Страница 1 от 1
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 30 Окт 2016 08:24
от viking_s
Здравейте,
Предстои ми следгаранционно обслужване на Тойота Аурис 1,6 бензин 2011г.
Автомобилът е на 90 000 км,не желая павече да посещавам офицалния сервиз на тойота в пловдив,за съжаление при предсрочното погасяване на "невероятния им тойота дрийм лизинг" си взеха сервизната книжка и сега незнам на 90к,кои консумативи се сменят освен масло.
За масло съм се насочил къ; 5W30 Eneos и филтри Mann,незнам също необходимо ли е да се нулра пробега за масло в компютъра....
Дайте съвети,за които благодаря предварително!
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 30 Окт 2016 08:31
от slowtraveler
Изискай си сервизната книжка - това ще ти помогне нататък в продажбата...
Длъжни са да ти я дадат...
Относно сервизните интервали - в инструкцията на потребителя сигурно ги пише сервизните интервали и какво се сменя...
Вероятно всички филтри и масла. Възможно е на този пробег да се сменят и свещи..
Спирачна течност също е добре да я смениш ако не си я сменял досега...
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 30 Окт 2016 08:38
от iovkito
Не си спомням кога , но от една определена година сервизните книжки станаха електронни. На рав4-ката ми е такава и дори не знам къде съм я запилял. Който има интерес , отива в сервиза и веднага му дават цялата история на колата само по номер на рамата. Те и на авенсиса ще я дадат , само дето имам и една хартиена книжка с малко печати , която не знам какво точно доказва. Относно обслужването на въпросната кола , най-добре е да се купи оригинален маслен филтър , а маслото според това , което е предписал производителят . Пробегът се нулира , за да не светва предупреждението на дисплея .
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 30 Окт 2016 09:06
от vetrenec
От два месеца си търся кола и мога да ви кажа,че сервиза не дава никаква информация по телефона , даже и собственика да ти е предоставил Вина.Информация само намясто в сервиза в присъствието на собственика.
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 07:31
от viking_s
vetrenec написа: От два месеца си търся кола и мога да ви кажа,че сервиза не дава никаква информация по телефона , даже и собственика да ти е предоставил Вина.Информация само намясто в сервиза в присъствието на собственика.
Това е защото услугата се заплаща,а по телефона няма как да ти вземат пари!
Колата беше с безплатно обслужване за периода на лизинга,на третата година изплатихме предсрочно лизинга афектирани от някои техни такси и дествия и те прекратиха безплатното обслужване,изискаха си и сервизната книжка,аз не им я върнах и се започнаха едни обаждания и заплахи от офиса на Сошиете Женерал /те стоят всъщност зад уникалния "Тойота оптимал лизинг"/ и бях принуден да я изпратя в София.
Истината е,че нямах нищо против да поддържам колата и следгаранционно при тях,но след тези изстъпления нямам никакво намерение повече да посещавам магазин или офис,сервиз на Тойота България.
Следващата Тойота със сигурност няма да бъде закупена от тук.
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 08:14
от slowtraveler
viking_s написа: Колата беше с безплатно обслужване за периода на лизинга
Значи те са спазвали формално договора си..
ОБАЧЕ - на твое място бих си изискал (и съм убеден, че ще успея да го постигна на твое място) сервизната книжка...
Това, че няма да ти обслужват безплатно автомобила не означава, че не трябва да ти предадат сервизната книжка, в която трябва да са отбелязани всички обслужвания досега...
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 16:30
от spiridoncho
slowtraveler е много прав, и е редно да го послушаш. Според мен са изискали и настоявали да получат сервизната книжка за да укрият нещо нередно или да се възползват по някакъв начин защото си можел да ги хванеш в издънка. Не знам какви са условията за това безплатно обслужване но мисля, че то е било включено в цената и лизингодателя няма общо с него т.е. изплащайки предсрочно кредита Вие прекратявате договора за лизинг, но безплатното обслужване би трябвало да си остане за съответният период т.е. Вие си спестявате само едни лихви, но не и главницата. Лизингодателите или ТМ не дават нощо безплатно колкото и да го твърдят. Разбира се не знам всички точки, клаузи и неустойки по договора, но има нещо гнило в цялата работа и са те качили по някакъв начин на върбата малко или много.
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 22:46
от Рошко
spiridoncho написа: Според мен са изискали и настоявали да получат сервизната книжка за да укрият нещо нередно
Айде стига с тия глупости и теории на конспирацията! Имали нещо за укриване... Както написа iovkito по-рано, сервизните книижки вече са електронни! Няма тефтер, в който да събираш печати - цялото досие се води от дилъра в електронен формат и могат да ти издадат сервизна история при поискване. Това, което дават за "безплатното" обслужване, е една книжка с талони, които се откъсват при съответното обслужване и с тях си плащаш (предполагам, че после Сожелиз им ги осребряват). И мен диларът ме предупреди, че "безплатното" обслужване трае само докато трае лизинга и прекратиш ли го предсрочно, губиш и "безплатното" обслужване, така, че трябва да върнеш останалите ти талони, за да не можеш да ги използваш при друг дилър например, който не е наясно, че ти нямаш право на такова и ще си предяви претенциите към Сожелиз за парите.
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 22:57
от spiridoncho
Рошко написа: .....което дават за "безплатното" обслужване, е една книжка с талони....
Колега виж това не го знаех за талоните. И ми се стори много подозрително да изискват настоятелно сервизната книжка и да тормозят @viking_s. Изглежда безплатното обслужване е бонус от лизингодателя а не към ТМ и от там идва всичко. Но каквато и да е случката сервизната история би трябвало да я предоставят на собственика безплатно поне докато колата е в гаранция. Иначе, от къде да знае човека кога трябва да си смени маслото примерно. Да не би да му се обажда някой по телефона да го подсети? Не знам странно ми е. Не съм имал до сега кола на лизинг с безплатно обслужване.
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 31 Окт 2016 23:13
от Рошко
"Безплатното" ТО няма общо с Тиксим или друг дилър. Хората в сервиза си вършат работата така, както ако си плащахте за ТО с левчета. От там нататък ако имаш книжка с талони, късат съответния талон и си вземат парите от СоЖеЛиз, Колега, viking_s, не обвинявай дилъра, те нямат вина за вашите отношения със СоЖеЛиз (а че последните са голямо и рядко, спор няма - аз успях да се изпокарам с тях още в деня на получаване на автомобила), Колега, продължавай да си обслужваш колата в официалните сервизи на марката и си поддържай гаранцията.

Пак казвам, вината, не е тяхна и те не са ти взели сервизната книжка, просто защото тя си е при тях - в електронен формат. Взели са ти книжката с талони за "безплатно" ТО
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 02 Ное 2016 08:16
от viking_s
"Безплатното" беше "уж" безплатно за периода на лизинга,който съвпадаше с периода на гаранцията. При покупката искахме да вземем колата в брой и в тойота ни убедиха да я вземем на лизинг,а "безплатното" беше опция и в двата варианта. Лизинга беше грешка,покупката от Тойота БГ също е осъзната грешка,но гаранцията изтече и нямам намерение да ходя повече при тия. Това е затвоена страница и преглътнато разочарование.
Следващата Тойота ще е от Европа
От един приятел видях сервизните изисквания така че и за книжката няма да ходя при тях.
Дайте съвет за газова уредба? BRC ми препоръчват за 1300лв
Следгаранционно обслужване
Публикувано на: 02 Ное 2016 10:55
от kiks
За филтри слагам Mahle, последно като съм слагал Mann беше Made in Tunis което ми се стори странно.