Страница 4 от 8

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 22 Окт 2019 20:40
от nicktodorov
Здравейте,
Предстои ми покупка на Корола хибридни се замислих за отоплението.
Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 22 Окт 2019 21:02
от slowtraveler
Най ефикасно е топленето като пуснеш отоплението на седалките, на волана, и парното tooth.gif Комфортът е съвсем друг..
Най-икономично е въобще да не пускате парното и да стоите на студено - така ДВГ ще пали по-рядко и ще изразходва по-малко bash.gif
Въпросите започват да стават доста абсурдни май... stretcher.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 10:32
от todorslavkov
Двигателя доста бързо достига до оптималната темперетурата. Купувате си нова кола с подгряване на седалки, волан и парно. Ползвайте всичко което искате и както искате. Аз поне лично така мисля. Сутрин пускам парното щото ми е студено, след обяда като си тръгна включвам климатика щото ми е топло. Не му мисля за икономия. Те икономията са я мислили инжинерите в завода преди да я направят.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 10:36
от nicktodorov
Не, аз по-скоро гледах от гледна точка кое ще хаби по-малко енергия и теоретично по-често/дълго да мога в EV режим да карам.
Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:29
от slowtraveler
Ами най-малко енергия ще черпи ако не ползваш такава... Т.е. - да не ползваш парно и отопление... Ушанката ще е най-ефективна :)
Дори и да караш най-дълго в EV режим нали не си с plug-in - т.е. тази енергия ще трябва да се възстанови чрез горивото...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:36
от nicktodorov
Ясно ми е това, как нищо като не ползвам най-добре...а ако нея вадя от гаража съвсем...
Просто попитах кое е по-добре като моментен разход. Дали парното като иска двг -> разход на бензин, а примерно седалките/волана ще черпят пренебрежимо (или пък прекалено много) -> по-добре само тях да ползвам за кратки разстояния...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:48
от slowtraveler
Енергията си е енергия. При хибридите вариантите са ти два:
1. Парното - ще запали ДВГ за да 'се стопли' и парното ще работи, като докато работи ДВГ ще ти дозареди и батерията, позволявайки ти последващ по-дълъг EV преход.
2. Ел.отоплението на волан и седалки - ще черпи ток, което ще намали прехода в EV режим, и ще принуди ДВГ да стартира за да поеме повишените енергийни нужди.
Опре ли до изчистване на стъклата и т.н. - без парното няма как да стане...
Та затова и се чудя как възникват такива въпроси... Да мръзнеш (или лятото да не пускаш климатика) заради 'спестени' няколко милилитра гориво? Които би спестил и при маааалко по-разумно шофиране...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:49
от todorslavkov
Ако ползваш подгрева на волана и седалките, батерията ще пада по-бързо, ще се налага бензиновия двигател да пали по-често за да зарежда. Ако пуснеш парното също ще работи за достигане на оптималната темперетура която е зададена. Ако колата е в гараж, от личен опит го казвам, ще бъде по-икономично да се ползва парното, пак казвам - според мен.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:52
от nicktodorov
Да, коалта ще е в подземен гараж. Работата ми е на около 3 км (там също седи в подземен паркинг) и исках да си изясня какво да очаквам като режими на задвижване по този маршрут лято/зима.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 11:56
от mfandakov
А най ще спестите ако не си купите хибрид. tooth.gif .

П.с тоо хибрид ни кон, ни магаре..Имам прЕател със SUV хибрид и се хвали с разход 20/100 guns.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 12:15
от M5kov
И моята работа е на 3 км и ги минавам най-бързо и евтино с колело 9-10 минути :)

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 12:19
от sstefan
nicktodorov написа: 23 Окт 2019 11:52 Работата ми е на около 3 км
Градски транспорт-1,60 лв /за София/*2=3,20 лв=70.40лв месечно.За 50 лв карта-най-евтино.
Ако сте от Габрово-нищо няма да ви е изгодно.Най-добре на аванта с колеги да се возите :)
В този форум абсурдните питания и теми стават все повече...
Мисля да отворя тема изгодно ли е на дизела да си сложа метанова уредба-мн'ооо тънко било.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 12:29
от slowtraveler
► Виж съдържание

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 13:01
от van
nicktodorov написа: 23 Окт 2019 10:36 Като първи хибрид ме блазни идеята максимално често/дълго да се придвижвам безшумно...
Не това е идеята на самозарядните хибридни автомобили. Ако държите на тази идея тогава плъгин хибрид е вашия автомобил.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 23 Окт 2019 13:16
от BOz
nicktodorov написа: 22 Окт 2019 20:40 Реално как е по-ефикасно - да се пуска парното да духа ропло използвайки двигателя, или да се ползва подгрева на седалките и волана?
Кое ще изразходва повече?
nicktodorov написа: 23 Окт 2019 10:36 Не, аз по-скоро гледах от гледна точка кое ще хаби по-малко енергия и теоретично по-често/дълго да мога в EV режим да карам.
Малко не схванах в същността ти какъв ти е въпроса точно. Как ще може да харчиш по-малко гориво, или как ще може да се придвижваш по-дълго на ток?
Но все пак отговорът на този въпрос е чрез подгрев на седалката и волана. Колкото и да харчи ток, то ако ДВГ-то запали насилствено заради нужда от отопление, то пак няма да се движиш на ток.
Използването на парното е най-неефективното средство за производство на топлина при стандартния хибрид. Много по-логично е да има "калорифер" и при нужда от ток, само тогава да се пали ДВГ-то, а не да кажем на 80-90% от времето през ледените дни. Но това е допълнителна екстра при някои модели.