намеря)? До колко тези увреди по вала ще допринесат за увреди върху клапаните? До колко мога да имам доверие на новозакупена част след като новите оригинални части изпищяха преди 50 000км.? А снощи четох статия за първенството на марката Тойота за 2016година.....