Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали - РЕШЕН - шлайф на глава
Публикувано на: 11 Апр 2016 21:28
Първо привет на всички от Мюнхен.
Историята е следната , преди седмица трябваше да се сдобия спешно с нещо за каране коета да е поне евро4 и реших да е Авенсис заради добрата слава и приятните спомени от експлоатацията на Camri. Гледам два дена обявите и се спирам на машина със сменен съединител , спирачни дискове и прясно минат TUV.
Обаждаме се на собственика късно след обед и се уговаряме да ни чака защото е доста далеко. Пристигаме около 10 вечерта на срещата , оглеждаме колата , двигателя мърка , имаше някои козметични забележки но ползвана кола няма как да е като от магазина. Плащам и бързам да се прибирам , че бях каталясал.
По пътя нещо не можах да си настроя климатроника да ми духа топло но си помислих , че не му разбирам.
На следващия ден решавам да огледам на светло кое как е и се хващам за главата. Първо казанчето с антифриз празно. Решавам , че ще долея вода защото такъв розов антифриз не съм мяркал да продават в близост където съм.
Отварям капачката както е стъден мотора и антифриза изкурка здраво защото някъде в системата имаше въздух или газ под налягане. Долях 1 литър дестилирана вода до долното ниво L.
Запалих и чакам да загрее за да пробвам парното. Чакането беше при отворена капачка и като почна да загрява забелязах да излиза пара. Помирисах я и ми се стори че долавям изгорели газове но не съм сигурен. Парното веднага се появи , мотора работи равномерно, температурата стои малко под половината както и да я карам и си помислих , че всичко е наред. Да ама не. От маркучето на отливника постояно изхвърля по малко антифриз а нивото на антифриза е далеко от отливника . Как го хвърля тоя антифриз не мога да си обесня. Повече не съм доливал но нивото на течноста не пада под L но на моменти се качва до F.
Ново 20 да добавя. Ходих преди малко да проверя дали антифриза не си променя цвета от саждите на изгорелите газове. Разлика в цвета не забелязах но бях удивен от дрруго. Казанчето или по-точно разширителния съд като го разклатя се плацикат две нива с течност. Едното ниво е ниско където влиза маркуче с диаметър около 15мм и идва от двигателя. А другото ниво е на чертата L. Да не би да има някакво специално обезвъздушаване?
И така въпросът е как да разбера дали имам проблем с гарнитура или глава , или имам друг проблем.
Моделът е без навигация. Най отгоре има дисплей за разхода на гориво дистанции и разни други. От два дни тоя дисплей пирвите 10-15 минути само му мига посветката без да показва нищо. После се активира. Някой ако има представа на какво се дъжи това?
Трето като отворя капачката на маслото се вижда само чернилка навсякъде. Имам и Нисан Примера пак с 2.2 дизелов агрегат и там като отворя капачката металните части направо светят като никелирани. Карам го ссамо с Castrol EDGE FST защото се познавам с дистрибутура за Италия а там е пълно с ментета.
Та въпросът е какво да направя за да светне мотора на Тойотата. Добавка ли да слагам или да го карам качествени масла които да отмият отлаганията.
И последно за момента на тоя мотор 2.2 D-CAT ангренажа на ремък ли е или е на верига. И ако е на верига какво обслужване се прави.
Всъщност още едно оплакване имам. Тая кола се кара ужасно в градски условия. Педала на газта реагира след 2-3 секунди. До 2000 оборота върящият момент е в стачка. Колата е почти мъртва а след 2000 скача като бенгалски тигър. Почти 30 години карам дизели ама толкова небалансирано управление на мотора не съм срещал. Та въпроса е това дали е нормално. Ако не е да търся лекарство а ако си е така модела да се адаптирам аз към тези особености. Ама колкото и да се адаптирам тоя лаг е направо за Гинес.
Отделно тия 177 коня не виждам къде са. Карал съм такива коне и определено при Тойотата има нещо сгрешено. Даже ще добавя , че Фиат Дукато пак 2007 година който е с 3.0 литра мотор без променлива геометрия и е 160 коня 400Нм още на 1700 оборота е по-удобен за каране в динамична среда.
