Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии
Публикувано на: 16 Авг 2016 10:04
Абе пичове... как по-точно се активира/използва асистента за потегляне под наклон?
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Спираш(на наклон нагоре), натискаш спирачката (и съединителя), включваш първа (или D), пускаш спирачката (и съединителя) и даваш газ. Ако имаш Hill-start assist трябва да тръгнеш без да мръднеш назад. Имай предвид че системата държи само 2 секунди, така че между пускането на спирачката и подаването на газта трябва да не чакаш много. Все едно че тръгваш на полу-съединител, но има задържане на колелетата да не се движи назад колата.MapokaHeTc написа:... как по-точно се активира/използва асистента за потегляне под наклон?
Аз не съм го активирал, прости си е пуснато, съмнявам се да са толкова различни колите ни. Като тръгваш не трябва да мърда назад колата.
Ами доста са различни (позовавайки се на подписа ти). Твоята тази функция я изпълнява хибридната система и е много "чувствителна". И като на повечето автоматици, то тази функция е "вградена" заради автомата.
Не, аз се опитах да го обясня максимално кратко, но сетне се усетих и сложих частта за полу-съединителя. Правилната последователност е - отпускаш спирачката, започваш да подаваш газ и отпускаш съединителя, като през това време hill-start assist-а удържа автомобила да не тръгне назад. Спестява се ползването на т.нар. heel-toe на спирачка-газ при тръгване.slowtraveler написа:П.С. @Скот, наистина ли отпускаш едновременно съединител и спирачка на ръчната кутия - нещо задържа допълнително и съединителя ли?
CVT-то при теб не държи ли колата на наклон неопределено време, а при по-малък наклон дори да потегля?
Като всеки автоматик потегля сама, защото "няма съединител" или "полу-съединител". Като офтопик, всички автоматици - конвенционален, DSG, CVT тръгват сами напред и назад, когато се махне крака от спирачката.BOz написа:CVT-то при теб не държи ли колата на наклон неопределено време, а при по-малък наклон дори да потегля?
Въпроса ми беше свързан точно с този офтопик, защото няма логика при теб да ти активират спирачката, вместо просто да използват автомата, за да задържат колата на едно място при наклон. За това информативно те попитах дали реално НАС-а е реализиран чрез спирачната система или чрез скоростната кутия, защото аз лично не съм карал автомат, който да задържа чрез спирачката, вместо чрез скоростната кутия.
Ами накратко ти го обяснявам.penywise написа: ... Не разбрах логиката за неутралната предавка, когато автомобила е на "D", независимо какъв тип автоматик е? Има едно интересно видео в нета, което бях гледал, в което се обяснява защо НЕ трябва с автоматик да я сложиш на "N", да форсираш и после да минеш на "D" (при drag race например). Точно, за да не се получи този "удар". И в случая съвета беше да задържиш спирачката с крак, докато набереш обороти в режим "D"...