Страница 1 от 1

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 01 Фев 2017 15:51
от karak
Аз съм втори собственик,доскоро щастлив, на Yaris произведен 10/2007г. и закупен от първият собственик през ІІ.2008г. Тойота Варна. По ред стечения на обстоятелствата човека е навъртял само 2 000км. в последните две години от гаранцията на автомобила и в момента на покупката ми колата бе на 19800км. Преди да извършим прехвърлянето настоях за преглед в лицензирания сервиз на Тойота във Варна и от там потвърдиха реалността на километрите, изправността на колата и пълната сервизна история състояща се в редовно обслужване извършено при тях. Така в началото на януари 2013г. аз станах щастлив собственик на почти нова Тойота Ярис.
И бях щастлив собственик до ноември 2014г. когато на таблото светна индикатора за мотора.Колата вече бе на 30 000км. Отидох в сервиза на Тойота и от там заключиха, че най-вероятно се касае за разтегната верига, но това маже да се установи със сигурност само след наслагване на старата върху нова верига. Цената само на веригата бе 500лв. Нямаше абсолютно никакви други индикации за тази увреда, нито чукане, нито завишен разход гориво, нищо! Казаха ми, че живота на такава верига е около 300 000км. и нищо за това което би довело за ранната и амортизация. И така аз продължих да карам до есента на 2016 когато смесения разход от 6.4 стана почти 7.5-8. Реших, че е крайно време да сменя веригата и на 30 януари 2017г. я вкарах колата в сервиза на Тойота Варна. Километража вече показваше 45 000км., а обслужването до момента е било на време и пак там. Ремонта по предварителни сметки клонеше към 700лв. без малко. На 31 януари от сервиза ми поднесоха потресаваща новина - за смяна е и всмукателният разпределителен вал който е започнал да се лющи по върховете на ексцентриците. Обяснението на главният механик на сервиза е, че това било в следствие на продължителното стоене на автомобила и само 2000км. пробег през последните две години преди да бъде купен от мен. Аз съм абсолютен лаик в областта, но дори и на мен това обяснение ми прозвуча супер не логично.Нов разпределителен вал е с цена 700лв. като проверката от самият сервиз не откри други алтернативи освен оригинална част. Предложиха ми да си търся по моргите. На единственото място във Варна и околията където намерих точният вал имаше същият проблем като при моят, но с една идея по-добро състояние. Интересното е, че и при мен и при валовете от моргата излющването е само при всмукателният разпределителен вал, а при изпускателният няма нищо, перфектни са!
От мненията на хора които са далеч по-вещи стигам до извода, че и веригата и вала са увредени от некачествени материали вложени при изработката им. Дали някой от разбиращите тук не би споделил мнение по тези въпроси?
Сега дилемата ми е дали да дам 700лв. за нов вал и ако го направя дали след има няма 30 000км. нещата няма да са същите или да продължа да карам със старият (от сервиза казаха, че мога да карам още известно време със старият вал) докато намеря второ ръка в наистина добро състояние (само дето не се знае след колко време ще стане това и дали изобщо ще намеря)? До колко тези увреди по вала ще допринесат за увреди върху клапаните? До колко мога да имам доверие на новозакупена част след като новите оригинални части изпищяха преди 50 000км.? А снощи четох статия за първенството на марката Тойота за 2016година.....

Yaris бензин 1.3; 10/2007г.; 2SZFE-увреден разпределителен вал и верига

Публикувано на: 01 Фев 2017 16:48
от Toyota Fan Forever
Здравейте!

Темата е изключително интересна, но за съжаление също толкова неприятна за Вас! Не е чудно, че откакто Тойота започна да произвжда автомобили извън Япония (но най-вече за Европа в Европа), започна известен отлив в качеството и то на агрегати и възли, които преди това са били пословични с издържливостта си.

Подобен случаи в БГ имаше през 1998г. с двигател 2L монтиран в Хайлукс LN145, след което периодичността на обслужване за дизел (Commercial Vehicles) (разбирайте смяна на маслото на двигателя) се скъси на 5000 км?! Което от своя страна води до извода за качество на маслата и експлоатационните условия-тема, която е безкарайна.

Очевидно на Вашия Ярис не му е понесъл (въпреки, че собственика с цел запазване на гаранцията е длъжен да сменя маслото на двигателя на 15000км или 1 година, което настъпи първо) най-вероятно дългия престой с маслото си -започва интензивно износване поради недостатъчно мазане, смесено триене, повърхностната закалка пада, следва катастрофален износ (малко километри много износване). Още повече има два вида валове (J) и (L) първите са произведени в Япония за а-ли сглобявани там, за първично вграждане и за резервни части, вторите са произведените за първично вграждане в Европа.
1SZFE-camshafts.GIF
1SZFE-camshafts.GIF (28.99 KiB) Преглеждано 2835 пъти
Търсете втора употреба от автомобил със същия двигател, но произведен в Япония (може и от SCP1_ предишния Ярис). Хубавия вал си личи и километрите не го плашат

Успех

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 00:49
от Akima
karak написа: 10/2007
Ако правилно ви разбирам колата е с изтекла гаранция.
В такъв случай аз лично бих се въздържал да използвам услугите на официалния сервиз - основно заради цената на час сервизна дейност.

