Страница 1 от 2
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 12:37
от dygy
Здравейте на всички, въпросът ми е следният - може ли да се смени демферен съединител с твърд съединител (който е по-евтин) на Toyota Avensis T25, 2,0 D4D (116 ps)? Моят майстор току-що ни изготви оферта и каза, че съществува и такъв вариант. Исках да знам при условие, че излиза от завода с демферен, може ли да се монтира твърд. Майсторът провери в интернет и каза, че има твърд съединител за модела и, че това е идеалният вариант за колата. Това, ако е вярно значи много хора биха си решили проблемите със съединителя веднъж завинаги.
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 12:43
от slowtraveler
Идеалният вариант за колата е демпферният маховик...
Идеалният вариант за потребителя заради цената е едномасовият маховик, но той не е идеален за двигателя (натоварванията върху колянов вал и трансмисия са по-големи)...
Така, че всеки сам си решава...
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 13:02
от TATI
dygy написа: Това, ако е вярно значи много хора биха си решили проблемите със съединителя веднъж завинаги.
И какъв точно е проблема със съединителят?
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 20:51
от nitsodar
Сигурно колегата има предвид споменатото от slowtraveler - едномасовият/твърдият маховик няма да се сменя вече, а не съединителя!
dygy , цената ти ще е доста под тази на оригиналния комплект. Ако не си карал досега автомобил със заменен двумасов с твърд маховик, мога от опит да ти споделя. Преди имах едно Peugeot 406 2.0 HDI - с твърдия маховик имаше едно леко претрисане при потегляне. Сигурно само аз си го забелязвах, не е някакъв голям проблем. При движение, набиране и т.н. - никаква разлика не съм усетил. Говоря за комплект с твърд маховик на Valeo, не някакъв турски или китайски (защото има доста такива ;)). Успех с избора и после пиши какво е станало

Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 20:55
от TATI
Да, едномасовия няма да се сменя, за разлика от други агрегати по автомобила.
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 20:58
от iovkito
Няма как включването да не е по-твърдо , когато се пуска рязко съединителя.Каква е разликата в цената , че е такъв проблем? Аз за 600-700 лв не бих си го причинил.
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 21:27
от slowtraveler
Честно казано не би ме притеснявало толкова по-твърдото зацепване, колкото влиянието на твърдия маховик върху самия колянов вал и първичния вал на скоростната кутия...
В единия случай самият маховик ще демпферира/успокоява и поема плавно ударните натоварвания на дизела, а в другият случай валовете ще поемат директно тези ударни натоварвания...
Това е основното, което би ме притеснило при такава подмяна...
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 29 Авг 2016 21:38
от Kiki
Тези хора защо не искат да разберат, че инженерите от Тойота не са сложили двумасов маховик, защото е по-скъп?

Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 06:54
от tora
При такава промяна, диска на съединителя не се ли сменя с такъв с пружини?
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 09:34
от slowtraveler
Ами той и при демферният маховик навярно съединителя е с пружини...
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 10:07
от tora
Гледах за някакъв модел на пежо, диска беше твърд, а на заместителя си беше с пружини.
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 10:31
от slowtraveler
Възможно е, въпреки, че не съм сигурен... Но проблема е другаде и го споменах по-горе...
В единия случай маховика е твърдо свързан с коляновия вал, и съответно ударните натоварвания от буталата се предават директно през коляновия вал на маховика...
Докато ако маховика е двумасов, то коляновия вал би понасял много по-малки натоварвания - удара би накарал коляновия вал 'да отстъпи' и да се завърти повече, мачкайки и предавайки пиковата енергия на удара към пружините на маховика. Като по този начин коляновият вал би поемал доста по-ниски нива на пиково натоварване
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 20:49
от Kiki
slowtraveler написа: Ами той и при демферният маховик навярно съединителя е с пружини...
Феродовият диск при демпферния маховик е без пружини!!
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 21:09
от iovkito
Няма как на феродовия диск да се сложат същите пружини като на маховика.
Смяна на съединител Avensis T25
Публикувано на: 30 Авг 2016 21:46
от tora
То и маховика в такава схема не е маховик в истинския смисъл.