Страница 1 от 4

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 31 Авг 2016 23:57
от ermeglio
Здравейте, от сервиза на тойота ми предлагат почистване на дюзите на RAV4 D4D 136h 2007г. с добавка, която достига директно до дюзите, без да минава през резервоар, филтър и т.н. Автомобила няма видими проблеми, но при смяната на маслото ми хванаха леко тракане идващо от двигатела и казаха, че е от дюзите. Имам колата от скоро, не съм слагал никакви добавки. Някой правил ли е такова почистване на дюзи, има ли риск или ефект? Сега наистина като се заслушам в двигатела има някакво тракане. Имам друга тойота корола 2003 90hp d4d, но там нямам такова тракане.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 01 Сеп 2016 07:57
от babata
От личен и "пресен" все още опит с 2 х 0,5 Бардал 6в1 на 1,5 резервара /90 лт/ и после още 0.5 добавка за дюзи, ефекта клони към 0 /нула/.
Моя проблем е с дюза на 4 цилиндър /-2.2 или +2.2-тук ще излъжа за знака/, тресе като запали и при ниски обототи има един звук като аванс на бензинов мотор. Първо ми препоръчаха Бардал, после друга марка /пазя шишето/, но ефекта е само "психологически".
Сега съм дал дюзата за рециклиране и ще видя резултата още утре, като я сглобят. А за това чукане има писано и в други теми, но още няма отговор на въпроса.
пп: сега видях, че питането е за "директно" почистване на дюзите. Имаше писано и за това, но аз не съм го правил. Колеги ще дадат по-точно обяснение и резултати

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 01 Сеп 2016 13:15
от memorex
ermeglio написа:Здравейте, от сервиза на тойота ми предлагат почистване на дюзите на RAV4 D4D 136h 2007г. с добавка, която достига директно до дюзите, без да минава през резервоар, филтър и т.н. Автомобила няма видими проблеми, но при смяната на маслото ми хванаха леко тракане идващо от двигатела и казаха, че е от дюзите. Имам колата от скоро, не съм слагал никакви добавки. Някой правил ли е такова почистване на дюзи, има ли риск или ефект? Сега наистина като се заслушам в двигатела има някакво тракане. Имам друга тойота корола 2003 90hp d4d, но там нямам такова тракане.
Ако искаш пробвай това http://www.xenum.com/product/x-flush Не се ли оправи работата пиши пак.В 99% от случаите това претракване е от лошо гориво.Ако е като на колегата една проблемна дюза , би трябвало да се забвевжи и циклично спадане на оборотите на празен ход и промяна в шума.Относно чукането или хъркане да го наречем при отнемане на газта , го има при всички и се получава от доизгарянето в цилиндрите.Специално при РАВ 4 Д4Д има и един специфичен резонанс в кутията на въздъшния филтър но това не трябва да те притеснява.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 16 Сеп 2016 22:13
от babata
babata написа: Сега съм дал дюзата за рециклиране и ще видя резултата още утре, като я сглобят.
"Утре" стана днес. Дюзата за рециклиране чака части в Супер дизел център /или друга фирма - не помня точно фирмата/ и се наложи да купя нова. Денсо, но произведена в Унгария. След смяната колата пали добре и двигателя работи по-меко. Казаха, че приела кода написан на нея, но трябва да покарам малко и да се закачи пак да се видят стойностите. Обаче останаха леките вибрации на волана, таблото, скоростния лост, като цяло вибрациите в купето. Съмнението бе, че е от дюзата, но явно има още нещо. Някакви идеи?

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 17 Сеп 2016 12:42
от Freedom
Здравей колега,
Тампони на скоростната кутия, раздатката, двигателя... Със задействана ръчна спирачка накарай някой да се опита да потегли назад, а ти виж какво се случва в двигателния отсек.
Успех!

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 17 Сеп 2016 14:42
от iovkito
Продължава ли да трака?

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 17 Сеп 2016 17:00
от babata
iovkito написа: Продължава ли да трака?
Вече не :) и двигателя работи доста по-меко. Ако можех да сменя и четирите :whistle:
Freedom написа: Тампони на скоростната кутия, раздатката, двигателя...
Тампоните на скоростната кутия и на двигателя ги гледаха в три сервиза /вкл. сервиза на Тойота/ и казаха, че са добре.
Раздатката "диференциала" ли е? Ако е това, то не би ли трябвало да трепери на скорост, защото това треперене го има само на ниските/тихите обороти?
А за
Freedom написа: задействана ръчна спирачка накарай някой да се опита да потегли назад, а ти виж какво се случва в двигателния отсек.
дори не знам какво да гледам.

пп: извинявам се на колегата, че му разводних темата. Повече няма да се оплаквам тук /освен ако не стигна до чистене на дюзи/

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 17 Сеп 2016 17:39
от мехаННика
Freedom написа: Със задействана ръчна спирачка накарай някой да се опита да потегли назад, а ти виж какво се случва в двигателния отсек.
И ако не се избият, какво ще види? Двигателя със все скоростите тръгва напред. Да си смени си "лещите" по ауспуха ако не са проверени досега.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 18 Сеп 2016 21:42
от memorex
Мога да допълня че освен лещите другото е най–вече маховик а също така и лагера на кардана дето при равката не се смазва изобщо.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 17:57
от jim_beam
Може ли повече инфо за тия лещи,какво е това и къде се намира?
Мерси!

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 18:57
от Kiki
Тръбите на ауспуха са прекъснати на определени места и се съединяват със скоби. На тези места се слагат тези сверични лещи, за да се продотврати вебрацията.
При мен се получи вибрация, защото тези лещи бяха клеясали. След смяната им вибрацията изчезна.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 19:18
от jim_beam
Мерси Кики!
Имаш впредвид когато 2 тръби влизат една в друга или когато се захващат чрез 2 болта и гарнитура?
тук подръка имам една скоба за стягане на тръба в тръба,направих и снимка,това ли е леща?
skoba.jpg
skoba.jpg (658.3 KiB) Преглеждано 4999 пъти
Аз карам вече 2,5год. с вибрациите,но нямам дупка никъде и реших,че вътре средното гърне е прегоряло.Ако е само тази джаджа,за която се говори тук,леща,няма да е лошо да опитам с нея преди да подменя гърнетата.Разбира се не аз,ами майстор някой ще е. happy.gif

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 19:41
от gena_bs
Хубаво огледай преди и след тези връзки за ръжда и пробив! Особено от горната страна, към купето.
За целта най-добре е на канал и силно осветление. За всеки случай опипай с ръка (при студена система, разбира се).
Успех!

Минах през това точно, когато тръгнах на почивка. Започнаха едни вибрации при резонанс и превключване на предвките. Промени се звука на двигателя. Накрая за капак светна и Check engine на средата на магистралата. Два дни ми трябваше да разбера какво става.
Оказа се, че от конденза тръбата на 1см преди последната връзка към крайното гърне вече беше изгнила. Отгоре и към другата страна на колата, като нищо не се виждаше при повдигане на крик.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 20:58
от Kiki
jim_beam, такава скоба няма при лещите. Сега не можах да намеря в нета, за да ти покажа, но скобите при връзката с лещи е по-сложна - с пружини и болтове. Тръбите не влизат една в друга, а се допират една до друга, като между тях се слагат лещите.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.

Публикувано на: 09 Окт 2016 21:22
от memorex
Наистина има лещи и болтове с пружини ама за какав хой са ?На тез години решиш ли да ги раглобяваш просто забрави.Нови с поръчка и после нишо .Корозията от конденз при дизел ли става на въпрос ?