Страница 1 от 2

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 13:10
от Zalmoxis
Здравейте колеги,

След няколко безпроблемни години с моето Verso от 2006 (2,2 дизел, 136 к.с) се озовах в големи сервизни приключения.
В едно от поредните дълги пътувания лятото, реших да погледна антифриза в казанчето. Оказа се празно. Не знам колко време е било така, но червената лампа не е светила (Версото няма стрелка за температура, а само лампа - синьо, неутрално, червено). Допълних, но при проверка след час и нещо каране видях, че нивото намалява. Доколкото гледах, когато колата загрее, изхвърля през тръбичката най-горе на казанчето, която е като преливник.
Доливах една седмица вода и се прибрах в София. Следваща спирка - сервиз Пит Стоп Ауто, поддържам колата там откакто я имам.

Още по-телефона от Питстоп ми казаха, че може да е глава и, че това е сериозен и скъп проблем за 2 - 3 хил лева. wacko.gif Може и да не било това, но този двигател имал такъв проблем. Закарах я. Обадиха ми се и ми казах, че според тях е водната помпа на 90%. Нямало индикации да е главата според тях, но не било сигурно и нямало начин да се провери дали е главата със сигурност. Трябвало смяна на водна помпа, което ме учуди, защото помпата е на 2 години, 30 000 км, сменяна при тях. Казаха ми, че помпата е консуматив и между 30 и 60 хил. км заминавала. Последва смяна - нова помпа, труд, антифриз - 350 лв. Взех колата и ми казаха да гледам пак тръбичката горе на казанчето и че ако пак капе/тече от нея значи надува и е главата, което означавало 2 хиляди и три седмици без кола. Но все пак, че нямало никакви признаци и би трябвало да е ок. Естествено още докато се върна до вкъщи видях, че от тръбичката пак капе. Малко. В последствие на дълъг път, когато двигателят загрее, явно това капане се усилва и колата пак започна да губи антифриз. Започна пак доливане на вода.

Понеже варианта 2 хиляди и нещо, което било за ремонт и шлайфане на глава за мен не е опция, като инвестиция за тази кола, потърсих друг майстор. Изпрати ме познат, той я гледа и каза, че не вижда симптоми да е глава. Спомена ми за тест за изгорели газове в антифриза, нещо което в Пит Стоп си премълчаха, докато аз не ги питах дали не е вариант. Та... Втория майстор каза, че може да е термостата (38 лв.), който не е скъп и може да пробваме с него, а също и да пробваме с капачката на казанчето. Сменихме термостата и пак тръгнах на дълъг път. Теча по баирите и след час каране пак е сериозен и казанчето се изпразва почти напълно. Пак доливане на вода.

Въпросите са ми - има ли как да получа сигурно мнение, че е глава, може ли да е някакво запушване по радиатора? Маслото е ок, не пуши бяло, но го имат това изтичане през тръбичката ( не знами дали е надуване). Капачаката още не съм сменил, но ме съмнява тя да е проблема, все пак ще пробвам. Чудя се как да действам, но варианта с ремонт заради съмнение за пукната глава за над 2 хиляди не е по силите ми в момента.
Благодаря предварително за съвети и коментари...

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 13:44
от TATI
Ами да беше направил първо един тест на изгорели газове, преди да ходиш и да даваш грешни пари при грешни майстори.
Ако пък си попълниш и локацията в профила, току виж те пратим при правилния човек.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 13:48
от iovkito
Има няколко такива теми във форума , като едната , на колегата от Германия , е много приятно четиво за този проблем. Шлайфане и нова гарнитура , само трябва да се намери истински майстор. Водната помпа защо я сменяте толкова често? Много ясно , че неоригинална водна помпа ще изкара много по-малко от оригиналната. Нито се задвижда от ангренажния ремък , нито се налага кой знае какво разглобяване за смяната .

