Страница 1 от 3
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 08 Ное 2016 18:57
от jim_beam
Привет колеги!
Преди година смених умрелия 100Ah Exide с един 91Ah куча марка,производител е варта.Напоследък като се застуди усещам,че не пали както трябва.Дори като се замисля още от нов доста по-зле се държи от ориг.
Заредих го към 20ч и го сложих отново и пак същата работа.Свещите проверих също-ок са.
Обаче като пробвам след като угасне подгряването да изчакам още 5-10сек си пали идеално,в смисъл както би трябвало да бъде.Това винаги дава резултат,какво може да е обяснението,нещо е дефектирало в подгряващата система какво ли?
пс>сега се сещам,че като че ли още преди 2-3 год. като смених свещите с неоригинални(BERU) се получи тоя ефект,но не съм сигурен.Дали някой не се оплакваше от същия проблем преди време...

Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 08 Ное 2016 20:25
от Митхат
Лампата за подгрева и самият подгрев не работят в синхрон/в смисъл еднакво време за работа/.Релето за подгрева на свещите и самите свещи функционират доста след това,/ако е много тихо и направите експеримент ,а именно давате контакт изчаквате да загасне лампата на подгрева и ако имате добър слух

след малко даже можете да чуета кога релето за подгрева изключва/ много често свещите функционират докато мотора влезне стабилен режим на работа.При много коли я има тази ,,аномалия,, която според доста специалисти се дължи на различните свещи и малко от самото реле.Нищо притеснително просто се изчаква още една идея време.
Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 08 Ное 2016 21:53
от iovkito
Просто лампите за подгрева не са добре изчислени. Рав4-ката и авенсиса ми стоят навън , напълно студени двигатели . Влизам в авенсиса и лампата ми гасне на първата секунда , влизам в ра4-ката , лампата гасне на 4-тата секунда.
Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 08 Ное 2016 22:09
от jim_beam
не е така колега,това не е обяснението на парадокса!
споменах,че преди години наред с ориг.акумулатор и свещи паленето никога не е било такова.просто си палеше от раз без никакво замисляне.ок след време,като почнаха да горят свещите зимата започна леко колебание,но това беше чак след поне 6-7 год.
по-вероятно е,както казва колегата да се дължи на свещите.то сега какви ли не боклуци се произвеждат,аз мислех беру за реномиран производител,ама...
Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 10:05
от slowtraveler
Беру ги избягвам за подгревни свещи...
Надявам се си гледал клипчето:
[bbvideo=560,315]
https://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc[/bbvideo]
Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 16:25
от stefo91
jim_beam написа: Привет колеги!
Преди година смених умрелия 100Ah Exide с един 91Ah куча марка,производител е варта.Напоследък като се застуди усещам,че не пали както трябва.Дори като се замисля още от нов доста по-зле се държи от ориг.
Заредих го към 20ч и го сложих отново и пак същата работа.Свещите проверих също-ок са.
Обаче като пробвам след като угасне подгряването да изчакам още 5-10сек си пали идеално,в смисъл както би трябвало да бъде.Това винаги дава резултат,какво може да е обяснението,нещо е дефектирало в подгряващата система какво ли?
пс>сега се сещам,че като че ли още преди 2-3 год. като смених свещите с неоригинални(BERU) се получи тоя ефект,но не съм сигурен.Дали някой не се оплакваше от същия проблем преди време...