Във Варна имате избор от няколко компетентни сервиза - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=3741.
Аз лично ползвам колегата - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.
Употребявани части може да потърсите от този колега - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=28321.

Колегата по-горе ви е дал парт номера - от мен диаграми:
Изображение

Не ми е известно за такъв сериен проблем - това са TSB-тата, за които съм чувал, но със сигурност не са всички:
  • 2SZ-FE Squeaking noise from gasket, exhaust pipe - 04/01/2007
  • 2SZ-FE Engine - water pump leakage/blocked - 25/02/2010
  • 2SZ-FE Engine oil leakage via the flywheel bolts - 30/10/2009
  • 2SZ-FE Engine ticking noise caused by excessive valve clearance - 30/10/2009
Успех с ремонта. :thumbsup:

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 04:26
от karak
Много ви благодаря, колеги!
Ще се възползвам максимално от съветите ви и най-вече никога повече в сервиза на Тойота. Снощи получих искрица надежда и дано се превърне днес в светлина в тунела - обади ми се познат майстор, който потърсих за помощ, че е намерил добър вал! Дано наистина излезе читав worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 08:24
от slowtraveler
За съжаление това е възможно да се получава при автомобил, който не се експлоатира редовно - стоял е дълго време (имам един такъв boxed.gif hmm.gif )...
Причината - маслото се оттича и е възможно дълго време даден детайл да бъде подложен на корозия (заради рядката експлоатация, често и кондензиралата вода в картера/блока е повече)...
Преди дни видях с очите си как започна да ми се разяжда преден спирачен диск - оставих колата за 6-7 дни без да я експлоатирам активно, и явно заради солите по пътищата, видях не обичайния лек ръждив слой, а яка шупла, започваща да работи активно.
Подобно е възможно да се случи и в двигателя (да, доста по-бавно заради маслото и доста по-ниската влажност)..
А започне ли корозия - всяко стартиране на двигателя вече е 'абразив'...

Обаче ми се струва, че сте отваряли мотор, който е можело спокойно да си врътне още едни 100-150х.км без проблем... (да, не съм виждал пораженията по вала, така, че може и да греша)...

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 08:50
от мехаННика
karak написа: никога повече в сервиза на Тойота.
Ами ходи в сервиза на Тата тогава.. Подобни коментари ме втрещяват. Значи ако ти сменят нещо скъпо по гаранция е супер, но иначе- никога повече. Информация за нов модел, двигател идва първо къде? По гаражите ли? Не. А когато тази информация стигне до гаражите вече всичко е с пари. Ако автомобила беше използван по интензивно през гаранционния период нямаше да има подобна тема.

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 10:10
от e 10
slowtraveler написа: За съжаление това е възможно да се получава при автомобил, който не се експлоатира редовно - стоял е дълго време (имам един такъв boxed.gif hmm.gif )...
Едва ли причината е в стоенето. Вярно е че кола и жена не се ли нарат, можеш да очакваш изненади wink.gif . Ама пак си зависи от колата и жената. Може би колегата Toyota Fan Forever е дал правилно обяснение на проблема. Королата от подписа ми е имало случай да не е палена две години и половина без никакви предварителни консервационни мероприятия. Единственото, което й беше нужно, за да запали, беше да се сложи акумулатор. Запали от четвърт worthy.gif и единственият проблем, който се яви, е че не можеше да потегли заради залепнали накладки към дисковете. С повечко газ се реши проблема tooth.gif . Никакви проблеми не ми е правила след това и до ден днешен си е в цветущо здраве :whistle: . Та не стоенето, ами матрЯлът прави белите ermm.gif .

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 10:23
от JulianoG
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 10:26
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 10:39
от e 10
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 11:51
от Оги
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 13:17
от Akima
Понеже колегите се разсеяха, а аз размишлявах днес върху темата, заедно с колега, който е дипломиран машинен инженер. :whistle:

Ако колата е:
2007 TOYOTA YARIS (SCP90L-CHMGKW)
SOL FRP LHD 2SZFE MTM 5F 5D
Разпределителни валове:
13511 CAMSHAFT
13501-0J010 (L) 1 € 268.44
13501-23030 (J) 1 € 268.44
13512 CAMSHAFT, NO.2
13502-0J010 (L) 1 € 268.44
13502-23010 (J) 1 € 268.44

И двата вала стават и от предното поколение - Yaris XP10 2SZ-FE:
► Виж съдържание
Реални снимки на употребяван вал с неизвестна наработка:
► Виж съдържание
Ако правите нещо сам - Ремонтно ръководство за Yaris XP90.
Съветвам ви да се свържете с хората, за които ви писах.

Очакваме обратна връзка. :thumbsup:
Офтопик
► Виж съдържание

Yaris XP90 1.3 2SZ-FE VVTi 86HP 10/2007 - 30 000 км - увредени разпределителен вал и верига ?

Публикувано на: 02 Фев 2017 16:23
от kickata
karak написа: На 31 януари от сервиза ми поднесоха потресаваща новина - за смяна е и всмукателният разпределителен вал който е започнал да се лющи по върховете на ексцентриците.
Интересно ми е каква е била грешката, която е показала диагностиката?