Страница 1 от 3

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 20 Авг 2016 21:22
от TATI
Накратко,
Вчера Королата от подписа ме изненада със скъсана шайба на коляновия вал.
Та въпроса е как да "законтря" двигателя, за да развия болта без пистолет.
На ръчна скоростна кутия е лесно, ама на автоматична?
Та, ако някой има идея.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 20 Авг 2016 22:26
от slowtraveler
Няма ли някакъв достъп до коляновия вал?
Иначе като за 'събота вечер' - вадиш свещта, гледаш цилиндъра да започне компресионен такт и да е около ГМТ, пълниш цилиндъра с масло и слагаш свещта на място... След това бързо пробваш да развиеш stupid.gif
Ама това не го вземай много насериозно де - никога не съм го пробвал на практика - сега ми хрумна :whistle:

П.С. сега се замислих - най-малко ще е натоварването на бутало/мотовилка и главата ако буталото е на половината си ход, а не около ГМТ... Да, повечко масло ще трябва boo.gif boo.gif

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 21 Авг 2016 07:53
от nikdel
Моя го развивах с ключ, удължен с тръба и подпрян на земята и сочещ напред. След това се качвам и въртя моментно стартера. Тоя номер го видях от един майстор. Те затова не обичат да ги гледаш като работят.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 21 Авг 2016 09:19
от TATI
Това ми мина през ума, но нещо ми се струва рисковано, ако вземе та се отплесне ключа.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 21 Авг 2016 09:24
от slowtraveler
Само чукваш стартера - коляновия вал може да не направи и половин оборот...

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 21 Авг 2016 09:49
от Iliyа Damyanov
Преди години имах подобен проблем и законтрих колелото на разпределителния вал. Не знам при тебе дали ще е удобно но можеш да хвърлиш един поглед.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 21 Авг 2016 10:39
от max-2
Или стартер или специален ключ, който влиза в двете дупки около центъра на шайбата(на 4афе ги има). Направих го лесно от метална пластина 5 мм. разпробита и два болта, заварени на нея.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 13:18
от TATI
Малко размисли, докато чакам шайбата.
max-2 е прав, това е и препоръката на производителя, ама ще загубя време, докато намеря кой да ми я направи.
Но, одеве гледах клипчета, в които хората развиват свещта на първи цилиндър и натъпкват въже през отвора и поне на клипа става номера.
Защото да речем ще я развия като я чукна на стартер, но после трябва да я стегна :)

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 14:09
от slowtraveler
Не знам - ако тръгвам на 'побългаряване' не бих ползвал въже - натоварването няма да е равномерно върху площта на цилиндъра и буталото, и може да подбие нещо... (аз неслучайно написах за маслото в първото мнение tooth.gif )

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 19:14
от Hursa
Оригинално е с въжето и маслото. :thumbsup:
За неравномерното натоварване на буталото едва ли си струва да се притеснява човек (те и по време на работа не са много равномерни – в резултат на реакцията на биелата. Но както с маслото, така и с въжето, предполагам, трябва да се ползва полутакта на сгъстяване или работния такт – че с въжето има опасност да се изкривят стъблата на клапаните, ако са отворени (или се отварят), мисля.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 19:53
от slowtraveler
Имах предвид, че с въжето може точково да се натовари даден участък.... Това, че налягането в цилиндъра например е 40 бара при работен ход(и усилието върху биелата е стотици килограми), не означава, че не може с усилие само 20кг върху лост с дължина 1м, локално да се достигне например 200-400кг/кв.см (200-400 'бара')...

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 20:16
от Iliyа Damyanov
В тая голема София няма ли кой да услужи със специялния ключ? Казвам като оптимален вариянт защото имах големи драми с вала на едно Дукато точно заради не добре стегната шайба. Оказа се , че е имало боклуци по вътрешната резба и болта не стегнал добре. Там беше на шпонка която зацепва ангренажа и шайбата на сервизния ремък. Канала за шпонката на вала вече не беше канал а шпонката се беше счупила. В случая ми трябваше нов вал или ангренажа и шайбата да се заварят за вала. Добре че имах фактура защото стигнахме до съд. Та от тогава ми е обица на ухото , че е много деликатно място и трябва да се работи старателно.

ПС. След случката от страх започнах редовно да ползвам осигурително лепило за резби.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 20:23
от Hursa
Имах предвид, че реакцията на биелата притиска неравномерно към една от стените на цилиндъра (особено при работния такт - в резултат на това, натоварването съвсем не е по оста на цилиндъра/буталото) - до 50-100 пъти в секунда и натоварването си е значително.
Но Iliyа Damyanov вероятно е прав.

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 20:48
от slowtraveler
Hursa написа: натоварването си е значително
Реакцията в случая ще е върху алуминиевата глава и буталото на малка плою, а не върху 'джилязната' стена на цилиндъра... Знаеш какво прави парче клапанче на буталото че понякога и главата :)

Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?

Публикувано на: 22 Авг 2016 20:50
от memorex
max-2 написа: Или стартер или специален ключ, който влиза в двете дупки около центъра на шайбата(на 4афе ги има). Направих го лесно от метална пластина 5 мм. разпробита и два болта, заварени на нея.
На шайбата ако има дупки с резба ,една планка се разпробива и два болта ,между тях една метална пръчка се законтря и с пневматичния пистолет.