Историята е следната , преди седмица трябваше да се сдобия спешно с нещо за каране коета да е поне евро4 и реших да е Авенсис заради добрата слава и приятните спомени от експлоатацията на Camri. Гледам два дена обявите и се спирам на машина със сменен съединител , спирачни дискове и прясно минат TUV.
Обаждаме се на собственика късно след обед и се уговаряме да ни чака защото е доста далеко. Пристигаме около 10 вечерта на срещата , оглеждаме колата , двигателя мърка , имаше някои козметични забележки но ползвана кола няма как да е като от магазина. Плащам и бързам да се прибирам , че бях каталясал.
По пътя нещо не можах да си настроя климатроника да ми духа топло но си помислих , че не му разбирам.
На следващия ден решавам да огледам на светло кое как е и се хващам за главата. Първо казанчето с антифриз празно. Решавам , че ще долея вода защото такъв розов антифриз не съм мяркал да продават в близост където съм.
Отварям капачката както е стъден мотора и антифриза изкурка здраво защото някъде в системата имаше въздух или газ под налягане. Долях 1 литър дестилирана вода до долното ниво L.
Запалих и чакам да загрее за да пробвам парното. Чакането беше при отворена капачка и като почна да загрява забелязах да излиза пара. Помирисах я и ми се стори че долавям изгорели газове но не съм сигурен. Парното веднага се появи , мотора работи равномерно, температурата стои малко под половината както и да я карам и си помислих , че всичко е наред. Да ама не. От маркучето на отливника постояно изхвърля по малко антифриз а нивото на антифриза е далеко от отливника . Как го хвърля тоя антифриз не мога да си обесня. Повече не съм доливал но нивото на течноста не пада под L но на моменти се качва до F.
Ново 20 да добавя. Ходих преди малко да проверя дали антифриза не си променя цвета от саждите на изгорелите газове. Разлика в цвета не забелязах но бях удивен от дрруго. Казанчето или по-точно разширителния съд като го разклатя се плацикат две нива с течност. Едното ниво е ниско където влиза маркуче с диаметър около 15мм и идва от двигателя. А другото ниво е на чертата L. Да не би да има някакво специално обезвъздушаване?
И така въпросът е как да разбера дали имам проблем с гарнитура или глава , или имам друг проблем.
Моделът е без навигация. Най отгоре има дисплей за разхода на гориво дистанции и разни други. От два дни тоя дисплей пирвите 10-15 минути само му мига посветката без да показва нищо. После се активира. Някой ако има представа на какво се дъжи това?
Трето като отворя капачката на маслото се вижда само чернилка навсякъде. Имам и Нисан Примера пак с 2.2 дизелов агрегат и там като отворя капачката металните части направо светят като никелирани. Карам го ссамо с Castrol EDGE FST защото се познавам с дистрибутура за Италия а там е пълно с ментета.
Та въпросът е какво да направя за да светне мотора на Тойотата. Добавка ли да слагам или да го карам качествени масла които да отмият отлаганията.
И последно за момента на тоя мотор 2.2 D-CAT ангренажа на ремък ли е или е на верига. И ако е на верига какво обслужване се прави.
Всъщност още едно оплакване имам. Тая кола се кара ужасно в градски условия. Педала на газта реагира след 2-3 секунди. До 2000 оборота върящият момент е в стачка. Колата е почти мъртва а след 2000 скача като бенгалски тигър. Почти 30 години карам дизели ама толкова небалансирано управление на мотора не съм срещал. Та въпроса е това дали е нормално. Ако не е да търся лекарство а ако си е така модела да се адаптирам аз към тези особености. Ама колкото и да се адаптирам тоя лаг е направо за Гинес.

Отделно тия 177 коня не виждам къде са. Карал съм такива коне и определено при Тойотата има нещо сгрешено. Даже ще добавя , че Фиат Дукато пак 2007 година който е с 3.0 литра мотор без променлива геометрия и е 160 коня 400Нм още на 1700 оборота е по-удобен за каране в динамична среда.