Страница 1 от 1

Avensis T25 Wagon пара от средната духалка на климатроника

Публикувано на: 07 Авг 2016 23:09
от pavel_boychov
Здравейте колеги,
този уикенд направих дълъг пробег (първият ми, че имам от скоро колата) с Авенсиса из Българските пътища и днес като се прибирах към София забелязах, че периодично от средната духалка (само от едната в средата) на климатроника при работещ климатроник излиза пара или ако не е пара е видим въздух, защото не е дим. Аз го определам като пара - нама мириз и цвят, но се забелязва с просто око. Появява се периодично, да речем на около 5 мин и трае по 10тина секундии и само на работещ климатроник, без значение дали е на една чертичка или на повече. Ако спра АЦ-то и оставя вентилатора да духа в купето няма нищо. Според мен е нещо с оттчиането на конденза, но не съм сигурен и затова искам да се консултирам с вас.
Все пак , ако е това, къде да търся резервоарче или тръбичка,защото не е нормално според мен да илиза такова нещо от въздуховода.
При къси пробези го няма, но след 2-3 часа каране на климатроник и то в тази жега се появява.
Колата е Авенсис 2.0 бензин 147кс 2003г.
Благодаря предварително на всички дали мнение по темата.

Avensis T25 Wagon пара от средната духалка на климатроника

Публикувано на: 09 Авг 2016 21:39
от jkisiov
Здравей.Моята е дизел,но предполагам че конденза от климатика е от едно и също място-като влезеш под колата има една гумено маркуче около 2-3 см,което излиза от средата на преградната ламарина между купето и двигателя(от към двигателя).От него трябва да капе конденз.Виж дали не е запушено и го поразчовъркай с нещо твърдо.Успех и пиши какъв е бил проблема :thumbsup:

Avensis T25 Wagon пара от средната духалка на климатроника

Публикувано на: 13 Авг 2016 23:54
от pavel_boychov
Чакам мой приятел да се върне от море, че има гараж с подемник и я вдигаме за оглед. Мерси за включването!

Avensis T25 Wagon пара от средната духалка на климатроника

Публикувано на: 14 Авг 2016 09:02
от slowtraveler
Не се занимавай с глупости - това е нормалната работа на климатика във влажно време - когато относителната влажност е близо до 100%..
След няколко дни когато намалее абсолютната влажност, няма да наблюдаваш този ефект...
Като евентуално предложение - може да ти е намаляло обдухването заради позапушен въздушен филтър на купето...
Също така ако решиш да ръчкаш дренажа - внимавай да не пробиеш изпарителя на климатика...
При запушен дренаж първо няма да виждаш капането под автомобила, а и ще ти мокри в краката...

Малко теория относно причината за ефекта, който наблюдаваш...
Един от параметрите на въздуха е влажността му - водата, която е разтворена във въздуха.
При повишаване на температурата въздухът може да разтвори повече вода, а при понижаване - по-малко вода....
Влажността се определя като Абсолютна (абсолютното количество вода, разтворено във въздуха - например грам вода в кубически метър въздух), и относителна - процентно съотношение между разтворената в момента вода, и максималното количество вода, което може да бъде разтворено при дадената температура....
Интересен параметър относно влажността, често ползван от авиатори (дава се при всяка информация за времето), или за бояджии, е точката на оросяване/росата (dew point).... Това е температурата, при която въздухът няма да може да разтваря водата в себе си при настоящата влажност... Например летище София дава преди час стойностите - текуща температура +13С, точка на роса +10С...
Това ще рече, че ако температурата спадне на +10С, ще се появи роса по предметите и/или мъгла...
Този ефект се използва и от климатика на автомобила за изсушаване на въздуха... Например въздух с температура +30С се охлажда до +10С. При +10С въздухът може да задържи много малко по-малко влага и съответно излишната вода се отлага по студените части - ламелите на изпарителя, откъдето се стичат в казанчето и през дренажната тръбичка изтичат навън...
Охладеният въздух след това може да бъде нагрят от парното, и ще бъде с много по-ниска относителна влажност, защото текущата му точка на роса ще е +10С, а не например +27С...
В някои случаи няма възможност да се охлади равномерно целият преминаващ въздух, и тогава студен сух поток може да се сблъска с топъл, който е с повишена влажност...
Резултата - общата температура може да спадне под точката на росата на топлия поток (особено, ако климатика е работил продължително, и съответно е успял да изстуди много добре изпарителя) и като резултат да се получи мъгла...
Този ефект поне при мен се е получавал само когато влажността на външният въздух е много близка до 100% (на границата на появяване на мъгла)...

Avensis T25 Wagon пара от средната духалка на климатроника

Публикувано на: 14 Авг 2016 11:10
от pavel_boychov
Благодаря за изчерпателният отговор.
Като се замисля, от прочетеното по-горе, при мен този ефект се получи точно на тунелите на Витиня. Колата преди тях беше работила поне 2 часа на климатроник на 18о при външни 32о, а на тунелите 100% температурата е била с поне 10о надолу и влажността много по-висока. Преди този случай и след този случай не съм забелязал тази пара. Купих си сега в петък нов филтър за купето и днес ще го сменям. После ще пусна снимка на стария, че купих колата преди 3 месеца и него не съм сменял, а не се знае и откога не е сменян!
Мерси
EDIT:
Смених филтъра, стария определено плачеше за нов:
Изображение