Страница 1 от 1
Връзка компютър - автомобил
Публикувано на: 05 Май 2007 22:39
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Преди няколко дена пробвахме едно просто устройство за четене на информация през куплунга на автомобила (Авенсис Т22).
За съжаление това компютърче не успя да се разбере с Авенсиса (на Мазда и няколко други марки си работеше).
Та въпроса ми е - някой вързвал ли е Авенсис към лаптоп и какъв интерфейсен кабел е използвал.
И в края на краищата каква е връзката на стария авенсис - OBD, OBD II???
Публикувано на: 06 Май 2007 16:30
от jamie
Avensis е достатъчно нова за да си е ОБД2 само. Но кабела има разлики за коли в Щатите, азиатки и европейки (приеми че има 2 или 3 модела кабели).
Публикувано на: 06 Май 2007 23:53
от slowtraveler
Съмнява ме да е заради USA/EUR разлика.... -
куплунга е същия, а пробвахме на Mazda MPS от Щатите и Mazda3 купена от България - при маздите нямаше проблем...
или въобще проблема е в предназначението - Европа/останалия свят....
някой знае ли какво производство е ECU на 3ZZ-FE?
Ако е Бош може да стават кабелите/протоколите за VW/Skoda.......
Публикувано на: 07 Май 2007 02:36
от ugabuga
ne viarvam da e bosch. Toyota ne polzvat bosch ... ili pone predi ne polzvaha. Sigurno e denso no ne znam
Публикувано на: 07 Май 2007 07:32
от slowtraveler
Тойота може да не ползват Бош, ама Авенсиса е такава смесица от части, че направо ми прилошава.
Бях пускал въпрос за вентилатора на охлаждането....
По принцип единия вентилатор (от дясната страна на автомобила) си е Денсо, а другия - левия си е Бош....
Двата са съвсем различна конструкция и не са взаимозаменяеми...
Затова не съм сигурен какво е ECU, а не ми се разхвърля автомобила..
Публикувано на: 07 Май 2007 14:21
от evgsto
Pi4ove kakvo e tva ustroistvo , kupuvate li go ili si go pravite,dali e vazmojno ako imate shema ili ne6to podobno da mi dadete da si napravq i az , i dali e savmestimo s durite toyoti!!!
Публикувано на: 07 Май 2007 18:03
от slowtraveler
Гледал съм купено такова. С размер малко по-голям от GSM. Показваше изключително много параметри, като започнеш от базовите (скорост, разстояние, обороти на двигателя) минеш през текущо положение на тротъла, %натоварване на двигателя, температура на въздух, двигател, охлаждане и стигнеш до коригиращите стойности на инжектори, градус на центровка, температура на катализатора, наддув и т.н....
Освен това можеш да си правиш тестове 0-100км/ч и 400м, като дава време за изминаване, време на реакция на 400м (светофар), пази логовете на последните около 5 мин, а също така и логовете на най-добрите стартове. Данните си ги точиш през USB в реално време или пост-фактум. Но на Авенсиса не тръгна....
Иначе съм гледал кабели и схеми за връзка с PC - с преобразувател MAX232 май бяха, но не съм ги пробвал...
А и не знам какъв е протокола на Авенсиса и дали софтуера ще я разбере....
Публикувано на: 07 Май 2007 18:18
от jamie
Публикувано на: 08 Май 2007 15:05
от Scott
Мога да потвърдя (макар за Celica 1ZZ-FE), че ELM323 става, а VAG (KWP1281 или KWP2000) protocol не става.
П.П. Не забравяйте, че ОБД стандарта е приет за автомобили произведени в Европа през 2001 за бензинови и 2004 за дизелови.
Публикувано на: 09 Май 2007 20:43
от evgsto
Blagodarq
Публикувано на: 09 Май 2007 20:55
от evgsto
a kakva programa se izpolzvam na kompa za da razpoznae kolata
Публикувано на: 09 Май 2007 21:06
от jamie
Публикувано на: 09 Май 2007 21:26
от evgsto
mersi