Страница 1 от 4

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 11:05
от pavel_boychov
За мен лично е полезна информация да знам какво е напрежението на акумулатора и съответно колко точно зарежда алтернатора и затова реших да уползотворя най-ненужната за мен част в един автомобил, а именно пепелника (понеже съм непушач), а пък си запълних неделният следобед с приятно занимание на сянка и в компанията на студена бира :)
Изображение
Изображение
Изображение
Захранване се взима от запалката, много удобно място, тъкмо използвах момента и смених крушката, че старата беше изгоряла.
Крайният резултат е много полезен, дискретен и ненатрапчив - поне за мен.
Сравних показанията на волтметърчето с показанията на хубав мултицет и "лъсна" разлика от 0.3в, което е напълно нормално като се има предвид произхода и цената на уреда, но не е болка за умиране :)
Приятен ден на всички.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 15:04
от angelina
Само ще добавя, че това е най-ценният уред, който спасява шофьора от непредизвестено оставане на пътя. Дава малко километри шанс да реагираш.
Когато се забележи, че стойностите започнат да "играят", означава, че алтернатора ще трябва да се ремонтира.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 15:20
от slowtraveler
Хубаво е станало, но за мен това си е напълно излишна екстра (въпреки, че в менюто на колата имам опция да изкарам на дисплея в скоростомера волтажа)... Наблюдаването на напрежението с такава точност едва ли е от научен интерес - една лампа би била достатъчна...
След едно оставяне на пътя заради прекъснат ротор на алтернатор (лампата не свети в този случай) реших и си направих сам индикаторна лампа/светодиод, която да светне при напрежение под 12.8В...
Сумата от чарковете едва ли бе над 2-3лв (ценеров диод, подбрани резистори, два транзистора и май това бе всичко)...
Работеше много успешно, напомняйки ми да изключвам излишните консуматори на голфчето - практически ламБата светваше когато акумулатора престане да се зарежда, дори и алтернатора да работи ОК tongue.gif
Като страничен ефект бе това, че хората си мислеха, че имам аларма - червения светодиод светваше минута-две след изгасване на двигателя :)

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 16:22
от pavel_boychov
Според мен волтметъра дава много полезна информация относно здравината на акумулатора и алтернатора. Всяка промяна на нормалното показание е индикатор за нещо случващо се и евентуално да се вземат своевременни мерки по отстраняването му. За мен лично този уред е много важен, понеже личната кола демек Тойота-та я карам само събота и неделя и през останалото време стои на паркинг и не се пали (джиткам служебната). Така само с даването на контакт ми става ясно как е акумулатора и дори ако се появи утечка пак ще се разбере своевременно за наличието й (доказано от мен на предишната ми кола, която имаше заводски волтметър). Диода също върши работа, но аз държа да виждам стойностите, затова уреда е такъв. Личен избор!

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 19:41
от slowtraveler
Разбира се, че е въпрос на личен избор... Не го смятай за заяждане - просто изложих своята гледна точка... Другата лична кола също стои на паркинг и не се пали... По-точно се пали веднъж на 2-3 месеца... Миналата година с три извънградски пътувания, едното от които на 1000км навъртя 3х.км за година.....
С даването на контакт ми е ясно - или ще запали, или не - досега винаги е палила, с едно изключение, при което акумулатора директно бе за смяна - умря внезапно...

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 20:23
от pavel_boychov
Естествено, че не смятам за заяждане коментара ти. Просто съм аргументирал причините за монтажа, т.е. моята гледна точка. Нали за това е форума - да става диалог, да има различни мнения, съвети и препоръки и се радвам за което :thumbsup:

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 20:26
от slowtraveler
:thumbsup:

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 20:30
от TATI
Много добре се е получило, поздравления.
Обаче днешните акумулатори имат един голям недостатък, а именно:
Показват нормално напрежение, нормален заряд на алтернатора, но ток никакъв.
Лично аз съм хврълил 3 акумулатора, умрели внезапно и без никаква индикация за това.
И проблема не е в колите ми.
И отново адмирации за това, което си направил. Тъкмо се чудех за какво да ползвам пепелника на моя Авенсис :)

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 21:46
от iovkito
Как за какво - за стотинки. Последното зареждане на дизел си го направих със стотинките от подлакътника и пепелника. Така се зарадвах , все едно не са моите пари , а съм ги намерил на пътя. :)

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 15 Авг 2016 23:05
от pavel_boychov
TATI написа: Много добре се е получило, поздравления.
Мерси.
Като в час по трудово съсипах един стар кейс за телефон или по-скоро го наместих рационално, че за телефон вече не ставаше tongue.gif
Иначе за внезапното падане на акумулатор и аз го изптах преди месец.
Купих колата с Бош - синия. Замерих го веднага след покупката - 12.3 волта и си викам, тъкмо ще изкарам лятото. След 1 месец ползване или по-скоро НЕ ползване, една събота тръгвам да паля и няма никой. Волтове 12, ток около 300ампера, даже по-малко и айде едни 150-60лв за нова Варта.
Така че, нека си свети уреда, не пречи с нищо, дори и да не помага в такива ситуации drunk.gif

