Съмнение за пукната глава Verso 2,2 дизел
Публикувано на: 10 Сеп 2016 13:10
Здравейте колеги,
След няколко безпроблемни години с моето Verso от 2006 (2,2 дизел, 136 к.с) се озовах в големи сервизни приключения.
В едно от поредните дълги пътувания лятото, реших да погледна антифриза в казанчето. Оказа се празно. Не знам колко време е било така, но червената лампа не е светила (Версото няма стрелка за температура, а само лампа - синьо, неутрално, червено). Допълних, но при проверка след час и нещо каране видях, че нивото намалява. Доколкото гледах, когато колата загрее, изхвърля през тръбичката най-горе на казанчето, която е като преливник.
Доливах една седмица вода и се прибрах в София. Следваща спирка - сервиз Пит Стоп Ауто, поддържам колата там откакто я имам.
Още по-телефона от Питстоп ми казаха, че може да е глава и, че това е сериозен и скъп проблем за 2 - 3 хил лева.
Може и да не било това, но този двигател имал такъв проблем. Закарах я. Обадиха ми се и ми казах, че според тях е водната помпа на 90%. Нямало индикации да е главата според тях, но не било сигурно и нямало начин да се провери дали е главата със сигурност. Трябвало смяна на водна помпа, което ме учуди, защото помпата е на 2 години, 30 000 км, сменяна при тях. Казаха ми, че помпата е консуматив и между 30 и 60 хил. км заминавала. Последва смяна - нова помпа, труд, антифриз - 350 лв. Взех колата и ми казаха да гледам пак тръбичката горе на казанчето и че ако пак капе/тече от нея значи надува и е главата, което означавало 2 хиляди и три седмици без кола. Но все пак, че нямало никакви признаци и би трябвало да е ок. Естествено още докато се върна до вкъщи видях, че от тръбичката пак капе. Малко. В последствие на дълъг път, когато двигателят загрее, явно това капане се усилва и колата пак започна да губи антифриз. Започна пак доливане на вода.
Понеже варианта 2 хиляди и нещо, което било за ремонт и шлайфане на глава за мен не е опция, като инвестиция за тази кола, потърсих друг майстор. Изпрати ме познат, той я гледа и каза, че не вижда симптоми да е глава. Спомена ми за тест за изгорели газове в антифриза, нещо което в Пит Стоп си премълчаха, докато аз не ги питах дали не е вариант. Та... Втория майстор каза, че може да е термостата (38 лв.), който не е скъп и може да пробваме с него, а също и да пробваме с капачката на казанчето. Сменихме термостата и пак тръгнах на дълъг път. Теча по баирите и след час каране пак е сериозен и казанчето се изпразва почти напълно. Пак доливане на вода.
Въпросите са ми - има ли как да получа сигурно мнение, че е глава, може ли да е някакво запушване по радиатора? Маслото е ок, не пуши бяло, но го имат това изтичане през тръбичката ( не знами дали е надуване). Капачаката още не съм сменил, но ме съмнява тя да е проблема, все пак ще пробвам. Чудя се как да действам, но варианта с ремонт заради съмнение за пукната глава за над 2 хиляди не е по силите ми в момента.
Благодаря предварително за съвети и коментари...
След няколко безпроблемни години с моето Verso от 2006 (2,2 дизел, 136 к.с) се озовах в големи сервизни приключения.
В едно от поредните дълги пътувания лятото, реших да погледна антифриза в казанчето. Оказа се празно. Не знам колко време е било така, но червената лампа не е светила (Версото няма стрелка за температура, а само лампа - синьо, неутрално, червено). Допълних, но при проверка след час и нещо каране видях, че нивото намалява. Доколкото гледах, когато колата загрее, изхвърля през тръбичката най-горе на казанчето, която е като преливник.
Доливах една седмица вода и се прибрах в София. Следваща спирка - сервиз Пит Стоп Ауто, поддържам колата там откакто я имам.
Още по-телефона от Питстоп ми казаха, че може да е глава и, че това е сериозен и скъп проблем за 2 - 3 хил лева.

Понеже варианта 2 хиляди и нещо, което било за ремонт и шлайфане на глава за мен не е опция, като инвестиция за тази кола, потърсих друг майстор. Изпрати ме познат, той я гледа и каза, че не вижда симптоми да е глава. Спомена ми за тест за изгорели газове в антифриза, нещо което в Пит Стоп си премълчаха, докато аз не ги питах дали не е вариант. Та... Втория майстор каза, че може да е термостата (38 лв.), който не е скъп и може да пробваме с него, а също и да пробваме с капачката на казанчето. Сменихме термостата и пак тръгнах на дълъг път. Теча по баирите и след час каране пак е сериозен и казанчето се изпразва почти напълно. Пак доливане на вода.
Въпросите са ми - има ли как да получа сигурно мнение, че е глава, може ли да е някакво запушване по радиатора? Маслото е ок, не пуши бяло, но го имат това изтичане през тръбичката ( не знами дали е надуване). Капачаката още не съм сменил, но ме съмнява тя да е проблема, все пак ще пробвам. Чудя се как да действам, но варианта с ремонт заради съмнение за пукната глава за над 2 хиляди не е по силите ми в момента.
Благодаря предварително за съвети и коментари...