Avensis T25 1.8 VVTi 2006 - високи обороти при старт на студен двигател
Публикувано на: 03 Май 2016 19:56
Здравейте,Колеги,
Реших да се допитам до вас по повод високите обороти, които държи Avensis T25 1.8 VVTi 2006 ми отскоро.
Как се случи:
Поради проблеми в ниските при тръгване бях набедил дроселовата клапа, че е събрала доста мръсотия по себе си. Проверката и ме ужаси.
Реших да я почистя. До този момент като по часовник независимо от околната температура, оборотите на студен двигател бяха точно 1400.
Високи са, но след доста четене ги приех като нещо нормално за тази японска кола.
След почистването, тези обороти скочиха на 1800 което според мен си е проблем.
След загряване (t>65 градуса) оборотите преди и сега се смъкват до: 650 без консуматор и 750 с някакъв включен консуматор.
Автомобилът е с електронна клапа. Пробвах и комбинирах доста - за съжаление всичко е без успех.
Какво е направено до момента (изредено по начина по който се е случвало във времето):
- почистване на дроселовата клапа + нова гарнитура за нея
- обучение на клапата описано подробно в drive2.ru
- почистане на клапан картерни газове
- почистване на смукателен колектор + нова гарнитура за него
- поради сваляне на клапата е направено отново обучение на клапата
- почистване на дюзи + нови уплътнения към бензинова рейка и колектор
- почистване на VVTI клапан + ново уплътнение , нов филтър за клапана
- след последното направено обучение съм минал 150 км, няма разлика в оборотите на студено но има разлика (към много по-добро) в поведението на колата
- за да елиминирам маркучите като проблем всички входове за вакуум бяха затапени (см. колектор, към серво и др.), отново 1800 оборота на студено
- напръсках двигателя и около него със спрей за да проверя за всмукване на въздух - не открих такова.
Имам чувството че компютъра се самообучава докато загрее, при по-дълъг престой с охлаждане на двигателя забравя настройките и при последващо палене на студено почва пак от начало - все едно имам изгорял предпазител за постоянното напрежение към процесора.
За момента след всичко почистено разходът падна до 8.3 градско по компютър реално 8,7 ~9 по бензино-колонка.
Всичко е супер, но ме мога да се преборя с дразнещите високи обороти на студен двигател.
Къде бъркам?
Ще се радвам ако ми помогнете със съвет.
Благодаря предварително за всяка една дума написана от вас.
Реших да се допитам до вас по повод високите обороти, които държи Avensis T25 1.8 VVTi 2006 ми отскоро.
Как се случи:
Поради проблеми в ниските при тръгване бях набедил дроселовата клапа, че е събрала доста мръсотия по себе си. Проверката и ме ужаси.
Реших да я почистя. До този момент като по часовник независимо от околната температура, оборотите на студен двигател бяха точно 1400.
Високи са, но след доста четене ги приех като нещо нормално за тази японска кола.
След почистването, тези обороти скочиха на 1800 което според мен си е проблем.
След загряване (t>65 градуса) оборотите преди и сега се смъкват до: 650 без консуматор и 750 с някакъв включен консуматор.
Автомобилът е с електронна клапа. Пробвах и комбинирах доста - за съжаление всичко е без успех.
Какво е направено до момента (изредено по начина по който се е случвало във времето):
- почистване на дроселовата клапа + нова гарнитура за нея
- обучение на клапата описано подробно в drive2.ru
- почистане на клапан картерни газове
- почистване на смукателен колектор + нова гарнитура за него
- поради сваляне на клапата е направено отново обучение на клапата
- почистване на дюзи + нови уплътнения към бензинова рейка и колектор
- почистване на VVTI клапан + ново уплътнение , нов филтър за клапана
- след последното направено обучение съм минал 150 км, няма разлика в оборотите на студено но има разлика (към много по-добро) в поведението на колата
- за да елиминирам маркучите като проблем всички входове за вакуум бяха затапени (см. колектор, към серво и др.), отново 1800 оборота на студено
- напръсках двигателя и около него със спрей за да проверя за всмукване на въздух - не открих такова.
Имам чувството че компютъра се самообучава докато загрее, при по-дълъг престой с охлаждане на двигателя забравя настройките и при последващо палене на студено почва пак от начало - все едно имам изгорял предпазител за постоянното напрежение към процесора.
За момента след всичко почистено разходът падна до 8.3 градско по компютър реално 8,7 ~9 по бензино-колонка.
Всичко е супер, но ме мога да се преборя с дразнещите високи обороти на студен двигател.
Къде бъркам?
Ще се радвам ако ми помогнете със съвет.
Благодаря предварително за всяка една дума написана от вас.