Страница 1 от 1
Auris E15 1.6 1ZR-FE VVTi 124HP 2007 - не държи паркирана на скорост на наклон ?
Публикувано на: 17 Апр 2016 09:25
от alpharun
Здравейте.
От няколко месец насам забелязах, че когато оставя Auris E15 1.6 1ZR-FE VVTi 124HP 2007 паркиран на някакъв малко по-голям наклон, само на скорост (1-ва, задна) и през 5-10 секунди превърта един оборот.
Така че винаги я оставям на ръчна вече, а преди не беше така.
Едно примерно място, където това се случва е площада на Драгалевци в София.
Не знам колко градуса е наклона там, но не е нещо екстремно.
Преди време там си стоеше по няколко часа само на скорост без да мръдне.
1.Чуденето ми е дали това звучи като проблем, дали някой има насоки какво може да не е наред, какво трябва да се провери?
2.Може би трябва да се ИЗмери компресията на двигателя?
Благодаря.Хубав ден!
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 17 Апр 2016 11:17
от Kiki
На колко хиляди километра е колата?
Ако е на много хилядарки, компресията вече не е тази, която е била преди.
Наклонът на този площат за когото говорите не е никак малък и според мен няма нищо притеснително.
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 17 Апр 2016 13:55
от TATI
Ръчната спирачка е монтирана точно за такива случаи, а не за красота.
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 18 Апр 2016 07:50
от slowtraveler
Не ми звучи като проблем - автомобила вече сигурно добре се е разработил и триенето му се е намалило...
Както казва TATI - ръчната е монтирана точно за такива случаи
Маздата сигурно щях да я намеря в морето ако не бяха едни приятели, които и подложили дърво под гумите, като я видяли как 'пристъпва' полуоборот по полуоборот

Всеки прави грешки (а колата съм я оставял на това място стотици пъти без проблеми)...
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 18 Апр 2016 16:05
от alpharun
Благодаря за отговорите. Иначе колата е на 75к км.
Ръчната задължително я дърпам, но зимата на студа малко притеснително да не замръзне.
Иначе се чудех като цяло, защото до скоро го нямаше този ефект, та смятам, че нещо се е променило по двигателя.
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 18 Апр 2016 22:33
от veso_hds
alpharun написа:.... та смятам, че нещо се е променило по двигателя.
Колегите са ти го казали.Нищо не се е променило по двигателя,нищо й няма на колата.Карай спокойно и си свиркай,а като спреш просто си дърпай ръчната.
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 19 Апр 2016 06:35
от memorex
alpharun написа:Благодаря за отговорите. Иначе колата е на 75к км.
Ръчната задължително я дърпам, но зимата на студа малко притеснително да не замръзне.
Иначе се чудех като цяло, защото до скоро го нямаше този ефект, та смятам, че нещо се е променило по двигателя.
Може да пробваш да я оставиш така без ръчна и докато си в купето да изчакаш дали ще спре да преплъзва.
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 19 Апр 2016 07:50
от slowtraveler
Е, ще спре като стане по-равно... Обикновено триенето при плъзгане е по-ниско от триенето при покой... Т.е. тръгне ли, не очаквай спиране освен ако някой от 'задвижващите' фактори не намалее..
Нямам спомен на тези дали се регулираха клапаните на този двигател - ако се регулират, може да им се хвърли поглед на някое от ТО... И то ако се появи някой друг страничен ефект (например трудно палене, неравномерна работа)...
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 19 Апр 2016 22:20
от alpharun
memorex написа:
Може да пробваш да я оставиш така без ръчна и докато си в купето да изчакаш дали ще спре да преплъзва.
Да, това го пробвах на един наклонен паркинг, малко се налагаше да я разклатя леко докато съм вътре, но през 5-6 секунди правеше по едно завъртане.
Ок, де, разбрах, че това не е нещо от което човек да се притеснява, трябва да се има предвид особено на разни баири. Мерси много за съветите!
Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон
Публикувано на: 20 Апр 2016 13:04
от slowtraveler
Компресията позволява на двигателя да спре в определено положение, оказвайки реакция при сгъстяването на въздуха. Разбира се, след секунда вече налягането е поизчезнало, но двигателя вече е спрял и съответно съпротивлението на триене в покой ще е по-голямо от съпротивлението при приплъзване на детайлите (буталата). До следващото 'превъртане' на коляновия вал, където отново 'компресията' ще го спре за момент...
Auris E15 1.6 1ZR-FE VVTi 124HP 2007 - не държи паркирана на скорост на наклон ?
Публикувано на: 22 Апр 2016 17:14
от Akima
alpharun написа: 1.Чуденето ми е дали това звучи като проблем, дали някой има насоки какво може да не е наред, какво трябва да се провери?
Клапани - проверка и евентуален реглаж.
Посочвайте пробег при такива въпроси.
Свържете се с колегата
мехаННика.
Успех.
