Страница 1 от 1

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 14 Апр 2016 14:21
от Fasster
Здравейте,колеги,
След известно търсене във форума ( два дена по около час и половина на ден) и неуспех (може и аз да не съм много добър в търсенето) реших да пусна няколко въпроса в нова тема.
Отдавна имах съмнение за повреда в алтернатора на колата ми докато един ден не ме остави на път.
След като си купих нов акумулатор и се прибрах вкъщи, измерих напрежението което дава в запалено състояние автомобила и то се оказа 12.00 - 12.40V.
Изясни ми се проблема и понеже съм.От Търново и до сега почти винаги успявам сам да си отстраня проблемите на колата и обслужването.И като знам отзивите за майсторите в града започнах да се интересувам какъв би бил ремонта и от какво се нуждая.
От изгледаното до сега и изчетеното разбирам , че ще ми се наложи да свалям полуоска и не знам, дали имам нужните инструменти и умения за това.
Имам канал и достатъчен набор от клещи, ключове и гедоре.
Та в тази връзка бих искал да чуя вашите съвети ако има някой запознат.Основното което ме притеснява е дали ще успея да сваля безпроблемно алтернатора. И после да сглобя всичко без специфични инструменти.А относно генератора имам на кого да го проверя за диагностика.
Благодаря Ви предварително! :help:

Възможно ли е сам да си оправя алтернатора на Авенсис D4-D T22 от 2000 година

Публикувано на: 14 Апр 2016 14:28
от TATI
Сваляш си ръководството за ремонт (има го тук), четеш, гледаш и преценяваш.
Не е кой знае каква философия да се смъкне и ако не бързаш, няма как да сбъркаш и да не се справиш.
Гедориите не знам дали ще ти свършат някаква работа, но ако имаш гедоре може и да стане работата.
Ако пък направиш и снимков материал ще е много добре.
Успех в начинанието!

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 24 Апр 2016 09:19
от Fasster
Интервенцията е извършена успешно с малки премеждия...
Доставиха ми малко по-различен диоден блок, но с малко импровизация всичко е 6.
Сваля се полуоската и пак е доста на кофти място генератора, но ако внимавате нищо невъзможно няма... wink.gif

----------------------------

Генератора ми прави около 13.6 - 14.00 V напрежение .....Преди ремонта и след това (беше измерен, с и без натоварване на ел. системата) е така.
Та дилемата ми е дали е нормалното напрежение това или му е нужно малко по-високо.Според половината ми познати е необходимо да е постоянно над 14.00 V.А според двама други (От който единият е с доста добри познания за такива неща) това е нормалното напрежение?
Ако имате мнение колеги - Споделете?

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 24 Апр 2016 12:33
от Akima
Всичко над 13.8 V считам за добре.

Ремъкът как е?

Кое сменихте:
► Виж съдържание
Четиво - https://www.drive2.ru/l/5696331/.

Denso DAN939 го дават по каталог 14 V - http://www.denso-am.ru/media/332220/201 ... 01_web.pdf.

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 24 Апр 2016 15:15
от Fasster
Благодаря колега за инфото.
Смених диодния блок на алтернатора.

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 24 Апр 2016 15:28
от Akima
Fasster написа: Доставиха ми малко по-различен диоден блок, но с малко импровизация всичко е 6.
Ето това е проблемът/ако има такъв/ според мен.

Решението е в горния ми пост - списъка.

Avensis T22 2.0 1CD-FTV D-4D 110HP 2000 - Възможно ли е сам да си оправя алтернатора ?

Публикувано на: 24 Апр 2016 15:41
от Fasster
Ами според горният пост няма проблем. :)
Благодаря отново!