Страница 1 от 1

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 08 Сеп 2016 16:30
от angelina
Скъпи колеги и приятели,

Нормално ли е да има налягане в резервоара за бензин? Дали отдушника се е запушил ? Имам ТОйота Ярис 1.0 / не че има значение, защото въпросът е принципен/. Наложи се да напълня бензин " до капачката". Някъде под калника в горната част при отдушника-горе, изпуска бензин. Над гумата се вижда, че е текло и мирише. Бързо изветрява. Докато не остана малко над половината резервоар- не спря да изпуска. При отваряне на капачката, има налягане. Няма видими повреди. Отдушника дали се е запушил ? Не съм обръщал внимание преди, но си мисля, че налягането е необходимо, за да не изветрява бензина, докато стои в резервоара, а с капачката се отваря и отдушника и тръбата за зареждане ?

Какво ще кажете ? Дали налягането в резервоара е нормално да го има ? / Налягане от изпаренията се създава по мое мнение. /

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 08 Сеп 2016 18:39
от slowtraveler
За първи път точно на Авенсиса забелязах повишено налягане в резервоара... Маздата ми след това също бе с повишено налягане в резервоара. От нова...
Не съм гледал цялата горивна система детайлно, но мисля че имаше система за вкарване на инертен газ и изгаряне на парите...

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 08 Сеп 2016 23:15
от angelina
Не на тойотата, а на друга кола го бях видял. Сложна система пасивна изглежда . С неясни функции. По-скоро налягането се образува от плътното затваряне на капачката. Изпаренията повишават налягането, докато се уравновеси и да няма изпарения повече. Докато не отвориш. Чак система за изгаряне на газовете не мисля, че има нещо повече от ел.помпата с 3 бара налягане и.инжектори при двигателя. "Оригването" при пълнене се получава, защото резервоарът е твърде плосък и вероятно образува въздушни възглавници. Когато влиза горивото във вид на пяна,"оригва". Затова и отдушникът не е проста тръбичка.
Не би трябвало да бъркам, ако това устройство с "клик " сглобки не се е разместило. А на налягане уж държи. Бензинът обаче излиза плез отдушника при дупката за наливане по време на движение до като не стана резервоара над половината-не спря. Обаче се стича над задната гума и изветрява. Имаше следи и миризма.

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 00:10
от Vokil
Налягане в резервоарите има от поне 25 години точно за да не се изпарява прекалено много бензин. А системата е много проста има клапан който след 0.1 бар примерно изпуска налягането в атмосферата през един филтър пълен с активен въглен. Ако обаче не се достигне това налягане си се пази в резервоара и като си запалите колата изпаренията с налягане примерно до 0.05 бара през електро клапан отиват в двигателя за изгаряне :) Тоест налягане винаги остава някакво минимално не знам защо.

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 00:49
от slowtraveler
Точно това ми е странното и предполагам е свързано с наличие на система за допълнително надуване на резервоара...
Защото при липса на такава система в резервоара се образува вакуум... Страдал съм на стар автомобил от запушена капачка на резервоара...
Тогава и помпата не можеше да преодолее вакуума в резервоара, и двигателя гаснеше...

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 01:50
от skydiver

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 02:02
от WoLF
На служебният пасат трета генерация като се запуши отдушника и резервоара се смачка на кълбо ohmy.gif Явно помпата е яка :thumbsup:

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 07:51
от slowtraveler
Това допълнително намалява налягането в резервоара, изгаряйки част от изпаренията...
А относно помпата - да, зависи каква е била помпата... При мен не смачка резервоара, а само двигателя умираше - първо на 50км... След почивка от 5 минути - угасна след 10км... Пак почивка и пак гаснене след 10км... Докато се усетих къде може да е проблема и отворих капачката на резервоара :D
Но там си бе вакуум... Докато повишено налягане започнах да срещам чак при японките unsure.gif Да, може преди това просто резервоарите на автомобилите ми да не са били достатъчно уплътнени tooth.gif

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 09:28
от angelina
Благодаря за линка с литературата. Много ценни обяснения. Да се поддържа високо налягане в резервоар, където течността намалява ,не било проста работа. Сега разбрах, защо всеки автомобил има казан в предната си част, дето мирише на бензин, а откриването на пробиви подобни на обождане с игла е изключително трудна задача/ и важна се оказа/.
Отново благодаря за ЛИНКА ! Безценни сте.


П.С. Ще си позволя един срамен въпрос/допълнителен/, щото не мога да си намеря бушона за осветлението в купето blushing.gif . Няма го от лявата страна при педалите, след премахване на малката вратичка-жабка. Там има само 3 мощни бушона. В кутията при двигателя всички са здрави / която е от ляво при левия фар/. Бушона аз го изгорих, понеже си сменях крушка в багажника дето свети/ с по-мощна и неоригинална по размер/.Вече не свети и в купето. Няма ток. Срам, но ако може някой да помогне ? Под дясната жабка няма бушони. Няма и от лявата страна при педалите долу/където обикновено слагат/.

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 11:43
от max-2
На капачката на резервоара има клапан, който позволява засмукване на въздух в резервоара, за да не се получи вакуум. Когато бензина върти по време на работа на двигателя има загряване и повишено изпарение, затова се получава налягане.

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 13:13
от slowtraveler
max-2 написа: Когато бензина върти по време на работа на двигателя има загряване и повишено изпарение, затова се получава налягане.
Да, напълно е вероятно това да е причината за свръхналягането - циркулацията на горивото до двигателя на някои автомобили...
Предишните ми автомобили са били или карбураторни, или инжекторна шкодичка, която няма циркулация на горивото до двигателя (регулатора е до резервоара)...

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 09 Сеп 2016 23:20
от skydiver
max-2 написа:Когато бензина върти по време на работа на двигателя има загряване и повишено изпарение, затова се получава налягане.
Точно така!
И колкото температурният режим на работа на двигателя е по-корав,толкова повече изпарения , съответно повече работа за EVAP системата.
Не е невъзможно да работи един двигател без нея ( при друга японска марка коли swaр на ECU от по-стара генерация двигатели в по-ново купе елиминираше работата именно на тази система, но проблеми досега не са срещани).

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 10 Сеп 2016 08:27
от slowtraveler
skydiver написа: И колкото температурният режим на работа на двигателя е по-корав,толкова повече изпарения , съответно повече работа за EVAP системата.
От друга гледна точка - колкото по-сериозен режим има двигателя, толкова по-бързо изразходва горивото, намалявайки обема му (и създавайки дори вакуум както в моя случай :) )

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 26 Авг 2019 09:29
от tora
Тази година за пръв път забелязвам, че в горещините, при отваряне на капачката на резервоара има налягане, нещо което предишни години не се е случвало, или поне не съм забелязал. Най напред си мислех, че е вакуум, но определено духа а не смуче. Гледах капачката, пробвах с вакуум, клапана отваря. Не знам дали има нещо общо с една акция, за смяна на кошницата на бензиновата помпа, която минах тази пролет. Но определено в студено време такова налягане няма. Нямам представа резервоара дали е ламарина или пластмаса, по вероятно стоманен. Когато я карам из града обикновено не разкарвам голямо количество гориво, 10-15 литра.

Нормално ли е да има налягане в ....

Публикувано на: 26 Авг 2019 10:00
от slowtraveler
Нормално е при съвременните автомобили...