RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?
Публикувано на: 28 Май 2016 11:11
Здравейте,
Някой може ли да ме светне, при какви параметри ECU-то решава, че ДПФ-а е запушен? По конкретно ме интересува диференциалното налягане? Вчера ми издрънка P2002, след чистене и каране около 20-30 секунди се появява пак. Прилагам Freeze Frame данните:
От последното каране извънградско са изминали не повече от 100км. Стила ми на магистралното каране е достатъчен да регенерира (B1S1 и B1S2 са над 500C). Въпроса е, от какво се е запушил и възможно ли е да има някаква драма, която да лъже ECU-то, че DPF-а е запушен? На едно място намерих малко информация - http://forum.rav4driversclub.com/post49 ... f97#p49672 и по конкретно ето тези редове:
В Service Manual-а на РАВ4 пише, че записва грешка, ако стойността на диференциалното налягане е по-голяма от стойността на MAF*0.31 в дадения момент. В freeze frame-a е точно така ... по-голяма е, ама след каране с пусната диагностика и изчистена грешка (виж по-долу), това се оказва доста често явление ... следователно, защо тогава не записва тая грешка, а само в случая я записва?
В крайна сметка успях да я вкарам в регенерация и да изчистя перманентно грешката (поне за сега), но ме обърква факта, че диференциалното налягане често стига същите стойности като тези в freeze frame-a, но не записва грешка
Другите причини, поради които може да я запише, са липса на повишаване на температурата на B1S1 и B1S2 в рамките на някакво време, след като ECU-то е стартирало регенерация, ама ако е това "трип" фактора, няма да ми пляска грешката 20-30 секунди след стартиране на двигателя.
Дайте някакви идеи, че съм объркан здраво ... не ми се ще да го махам тоя DPF, ама ако се наложи и до там ще се стигне.
Благодаря предварително.
Някой може ли да ме светне, при какви параметри ECU-то решава, че ДПФ-а е запушен? По конкретно ме интересува диференциалното налягане? Вчера ми издрънка P2002, след чистене и каране около 20-30 секунди се появява пак. Прилагам Freeze Frame данните:
От последното каране извънградско са изминали не повече от 100км. Стила ми на магистралното каране е достатъчен да регенерира (B1S1 и B1S2 са над 500C). Въпроса е, от какво се е запушил и възможно ли е да има някаква драма, която да лъже ECU-то, че DPF-а е запушен? На едно място намерих малко информация - http://forum.rav4driversclub.com/post49 ... f97#p49672 и по конкретно ето тези редове:
Ама нещо не ми става ясно 0.4 какво?! (BAR, PSI, kPa, atm, круши, чушки, домати?!)•DPF catalyst diagnosis (Need to look @ output from techstream diag kit here I'm afraid):
The value of "Catalyst Differential Press" in the Data List is high when the catalyst is clogged. If this value exceeds approximately 0.4, DTC P2002 is stored.
If the "Catalyst Differential Press" become near about 0.4, the catalyst is probably clogged with PM even if DTC P2002 is not present.
Check the Catalyst differential press when the engine is running at 3000 rpm with no load. Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Catalyst differential press.
If the value of MAF in the Data List is less than 25 g/s, a correct value for Catalyst Differential Press is not output due to exhaust gas pulsation.
В Service Manual-а на РАВ4 пише, че записва грешка, ако стойността на диференциалното налягане е по-голяма от стойността на MAF*0.31 в дадения момент. В freeze frame-a е точно така ... по-голяма е, ама след каране с пусната диагностика и изчистена грешка (виж по-долу), това се оказва доста често явление ... следователно, защо тогава не записва тая грешка, а само в случая я записва?
В крайна сметка успях да я вкарам в регенерация и да изчистя перманентно грешката (поне за сега), но ме обърква факта, че диференциалното налягане често стига същите стойности като тези в freeze frame-a, но не записва грешка

Другите причини, поради които може да я запише, са липса на повишаване на температурата на B1S1 и B1S2 в рамките на някакво време, след като ECU-то е стартирало регенерация, ама ако е това "трип" фактора, няма да ми пляска грешката 20-30 секунди след стартиране на двигателя.
Дайте някакви идеи, че съм объркан здраво ... не ми се ще да го махам тоя DPF, ама ако се наложи и до там ще се стигне.
Благодаря предварително.