Аз ти препоръчвам Denso - най-добри са и се вграждат като оригинално оборудване в повечето Тойоти, не ти трябва да търсиш други довери се на Denso. Ето оттук можеш да намериш кои са за твоята кола -
http://www.denso-am.com/e-catalogue/
Поздрави!
Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 17:49
от iovkito
jim_beam написа: не е така колега,това не е обяснението на парадокса!
споменах,че преди години наред с ориг.акумулатор и свещи паленето никога не е било такова.просто си палеше от раз без никакво замисляне.ок след време,като почнаха да горят свещите зимата започна леко колебание,но това беше чак след поне 6-7 год.
по-вероятно е,както казва колегата да се дължи на свещите.то сега какви ли не боклуци се произвеждат,аз мислех беру за реномиран производител,ама...
За мен е обяснение. Времето за изгасване на лампата на старите тойоти не е добре изчислено и на новите са оправили проблема. Това съм го забелязал още , когато колата беше нова и никога не съм въртял веднага след изгасване на лампата , защото не пали добре. Аз съм още с оригиналните подгревни свещи и не мога да дам мнение как ще пали с друга марка . Други фактори са стартер , дюзи и т.н. , все неща , които като се комбинират и паленето ти е силно влошено .
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 19:49
от jim_beam
Мерси слоу не го бях гледал,ами потвърждава съмнението ми.
Сега трябва да ги изчакам да изгорят,надали ще е много дълго,вече 3г са вътре,и само оригинални денсо(мерси за линка стефо).
Дотогава ще изчаквам малко,не е проблем.За малко да направя рекламация на акумулатора.
Благодаря на всички за участието!

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 19:55
от slowtraveler
На Фиата оригиналните бяха Беру (турско разбира се)... Първата свещ изгоря в края на 3-та година/~80х.км...
Още две изгоряха седмици след това - явно 'програмиран живот' или калпави оригинални свещи

Сложих Денсо - засега няма проблем (2г/40х.км)...
Виж разлика в палене не сме усетили - двигателчето засега пали безпроблемно и с изгорели свещи

Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 09 Ное 2016 23:45
от Iliyа Damyanov
На D-CAT Имах изгоряла свещ но не се чувстваше липсата и (Денсо). В последсвие сложих 4 нови NGK и също нямам проблеми. За сега -4 градуса пали от раз.
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 10 Ное 2016 10:37
от stefo91
Iliyа Damyanov написа: На D-CAT Имах изгоряла свещ но не се чувстваше липсата и (Денсо). В последсвие сложих 4 нови NGK и също нямам проблеми. За сега -4 градуса пали от раз.
Денсо са по добри колега, най-малкото защото всички техни искрови свещи са "Made in Japan" поне татива бяха всички, който аз съм купувал. Подгревни свещи на Денсо съм копувал само веднъж и бяха "Made in Italy". За NGK до колкото съм запознат са "Made in Germany", отдавна не съм виждал NGK да са "Made in Japan". Освен това, Denso си е марка която работи с Тойота за оригинално вграждане - а по-хубаво от това няма.
Поздрави!
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 10 Ное 2016 10:43
от slowtraveler
Поправка - сгрешил съм марката... Сега погледнах кутийката на сменените свещи на доблото - не сме взели Денсо, а NGK... Производство Япония...
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 10 Ное 2016 11:40
от stefo91
slowtraveler написа: Поправка - сгрешил съм марката... Сега погледнах кутийката на сменените свещи на доблото - не сме взели Денсо, а NGK... Производство Япония...
Колега не искам да споря с теб, но тези NGK които си взем няма как да са "Made in Japan" може единствено да пише нещо от рода на NGK Japan, ама това не означава че са произведени там. Единствените свещи, който все още се правят в Япония са Денсо и евентуално NGK - иридиеви (за което не съм сигурен, защото мисля че и те се правят в Германия).
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 10 Ное 2016 11:59
от mirott
Денсо и НГК се произвеждат и в Япония !!!
Решен:Парадокс при запалване-на какво се дължи?
Публикувано на: 10 Ное 2016 12:08
от stefo91
mirott написа: Денсо и НГК се произвеждат и в Япония !!!
Денсо - само запалителните се произвеждат в Япония а NGK от поне 7-8 години не се произвеждат в Япония, поне тези които се внасят за Българския пазар се произвеждат в Германия на 100 %. Даже и на самата свещ да пише Japan, това не означава че са произведени в Япония!