RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Публикувано на: 08 Май 2016 17:49
Това ми е първия пост в чудесния форум.
Първо да благодаря на хората, които са го създали и поддържат.
Второ, да се похваля с новата придобивка - РАВ4.2 (то се оказа, че е форумна кола, с чийто собственик се познаваме отдавна), която се появи на мястото на предишния ми автомобил.
Трето, да споделя първия ремонт, който направих.
Понеже не обичам нещо в колата ми да не е в изправност, и разучавайки разните неща из колицата, констатирах, че ОЕМ инсталираното Webasto Thermo Top C не работи.
В смисъл - не точно не работи - при стартиране си изпълнява всички процедури по развъртане на вентилатор, циркулационна помпа, горивоподкачваща помпа, обаче като краен резултат - топло няма.
Прочетох няколко терабайта инфо, реших, че имам екстрата ( съмнителна, според мен) печката да пали само при температура под +5 градуса, проверих окабеляване, констатирах, че нямам това чудо.
Натъжих се, ама реших, че като съм почнал да ровя, ще ровя до край.
Цените на всичко, което е свързано с Вебасто, са сравними с външния дълг на Еритрея, примерно.
И ровичкайки, и мерейки с китайското мултицетче - констатирах, че палещата свещ, която изпълнява и функцията flame control, като запали, та палещата свещ си е здрава, и дава очакваното съпротивление от 0.2 - 0.3 ома.
Добре, че се сетих да напръскам с един контактен спрей куплунга.
Е, пак не запали, ама видях още нещо - едни издайнически мехурчета в захранващия бензинопровод.
След неколкократни опити въздушните мехурчета изчезнаха, ауспухното маркучле се загря, вентилатора на купето се включи, и лятото в колата пристигна почти преди пролетта.
Добре, че някъде из ръководствата бях прочел, че печката отива в авариен режим след три неуспешни старта, та се наложи да я ресетирам два пъти, докато се обезвъздуши.
Сега си имам и работеща печка. Размазвам се от кеф.
Мога да помагам с документация за тая благинка.
https://goo.gl/photos/UtKv9mbvJ2McC4su6 - тук са общо споделени снимките



Първо да благодаря на хората, които са го създали и поддържат.
Второ, да се похваля с новата придобивка - РАВ4.2 (то се оказа, че е форумна кола, с чийто собственик се познаваме отдавна), която се появи на мястото на предишния ми автомобил.
Трето, да споделя първия ремонт, който направих.
Понеже не обичам нещо в колата ми да не е в изправност, и разучавайки разните неща из колицата, констатирах, че ОЕМ инсталираното Webasto Thermo Top C не работи.
В смисъл - не точно не работи - при стартиране си изпълнява всички процедури по развъртане на вентилатор, циркулационна помпа, горивоподкачваща помпа, обаче като краен резултат - топло няма.
Прочетох няколко терабайта инфо, реших, че имам екстрата ( съмнителна, според мен) печката да пали само при температура под +5 градуса, проверих окабеляване, констатирах, че нямам това чудо.
Натъжих се, ама реших, че като съм почнал да ровя, ще ровя до край.
Цените на всичко, което е свързано с Вебасто, са сравними с външния дълг на Еритрея, примерно.
И ровичкайки, и мерейки с китайското мултицетче - констатирах, че палещата свещ, която изпълнява и функцията flame control, като запали, та палещата свещ си е здрава, и дава очакваното съпротивление от 0.2 - 0.3 ома.
Добре, че се сетих да напръскам с един контактен спрей куплунга.
Е, пак не запали, ама видях още нещо - едни издайнически мехурчета в захранващия бензинопровод.
След неколкократни опити въздушните мехурчета изчезнаха, ауспухното маркучле се загря, вентилатора на купето се включи, и лятото в колата пристигна почти преди пролетта.
Добре, че някъде из ръководствата бях прочел, че печката отива в авариен режим след три неуспешни старта, та се наложи да я ресетирам два пъти, докато се обезвъздуши.
Сега си имам и работеща печка. Размазвам се от кеф.
Мога да помагам с документация за тая благинка.
https://goo.gl/photos/UtKv9mbvJ2McC4su6 - тук са общо споделени снимките