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 00:26
от Scott
pavel_boychov написа:...нека си свети уреда, не пречи с нищо, дори и да не помага в такива ситуации...
Няма начин да не помага - това за 12В и 300А (?? каквото и да значи) е можело много лесно да го хванеш, просто включваш фаровете преди да стартираш колата и гледаш показанието на уреда.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 14:12
от Оги
Когато се задържа напрежение под 12,5 В /след поне 2 часа покой / това означава, че акумулатора скоро ще е пътник. Въпрос на месец-два, макс. три. Това 0,3 волта отклонение обаче би било добре да разбереш в коя посока е за да го имаш предвид в случая. При мъртва клетка напрежението е още по-ниско.
За изобретението-много добре е станало. Мислил съм да правя нещо подобно но все не остава време и със зимното оборудване-гуми, течности, замервам и напрежението на акумулаторите. Когато е под горната стойност организирам покупка на нов и сменям на време за да не се занимавам скоро някоя студена сутрин, когато колата трябва да тръгне. Няма нужда с товарна вилка да се мери капацитета /каквото се прави масово в електричарските сервизи/- с нея се скъсява живота и на без това тръгналия акумулатор.
А с постоянно свързания волтмер може да се наглежда и зареждането.
Поздрави !

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 14:47
от angelina
Забелязах, че смесвате повредата на акумулатора и алтернатора. Волтметъра, когато при стартиран двигател показва по-малко от 14V означава проблем с алтернатора. В работен режим трябва да е в границите на 14,2-14,4V. Когато се включи стартера, натоварения акумулатор трябва да има 10V, за да се счита, че се натоварва добре. То се усеща и по звука тогава, но сега гледаме дисплея. В ненатоварено състояние, акумулатора трябва да показва 12,3-12,7V. Това трябва да Ви прави неволно впечатление. Не е проблем, ако не запалите, че акумулатора "умира без предупреждение". Проблем е, когато закъсате на пътя. А преди да се случи това, има колебания в работния режим 14,2-14,4V- се стараете да посетите най-близкия сервиз /извън подвижната работилница на АМ/. Когато усетите, че по време на движение, се показва нещо под 14V, ставате наблюдателни и когато стане по-ниско от 13,8V/независимо колко фара светят/ намалявате консуматорите и излизате от АМ, за да не задръстите движението и очаквате да капитулирате на удобно място. В град, в село, в сервиз и т.н. А не да се надува музиката и да угасне колата на моста над Босфора... дето се помни цял живот и се плюе по марката, защото 2 четки за 6лв няма кой да смени на време.


ДДано сега да е ясно предназначението на дисплея и разликата с умрял акумулатор и повреден алтернатор.

Разбира се, че може да Ви се случи, да изгори стабилизиращия блок/ регулатора на напрежение/ и това ще настъпи изведнъж...Но този блок се намира в алтернатора, има охлаждащи ребра, сметнат е да издържа на диверсии от рода на допълнителни халогени с нажежаеми жички и голям хладилник в багажника. Може да има ламаринени бушони, които не горят, а намотките и стабилизиращия блок греят, докато изгорат./ и това се е случвало/. Но тогава няма да стане без Ваше лично участие и извращение.

Това са възможните ситуации, които от съвременните автомобили не се следят=. Аз съм го преживял това, за сервизиран преди 1 г алтернатор и имах късмета да ми се случи на 800 м от дома. Тогава автомобилът започна последователно да изписва грешки за изключвене на ABS, ESP, за налягането в гумите, за проблеми с чистачките и накрая изписа " ! ", веднага след това изписа "Stop" и докато се зачудя, изписа приятното съобщение "Еngine brake" и спря. Всичко това изписа, докато чаках да светне зелено. Тръпката не е за изпускане, особено когато се разбра, че трябват едни 6лв за 2 четки и 50лв за труд/свали-качи на търсене място/.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 16:32
от pavel_boychov
Scott написа:Няма начин да не помага - това за 12В и 300А (?? каквото и да значи) е можело много лесно да го хванеш, просто включваш фаровете преди да стартираш колата и гледаш показанието на уреда.
Аз уреда го сложих онзи ден, а случката която разказах стана преди 2 месеца, та нямаше как да го хвана, а показанията ги измери пича който ми смени акумулатора. Той също констатира, че има напрежение, а ток - никакъв!
Оги написа:Това 0,3 волта отклонение обаче би било добре да разбереш в коя посока е за да го имаш предвид в случая.
Аз го знам в коя посока е. -0.3волта от реалните т.е. по уред 13.9, т.е. 14.2 по мултиметър.
Нали това съм написал в някой от горните постове, че съм открил тази грешка в измерването и я знам.

Темата се заформи приятна за четене.
В тази връзка с уредите се чудя дали при Японските коли (субару например или тойота/хонда) има фабрично монтирани уреди за налягане на маслото, температура на маслото и волтметър, както е при автомобилите от ВАГ групата?

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 17:04
от BOz
pavel_boychov написа: Аз уреда го сложих онзи ден, а случката която разказах стана преди 2 месеца, та нямаше как да го хвана, а показанията ги измери пича който ми смени акумулатора. Той също констатира, че има напрежение, а ток - никакъв!
Само за протокола да кажа, че няма такава вероятност.
Това твърдение е против законите. Няма как един акумулатор под товар да държи волтаж, ама да нямал ток.
И товарната вилка не тества капацитет на акумулатора. Капацитета го тестват съвременните цифрови уреди за измерване на акумулаторите, а не товарните вилки. Ама все още сервизите за акумулатори не предлагат тест на акумулатора с такъв уред, защото е по-скъп от елементарна товарна вилка. И съответно с товарна вилка често може да светне акумулатора в "зелено", а реално да е пътник.