Само да добавя, въпреки че ме е малко срам и сигурно ще ми се смеете

. От април 2015г. карам(е) основно Рено Клио 1.2 2003г. 75 коня на газ

защото го подариха на приятелката ми за рождения и ден. С него ходим на работа (защото е по-икономично) по 45 км. на ден + събота и неделя още 200+ му се навъртат, общо около 2000 км/месец. За това и вече не карам много Селиката. Това което ще ви напиша е 1:1 с действителността, и грам не преовеличавам. Та това Клио за 1.5 год и около 30 000 км даде следните дефекти:
1. Проблем с дроселовата клапа - 2 пъти - смених я с втора ръка - 70 лв.
2. Сменен датчик на коляновия вал (не палеше) - 40 лв. - аз го смених
3. Копчето за стъклото на пасажера дефектира 2 пъти - около 20 лв. втора ръка
4. Проблем със стоповете (ставаше дискотека на таблото и отзад) - сам го оправих
5. Откачи се жилото на ръчната за едната гума - сам го оправих
6. Оригиналното радио дефектира
7. Сменени тампони на задния мост - около 60 лева с труда
8.Сменени вътрешни и външни кормилни накрайници (на двете гуми) + реглаж след това - около 120 лв.
9. Изпуснаха спирачните цилиндърчета на задните колела - сам ги оправих около 60 лв.
10. Сменен радиатор за климатика+дехидратор (стария изпусна) - 250 лв + 75 за пълнене и смяна на някакви игли (радиатора и дехидратора си ги смених сам)
11. Сменен датчик на ABS - 50 лв. - сам го оправих
12. Сменени 2 биалетки - 20 лв. сам ги оправих
13. Сменена реика - 60 лв. втора ръка - сам я оправих
14. Дефект със скоростната кутия (беше заяло на 5-та) - сам го оправих
15. Сняма на бобина - 110 лв (1 бобина е за 4-те цилиндъра и върви заедно с кабелите) - сам я смених
16. Дава от време на време проблем със стартера - не иска да завърти - не съм се занимавал
17. Има луфт в кормилния прът (някакви лагери трябва да се сменят) - не съм се занимавал
18. Тече антифриз от някъде

- не съм се занимавал
19. Тече масло от всякъде - не съм се занимавал
Забележете, че повечето неща сам съм ги правил, иначе колко пари трябваше да дам на майстори не ми се мисли

а и обичам сам да си правя нещата сам.
Освен всичко това са вложени следните консумативи:
1. 2 пъти смяна на масло и филтри - сам съм ги сменял
2. Сняма на предни и задни накладки (барабанни) - сам ги сменях
3. Смяна на ангренажен ремък+водна помпа (при тази кола бодната помпа е консуматив

)+ролка - 250 лв. с труда
4. 4 нови зимни гуми Фалкен+железни джанти - 400 лв.
5. Свещи Денсо - 44 лв. - сам ги смених
6. Акумулатор Yassa - 110 лв.
7. Ходило е на комп. диагностика 1 път. - 30 лв.
Вярно е, че частите са сравнително евтини и че можеш много неща сам да си правиш, но това на нищо не прелича. Може би, това си е нормално и на хората с френски, италянски коли не им прави впечатление, но за мен не е нормално. Като драсна чертата си давам сметка че Селиката си ми е сто пъти по-изгодно да я карам на 100 октана бензин нека харчи много и да е скъп бензина

(поне карам кола а не Рено) на нея за близо 5 години и около 43 000 км съм и сменял само консумативи (масло, филтри, гуми, накладки, акумулатор), нека се намери някой да ми хвали френски или инталянски коли! Нека си ги карат (супер са).
П.С. мисля че е крайно време да се отървем от това Рено (ама като знам колко пари сме вложили трябва да му искам сигурно 5 бона ама никой няма да ми даде за него повече от 2,5

) даже не ми се мисли колко пари и нерви са вложени в него!

Плюс това Селика с (2ZZ-GE) и като цяло Тойотите си държат цената. Моята я взех за 9800 а сега стува около 8000-9000 лв. а това Рено ще струва 500 лв. след някоя година.
С това мисля, че темата е изчерпана - избери Тойота
