Страница 1 от 1

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 19 Ное 2016 00:07
от RAV4-P
Здравейте на всички! Имам RAV 4 D-CAТ 2006 (177 к.с.). Поради монтиране на мултимедия, няколко поредни дни колата се налагаше да седи запалена на място по над един час всеки ден. Беше карана и доста градско. Днес е появи следния проблем. Ако остане запалена на място повече от 3-4 минути, излиза съобщение "Low Engine Oil Pressure" и колата веднага загасва. Все едно свършва горивото. След това може веднага да бъде запалена и да работи нормално или да не иска да запали. Когато е в движение няма никакви проблеми. Както досега, двигателя си развива 5000 оборота напълно нормално. Ускорява нормално, двигателя работи както винаги си е работил. По време на движение проблеми няма. Пробега на автомобила е 250 000 км. Все още не съм ходил на сервиз. Нивото на маслото е в нормите. Температурата на двигателя е в нормата. Няма светещи сигнализации по таблото, само надписа за налягането на маслото 2 секунди преди да изгасне. Ако някой има някакви идеи, ще бъда благодарен.

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 19 Ное 2016 07:14
от slowtraveler
Като начало - смени маслото... Може да си го поразредил с нафта...

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 11:55
от RAV4-P
Маслото е на 2000 километра и никак не ми се иска да го сменям, още повече защо от работа на място да се разреди с нафта. Проблема за сега изчезна решен по обратния начин, след като от работа на място се получи. 200 километра извънградско, автопилот на 150 км/ч и добавка за дизел. Явно някъде нещо се запусва, когато работи много ня място. Не е DPF, защото е премахнат физически и има монтиран емулатор. (Между другото псевдо фабричната китайска мултимедия вече е монтирана и работи. Ако някой се интересува от подводни камъни, БГ измамници и други подобни да пита).

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 12:01
от slowtraveler
RAV4-P написа: още повече защо от работа на място да се разреди с нафта.
Ако емулатора не работи ОК, и ДПФ не е премахнат софтуерно, то е възможно да си мисли, че трябва да регенерира ДПФ и да впръсква неизгоряла нафта, която да попада при маслото през сегментите, разреждайки го..
Д-Кат има ли пета дюза в изпускателния колектор заради ДПФ или всичко се решава чрез нормалните дюзи и управление на впръскването им?

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 15:11
от RAV4-P
До колкото знам има. Карал съм няколко дизела, но този определено е най-странния от всички. Не го казвам като нещо лошо. И съединителя е адски странен и трудно се свиква с него.

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 15:18
от iovkito
D-cat двигателите не страдаха ли точно от разреждане на маслото с нафта? Съединителите са си ок , когато са нови . Когато се карат от хора , които не знаят как да боравят с него , стават точно така - странни . Но така е , човек няма как да знае предишният собственик как се е грижил за колата и какъв тип шофьор е бил.

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 16:43
от e 10
Как точно се борави със съединител, пък бил той и на D-cat двигател?

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 18:00
от slowtraveler
Предполагам както на всеки друг автомобил :) На времето ни учеха така:
- никога излишно натискане. Държането на крака на педала на съединителя е изключително вреден навик, дори и педала уж да не е натиснат - за това ни гонеха много
- рязко натискане, за да отлепи максимално бързо
- бързо, но плавно отпускане до момента на пълно зацепване, след което рязко отпускане докрай.. Междувременно с газта се стараеш да изравниш оборотите, за да е минимално 'придърпването'..

RAV 4 D-CAT 2006 - Гасне при работа на място

Публикувано на: 23 Ное 2016 18:24
от iovkito
Към това може и да прибавим и ненужното тръгването с високи обороти на двигателя. При такъв въртящ момент , тази кола тръгва и по баир нагоре почти без подаване на газ . Някои си ги карат като бензинки и тръгват на 2-2.5к оборота . Когато колата се кара само градско и по такъв начин , няма как да изкара дълго. Като съдя по моя , няма да го сменя преди 400 000 км .