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 13:56
от kickata
Писал съм го и преди, Питстоп стават за по-елементарни и леки ремонти. За двигател и скорости в София бих се доверил само на МехаННика. :thumbsup:

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 16:02
от Iliyа Damyanov
Добре дошъл в отбора!
Сменил си водна помпа ....... даже не искам да коментирам.
Сменил си термостат ....... пак по метода проба грешка. Има си термометри които отчитат на колко отваря термостата , колко градуса са на входа на радиятора и колко градуса е антифриза на изхода. Евентуано ако има отлонения се сменя. Мой познат с прегряващо Рено смени помпа , термостат , радиятор , маркучи и не смееше да го кара защото пак прегряваше. На финала го пратих при мой познат в който съм сигурен , че ще свърши работа макар и да се води кожодер. Мерил , шерил моя човек 15 минути и му казал да си ходи по живо по здраво защото на колата и няма нищо , и пари даже не му взел. Оказа се , че стрелката не отчита вярно! Джамбазите като са връщали километража са осакатили индикатора за температурата.
Та следващото нещо което трябва да СМЕНИШ ако искаш да спестиш пари (защото вече си налял значителен ресурс по проблема) е да си смениш сервиза (майстора).
Газовия анализ струва десетина лева и целта е да се избегнат разходите по експириментите които си направил и да се спести време. В твоя случай вече няма смисъл от газов анализ и е по-добре да си спестиш 10лв. Попълни си локацията и си следи темата , Форума е учудващо активен.

По проблема ти .... моторите са много добри но според шлайфистите главите потъват между втори и трети цилиндър заради сложните охладителни канали. Статистически няма данни след ремонта проблема да се е повторил , тоест наново да поддава главата. Важния момент е колко си изтървал охлаждащата течност. Ако си мъчил колата много може да си изкривил и алуминиевия блок и тогава става доста по-сложно да се ремонтира със траен положителен ефект. Трябва си човек който е наясно с конкретните особености на този мотор! В противен случай практиката е богата на хвърлени пари за неуспешни ремонти и последващо търсене на нови мотори.
Поздрави.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 21:51
от Zalmoxis
Благодаря за отговорите, колеги. Добавих локация - в София съм.
Явно е трябвало да направя тест за изгорели. Но не бях чувал за този вариант и се доверих на Пит Стоп. Поддържам си колата там трета година. Не споменаха нищо за тест. Тръгнаха да сменят помпа, както съм описал. Чак като взимах колата вече бях разпитал и бях запознат, че има някакъв тест. Казах в Пит Стоп, а отговорът им беше, че то и да го направя какъв ще е смисъла, ако е пукната глава. Ако продължавало да тече щял да съм сигурен, че е това и без тест. И да се готвя за 2 хиляди... tooth.gif

Иначе да разбирам, че трябва да направя теста все пак? Чакам и тази капачка за казанчето... не знам дали има шанс да е това. Ако може да препоръчате човек, който да има шанс да реши проблема, ще съм благодарен. :)

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 10 Сеп 2016 21:53
от TATI
Това е твоят майстор.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 11 Сеп 2016 12:37
от Iliyа Damyanov
Не се занимавай с капачки да си губиш време и пари. От теста вече няма смисъл но си го направи за да се убедиш за себе си , че ти предстои скъп и трудоемък ремонт наистина. Така няма да се чувстваш излъган , че пак някой прави акробатики да измъкне пари за несъществуваши проблеми.До тука си хвърлил през прозореза около четвърт от парите за ремонта. Не се надявай на чудеса , минах по този път и знам колко е неприятна ситуацията. Мотора го разгобявах до последната шайбичка за да може да се измери блока. Не знам защо постоянно говориш за спукана глава. Предполагам някой екстрасенс ти е говорил нещо. Главата преди шлайфа ще мине дефектоскопия и ще установят има ли спукване. По принцип не са склони към пукане ама дали не си я изтървал със загубата на течност .....
Вече са ти посочили майстор. Мога само да потвърдя за отличната му репутация.

ПС. Сложи си половин литрова бутилка и си връщай антифриза обратно. Като я караш на пръсти почти не изхвърля течност но това не ти решава проблема.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 13 Сеп 2016 20:19
от Zalmoxis
Ух. Ами благодаря колеги. Очевидно ме чака тежък ремонт и нямам много варианти. Инвестицията не е малка, но с този проблем цената на колата доста ще падне и продажбата също не е опция.
Ще се свържа с Механника, когато събера някакви средства.

