Страница 1 от 1

Corolla E11 1.3 4E-FE 88HP - тракане в двигателя ?

Публикувано на: 15 Апр 2016 17:47
от iwan33
Здравейте!
От два-три дни ми се появи някакво тракане в двигателя.

Свалих външните ремъци и го запалих без тях, тракането пак го имаше т.е. не е от генератор, водна помпа, компресор на климатик или помпата на хидравликата а е някъде от вътре.

Иначе двигателят си работи нормално, нищо по таблото не свети.
Имам уговорка да я закарам в сервиз, но чак за понеделник.

1.Любопитен съм какво да очаквам, от къде би могъл да е шума и дали би било опасно да я карам така още два дни?

Предварително ви благодаря!

Видео:
https://youtu.be/4SSZ7z-fH8k

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 15 Апр 2016 19:52
от G.Panayotov
Звучи ми като на биелни и основни лагери. sad.gif
Надявам се видеото да изкривява така звука.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 15 Апр 2016 20:17
от iwan33
Ако е биелен или основен лагер няма ли да губи налягане маслото и да ми светва лампата на таблото?
П.С. Изключих инжекторите един по един, никаква промяна в звука, нито се усилва, нито намалява. Мога ли в такъв случай да предполагам, че чукането не идва от бутало, биела и колянов вал?

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 16 Апр 2016 11:09
от G.Panayotov
Да би трябвало да губи налягане, но лампата кога ще го отрази незнам.
Провери и ангренажа за всеки случай, да не би да ти чукат клапаните?, макар че малко ме съмнява, все пак от видеото мога само да гледам на боб и леща.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 16 Апр 2016 11:21
от iwan33
Взех да си правя експерименти, ама... Какво би се получило, ако сваля свещите, откача бобините за да не пострадат, работейки без товар и завъртя мотора на стартер? Има ли вероятност да установя от къде идва тропането?

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 16 Апр 2016 11:43
от G.Panayotov
Не мисля че можеш да разбереш нещо по този начин.
Най простия начин вземи дълга отверка подпираш я на метал и слушаш като си опираш ухото на дръжката, като слушалки на доктор и вече търсиш местоположението на звука.
Провери дали е зацепен правилно ангренажа или дали е прескочило нещо.
Надявам се си проверил нивото на маслото.
Свали ваната на картера и виж какво е положението, както и цетката на маслената помпа.
Провери какво е налягането на маслото.

За друго за сега не се сещам.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 21 Апр 2016 18:27
от iwan33
Проблема е (почти) решен, оказа се, че шума идва от демпферната шайба. Болта се разхлабил някак и шайбата чукала по пластмасовия капак на ангренажа. Казаха ми, че въпросният болт при всяко развиване се заменя с нов а аз съм свалял този поне три-четири пъти и съм сигурен, че последният път го стегнах с необходимият момент. Как се е разхлабил идея си нямам. Взех си нов оригинален болт от ТА, но шайбата се оказа скъпичка и ме препъна, опитвам се да намеря някаква втора ръка, ама... Всичко изкупено.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 21 Апр 2016 19:25
от max-2
От 4афе не става ли? Това, че трябва да се сменя болта всеки път не мисля, че е вярно.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 21 Апр 2016 20:21
от G.Panayotov
Хубавото е, че си се разминал леко, защото от клипа се чуваха лоши работи :-D, за щастие е било изкривяване на звука.

Относно болта, ако резбата е наред няма нужда да се сменя, слага се лепило (осигурител на резба) стяга се с динамометричен ключ на точни nm и така си спестяваш тези моменти.

Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.

Публикувано на: 21 Апр 2016 20:28
от iwan33
Не става от 4A-FE, доколкото знам. А болта е в окаяно състояние, иска си нов. Плюс осигурител за резби, ако нещо с резбата на коляновия вал не е съвсем наред...