Страница 6 от 8

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 07:56
от biro
Зареждането на батерията е отпадъчен ефект от отоплението на купето tooth.gif И без това върти бензина да загрява, защо да не дозареди батерията с излишното електричество.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 09:34
от slowtraveler
Мдааа - така си е :) А и когато ДВГ е натоварен (със зареждането на батерията), то той би загрял по-бързо...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 10:04
от van
Стоян Кръстев написа: 02 Ное 2019 00:30 Питам защото това ми е първия хибрид,и не знам дали е нормално!!!!!!При "нормалните" оборотите са 800-900!??
При хибридните Корола/Аурис минималните обороти на които работи ДВГ са 1000. Нормално е за по-бързо загряване да се вдигнат на 1200/1300. По същото време използвайки работата на ДВГ генератора зарежда батерията.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 11:24
от BOz
Пак не разбрах, защото в предишното си мнение пишеш, че при парно и зареждане на батерията трябват повече обороти, а сега споделяш, че при нормалните коли били 800-900.

Но хибридните двигатели работят на малко по-високи обороти от "обикновените" такива и всичко ти е наред и не се филмирай.
За мен оборотомер в този автомобил е напълно излишен.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 17:29
от Стоян Кръстев
Тва ми е проблема явно......като видя нещо по-различно като поведение на хибриден автомобил,спрямо "обикновенните" се филмирам и шашкам много!!!Благодаря за отговорите!!!

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 02 Ное 2019 19:07
от Hursa
► Виж съдържание

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 18 Фев 2020 23:27
от Allexi
Приусите имат т.н. Скандинавска версия. Продава се там, в Канада и Япония. В нея е допавен допълнителен топлообменник, който подпомага загряването на антивриза от изгорелите газове + имат 500W ел. "калорифер" във въздуховода на салона. Естествено такава скандинавка трудно ще се промъкне на нашия пазар, но могат да се погледнат и външни онлайн платформи за продажба на автомобили.
При мен го реших възпроса първо със скъпа аларма с контрол функциите на автомобила през телефона. После монтирах подгряване на седалките през реле за време (да не дърпа много ток от малкия акумулатор преди да е стартирал ДВГ). 5-10мин педи да се кача в колата я стартирам от телефона, след 30 сек вече на запален двигател (при студено време той пали след 10 сек да подгрява антифриза) се включват дупегрейките и се качвам вече на затоплена седалка, че кожата държи доста студено и по-дълго време се затопля от платнените седалки. Та така...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 25 Юли 2021 17:54
от dekzz
Здравейте,
Докато говорим за отопление... Имам 2010 _W30, на която в края на последния студен сезон бях сложил 2kW електрическа печка свързана към хибридната батерия. Ей така - за комфорт и защото от Тойота не са се сетили :) . В студените дни, докато двигателя загрява и работи повече време, отколкото през лятото, батерията се зарежда подобаващо. Обикновено зареждането става с около 20А до достигане на 60-70% от SOC. Калорифер 2kW (стара 220V духалка) консумира около 10А ток от 200-волтовата батерия. Дотук добре... Отворих капака на батерията, свързах с подходящи кабелни обувки кабел към батерията (така, че да минава през токовия датчик). По този начин имам високо напрежение щом колата се включи. На другия край на кабела - разклонител. Ето ти 200-250V DC. Духалката беше модифицирана за работа с постоянно напрежение - оригиналният вентилатор отстранен, сложен 12V компютърен FAN 140mm и захранващ адаптор 220 -> 12V, 1А за захранване на вентилатора. Цялото това нещо работи идеално и го включвам СЛЕД като запали колата (иначе дава грешка, предполагам от голямата консумация от хибридната батерия по време на стартиране на автомобила). Вътрешният обем на купето се загрява доста бързо и докато изчистя леда от стъклата вътре е жега. Обаче... Реша ли да излюча печката от копчето се получава доста неприятно искрене, породено от постоянно-токовия характер на ситуацията. За безопасно изключване на духалката гася колата, изключвам печката, паля колата и продължавам да си карам с вече затоплено купе (обикновено на някой светофар). В момента обмислям да преправя механичното превключване с такова с MOS-трансизтор(и) и съм си сътворил електронен термурегулатор за управление на комутацията като съм предвидил и времезадръжка при запалване на автомобила, за да не "шашкам" хибридната система по време на инициализацията. Че постоянно-токови релета за над 250V са доста скъпи...
Междувременно под седалката, захранена от същия разклонител работи и мини-печка (тези, дето се включват и работят директно на контакта), на която смених калпавото реле за нагревателя с MOS транзистор. Не е много мощна - около 350W е, но помага за топли крака. Тя си е с електронен терморегулатор и подобно на зарядните за телефон - изправя напрежението до 12V за електрониката и 12-волтовия 80mm вентилатор, а нагревателя се включва с реле към високоволтовата верига. Тази мини-печка е включена постоянно към разклонителя, консумацията и докато грее е около 1.5A и не прави грешки на хибридната система. При достигане на зададената температура мини-печката се изключва автоматично. И така до следващото запалване на колата.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 26 Юли 2021 02:28
от boyanmt
Остава бойлер ,фурна и система за отпадни води да инсталираш,и затваряш цикъла! tooth.gif
Силно съм впечтлен от иновациите на колегата!

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 26 Юли 2021 08:22
от Hursa
Не съм много съгласен с изложението, но както и да е. Печалното е, че едва последните години в ел автомобилите и хибридите - "климатиците" "стават" реверсивни.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 26 Юли 2021 08:26
от slowtraveler
Правотоковите релета са малко по-особени, точно защото се иска принудително гасене на искрата. И пак винаги са податливи на искрене....
Навярно на твое място все пак бих пробвал със SSR вместо механично реле... Разбира се - изрично трябва да си сигурен, че SSR е за прав ток :)

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 26 Юли 2021 11:28
от Krachunov
boyanmt написа: 26 Юли 2021 02:28 Силно съм впечтлен от иновациите на колегата!
За впечатление си е, но се чудя КОЛКО точно си струват такива модификации, които до колкото чета описанието са си потенциални пожари. Искри, па гасиш по светофари за да изгасиш едното... Too much ми се вижда всичко това за 2те седмици в година в които температурата е под минус 5.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 27 Юли 2021 14:19
от dekzz
Има известна доза неудобство засега, но си заслужава. Не съм отделял много време до момента и като измисля как да превключвам безопасно ще стане напълно автоматизирано. Да споделя, че проверих SSR релета, но са до 200V DC. Не видях да има за по-високо напрежение, а батерията може да вдигне спокойно и до 250V. Ако някой има и друга идея може да сподели.
Всъщност имам изведен и втори кабел, който заобикаля токовия датчик и е вързан директно на клетките както на battery prolong китовете. На него има напрежение независимо дали колата е включена и може да се ползва "offline". Обаче компютъра на батерията се шашка, щото не може да следи колко ток влиза и излиза от нея. Този кабел ще остане за рекондишънинг, но това е за друга тема.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 27 Юли 2021 14:41
от slowtraveler
Вече има DC SSR на поносима цена... Например..
https://www.aliexpress.com/item/4000085 ... 5ffbe52b-7

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 28 Юли 2021 09:13
от dekzz
Точно тези ги гледах, но ме притеснява, че са 220V, а батерията може да качи доста повече wink.gif
Може да поръчам такова и ще се надявам да не изгори