Страница 1 от 1
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 25 Сеп 2016 09:27
от levskara7777777
Здравейте колеги.От преди около месец вече и аз съм в клуба на Toyota

Купих си една Toyota Avensis 2000Г 2000Кубика D4D.Всичко си беше ок до преди 1седмица.Както си карах и колата в един момента почна да не се форсира над 3500оборота.Веднага викнах едно приятелче закачихме я на делфито,общо взето всичко дето се виждаше на делфито изглеждаше добре.Интересното което каза аверчето е,че мап сензора показва,че мотора има вакум вместо налягане в всмукателните колектори

....Викаме си добре турбото нещо е отказало,закачихме един манометър на веднага след турбото и ооо изненада,след турбото има налягане,а колеторите има вакум...(тези тестове ги правим при форсиране до около 3000оборота).И решихме,че D4D то явно така си работи,наведе ни на мисълта това,че на маркуча към мапа няма скоби.Приключихме с диагностиките и аз си тръгнах,отидох си пред нас изгасих колата,след 3-4 часа отидох и я запалих(вече студена) И ооо изненада колата почна да се фори както си трябва.Викам си супер колата се орпави,да ама не.....след подкарване на колата,след загряване почна пак същата работа дори имаше моменти в който не искаше и над 2000 да вдига.Викаме си нещо има тук по горивото,отварям цедката от зад а тя бетонирана с боклуци.....почистих я смених филтъра,паля колата проблема си го има.Сложихме едно шише от пред с нафта и го пуснахме да смуче от него(идеята беше да не минаваме през резервоар,филтър и гориво проводи...) Пак без резултат .При процеса на работа на колата отворих капачката на маслото и останових,че от там пуфка компресия според мен е от дихтунките на дюзите.Въпроса ми е някой дали се сблъсквал с подобрен проблем?Дали може да е от тази компресия дето изтича през тези дихтунки ?
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 25 Сеп 2016 09:45
от slowtraveler
levskara7777777 написа: Викаме си добре турбото нещо е отказало,закачихме един манометър на веднага след турбото и ооо изненада,след турбото има налягане,а колеторите има вакум...
Има ли интеркулер този автомобил?
Да не би да се е запушил (или напълнил с масло)...
Защото няма много части между турбината и всмукателния колектор - то си е една тръба, на която може и да е лепнат охладител....
Другия вариант дето ми идва на акъла е сензора или кабелите към него да правят проблеми...
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 25 Сеп 2016 10:53
от Iliyа Damyanov
Дроселираща клапа би трябвало да има ама е редно да изпише някаква грешка.
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 25 Сеп 2016 11:01
от slowtraveler
Да, може да има и дросел...

Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 25 Сеп 2016 11:26
от levskara7777777
Кулера ще го проверя.Мап сензора показва верно защото закачахме манометър на неговото място и го проверихме.А за дросела не знам не дава грешка,при подаване на газ отваря до край.А за вдигането от дюзите какво ще кажете
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 00:53
от hallowe_en
Здравей,
според мен имаш ЕГР клапан заседнал в отворено положение. Връща отработените газове в смукателния колектор.Свали го и го почисти, и излез пак на тестово каране.
Поздрави,
Стани.
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 08:23
от levskara7777777
EGRа затапен колега,ние от там тръгнахме
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 08:44
от мехаННика
Лесните и евтините стъпки си ги минал, сега към дълбокото..При положение че имаш колата от месец и не знаеш нищо за нея, дюзи и клапани на помпата са следващите неща за проверка. Дюзи- сваляне и проверка на специализиран стенд, нови дихтунги и О-пръстени навсякъде. При нужда ремонт/смяна. SCV клапани- смяна с работещи ако има откъде да вземеш е най лесно и бързо да се види дали те са причината. Естествено комплекта диагностик+ лаптоп(за Тойота) може да свие вероятностите още. Само Спартак Плевен

Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 09:37
от slowtraveler
Добре де, как се съвместяват наддув след турбината с вакуум в колектора дори и дюзи и т.н. да не са добре...
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 14:33
от levskara7777777
И аз не мога да разбера защо имам тоя вакум в колетора.Но съедеики по това,че на мапа няма скоби ...там трябва да има вакум
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 15:00
от slowtraveler
Я да уточним на кое казваш колектор....
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 21:25
от levskara7777777
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 22:26
от slowtraveler
Доообре
Та отново се връщаме на това къде е грешката - продължава да ме притеснява твърдението, че турбината надува, а в колектора налягането е ниско (винаги ми е смешен израза 'има вакуум' - като има липса

)...
Все пак между турбината и колектора има тръба с широк диаметър...
Затова и първо бих си изяснил откъде идва разликата....
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 26 Сеп 2016 22:50
от BOz
slowtraveler написа: Затова и първо бих си изяснил откъде идва разликата....
От Делфито, най-вероятно.
Авенсис 2 D4D не може да качи над 3500оборота
Публикувано на: 28 Сеп 2016 08:38
от levskara7777777
Колеги открихме до някъде проблема....Запушване в помпата за високо налягане+запушен кулер........Кулера го измихме и колата започна г/д да се форсира.След което видях на диагностиката,че при форсиране налягането на рейла пада на 150 бара....Ядосах се сипах в едно шише 2лнафта + едно шишенце дезолитек(добавка за почистване на горивна система)Направих система да дърпа директно от шишето и натиснах педала до край и малко по малко се отпуши