И все пак исках да ви попитам - според вас коректно и правилно ли е отношението на Пит Стоп, което описах? Те бяха сервиз, който съм препоръчвал и в който съм си давал парите 3 години. Искам да знам какво реклама да им правя оттук нататък.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 13 Сеп 2016 21:11
от мехаННика
Ако водната помпа е имала безспорни следи че е текла, отношението не може да се нарече некоректно. Смяна така или иначе е необходима, само в случая е на принципа "а дано ама надали". На много места големите ремонти се избягват, отговорността е голяма а парите са същите като от два-три комплекта спирачки.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 13 Сеп 2016 22:33
от Iliyа Damyanov
Офтопик
мехаННика написа: На много места големите ремонти се избягват, отговорността е голяма а парите са същите като от два-три комплекта спирачки.
Днешната реалност е такава. Аз като техник но в друга област много се ядосвам като ми дойде някой клиент и чупи пръсти заради тежък проблем който не са разрешили там където е бил клиент но с години са го доили за обслужване. Икономически вложените часове квалифициран труд и последващата отговорност не си струва усилията но въпреки това по принцип не съм отказвал с цел да покажа класа. Резултата е , че вече направих година в Мюнхен а от Рим по няколко пъти в месеца продължават да ме питат дали няма да се върна и ако си променя решението да се обадя. Може би най-важното е , че си харесвам работата и не ми тежи.
ПС. Още веднъж благодарности за съдействието да си реша проблема!

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 14 Сеп 2016 08:33
от kickata
Zalmoxis написа: И все пак исках да ви попитам - според вас коректно и правилно ли е отношението на Пит Стоп, което описах? Те бяха сервиз, който съм препоръчвал и в който съм си давал парите 3 години. Искам да знам какво реклама да им правя оттук нататък.
Е все пак на сайта им пише: "не сменяме здраво за ново". :D
Помпата е текла със сигурност, не вярвам да са я сменили просто ей така. Въпросът е, че просто им липсва опит и с цел да откажат по-сложните ремонти съобщават едни цени, че сам да се откажеш. А и Механника го е казал: много по-добре е да сменяш консумативи за час-два, отколкото да правиш двигател и колата да ти заема място седмица или две в сервиза. После има и рекламации, и така... А иначе с консумативите, всички сервизчета ползват отстъпки от магазините, от които пазаруват (около 20%). Всичко си е търговия и както са казали хората: "на хляба мекото и на живота лекото"... :D

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 14 Сеп 2016 09:24
от мехаННика
Iliyа Damyanov написа: тежък проблем който не са разрешили там където е бил клиент но с години са го доили за обслужване.
Аз съм така постоянно, след ремонта на двигател или скорости много малко хора се обаждат за масло и накладки. За лекото всеки си има майстор или сменява цели възли и агрегати, без да мисли че ако проблема е често срещан може да настъпи пак същата мотика.

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 16 Сеп 2016 23:15
от radostin
Аз го имах същия проблем.Изхвърляне на антифриз през тръбичката.Излезе гарнитура на главата.Около седмица без кола.А относно сервизите , много трудно намерих такъв който да извърши ремонта. Повечето ми излизаха с номера, че имат много работа и т.н. Истината е че ремонта е доста труден и отговорен за да излезе сполучлив. Моят съвет е намери човек който е правил ремонт на такъв двигател , а не някой който ще се пробва. Успех!

Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел

Публикувано на: 23 Ное 2018 09:19
от Fantoyota
Добро утро, до сега само четох, но очевидно от това проблемът на моята Тойотка (Corola verso 2.2, D4D, 136, 2008) няма да се реши, затова реших да питам. В два официални сервиза (Пазарджик и София изток) ми казаха, че трябва да сменям водна помпа и да се ремонтира двигателя. Това само като казах модела, без преглед. Явно е било толкова очевидно, както и факта, че съм блондинка, но все пак.. Решихме да направим тест за изгорели газове - течността се оцвети в синьо. Губи антифриз, без значение от разстоянието около 300 мл. На студено пали след 2-3 път. Без включен климатик духа топло от решетките. Сменяхме капачката за проба, без резултат. Може някои от признаците да нямат общо, но това е, което забелязвам до сега. Свещите са проверени. Не е светвала индикация за прегряване, но майстора каза, че щяло да светне когато е късно вече :). Ако може не като блондинка да дадете съвет какво да я правя? Не смея да я карам на дълги разстояния, а не ми се разделя с нея. Беше любов от пръв поглед.