Страница 12 от 16

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 11:37
от mirott
Някой от вас ходил ли е на технотест? Там ти ли доказваш, че таратайката е годна за експлоатация според регламентите в съответния регион или те на теб доказват нещо? Не разбирам за какво спорите.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 12:02
от BOz
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 09:36 Според мен бъркаш понятията и не разбирам защо е спора...
Обвинение ли ти повдигат като те спрат за преминаване на червен светофар?
За какво обвинение става въпрос в нашия случай? Установява се, че си залепил нещо върху стъклата, което е забранено действие..
Това или е факт или не - или си залепил нещо или не... Средно положение няма..
И можеш ли да го докажеш със свидетелски показания и дори да приложиш (без да е задължително) обикновена снимка, че е било залепено нещо? Разбира се, че можеш...
Променил си светопропускливостта, и отбелязаното на стъклото вече не отговаря на резултата от 'модификацията', и получаваш "стъкла, които не отговарят на съответните изисквания на стандартизационните документи"...
И при грамотно изписване това няма как да падне в съда... Друг въпрос е грамотността на пишещите...
Аз те разбирам още преди какво искаш да кажеш. Но обвиненията трябва да отидат в друга посока, а не в посока на затъмняване на самото стъкло.
КАТ обикновено те обвиняват за последствията - тъмно стъкло, а не, че си го направил тъмно. Ако те обвинят за това, че си го направил тъмно е едно нещо, но ако те обвинят, че е много тъмно, както и правят, е съвсем друго нещо. За това не омешвай двете неща, защото са коренно различни. Както казах, няма как да се приеме от съда, че стъклото ти е тъмно и това да се приеме за доказателство, без да се докаже колко е тъмно и дали превишава разрешената норма. Такъв е закона. Само в тази посока са мненията до този момент. Затова никаква снимка няма да помогне, защото чрез снимката не може да докажеш колко тъмно е било. Тя, ако е направена по надлежен ред, може да докаже, че нещо си правил по колата. Нали - причина и следствие, както обясних.
Ако те обвинят, че има конструктивно изменение на автомобила, това е съвсем друго обвинение, което няма общо с количеството на затъмняване на стъклото. А ти просто казваш, че има начин как да те прецакат, с което съм съгласен. Но което не го правят, защото си следват закона и отбелязват следствието, което не е доказуемо и в съда пада лесно, почти автоматично.
И не бих казал, че това е заради грамотността на пишещите. Има си в Закона член за намаляване на светлопропускливостта и те го описват надлежно, но не прилагат доказателствен материал, което е проблемът. Точно както и за превишена скорост, както и за пиянство. Има си точни членове за следствието, което е обективно - тъмен прозорец, висока скорост, пияно състояние, просто липсва един уред за установяване на едно от тях, което не е коректно. Дали биха могли да се "дообразоват", или насила да им кажат какво да пишат в това положение с прозорците - най-вероятно. Но това ще бъде просто заобикаляне на проблема, а не негово решение. Колко по-лесно би било просто да дооборудват служителите с необходимата им техника, за да могат да си изпълняват чинно и най-вече - съвестно задълженията, без излишни полемики и без вреда за обществото. Идеята все пак е да се наказват тези, които излизат извън някаква норма, а не да се гледа винаги черно и бяло. И затова Темида е с везна, а не борави бинарно с единица и нула.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 12:18
от slowtraveler
BOz написа: 24 Фев 2022 12:02 Ако те обвинят, че има конструктивно изменение на автомобила, това е съвсем друго обвинение, което няма общо с количеството на затъмняване на стъклото
Точно затова и ти трябва да докажеш дали изменението КОЕТО ТИ СИ НАПРАВИЛ отговаря на правилата... И вариантите са два:
1. отстраняваш изменението (сваляш фолиото)
2. Изпитваш автомобила в оторизирана лаборатория (Технотест и т.н.), с което потвърждаваш, че изменението ти отговаря на правилата...
Аналогично (и за съжаление - неефективно за контрол в България) е и монтажа на ЛЕД на фар, непредназначен за такъв източник...
Чисто легално ако погледнеш - дори и най-глупавият човек, който може да чете лесно може да прочете маркировката на фара и да сравни с източника. И на същата база да спре автомобила от движение... Полицията не е задължена да ти прави проверка дали фарът отговаря на изискванията след модификацията - за тестовете се е погрижил производителя с доста по-сложни тестове отколкото в който и да е ГТП, за да получи одобрение ЗА КОНКРЕТНИЯ излъчвател..
Всичко останало води до легални последствия... Не съответства ли източникът - реално фарът не е сертифициран - нямаш одобрен фар...
Да не ти разправям как обикновени крушки 220~V/60Вт/Е27 с нажежаема жичка на друго транспортно средство излязоха над 100$/бр, защото трябваше да са сертифицирани. Да, и крушките без сертификат светят по същият начин, ама ако стане нещо - застрахователя те 'обува' за милиони.. И корабът не можеше да напусне пристанището докато не се доставят 100бр (да имало и резерва според правилата)...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 13:33
от vfr800
Като цяло напоследък доста често виждам автомобили със затъмнени челни стъкла и то със сигурност е затъмнено над 30% или както обичат да казват пропускливостта е по-малко от 70% . Според мен е въпрос на време Кат да направи търг за необходимите уреди..... няма нужда да са много 30 броя за цяла България ще стигнат и бързо ще се оправят нещата.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 13:43
от slowtraveler
Това се опитвам да обясня - реално дори няма нужда от уреди - проверката е елементарна... Затъмнено стъкло (самото стъкло)? Ами гледаш дали има маркировка за съответствие на Правило 43...
Имаш допълнително фолио (модифицирал си автомобила) ? ОК - покажи документа, че след модификацията автомобилът/стъклата все още отговарят на Правило 43...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 13:55
от BOz
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 13:43 Ами гледаш дали има маркировка за съответствие на Правило 43...
Не става.
Всички стъкла имат маркировка. Това няма да сработи. И затова предложението ти за "най-глупавият" човек е нерелевантно.
Защото на практика всички одобрени стъкла с пропускливост над 70% имат една и съща маркировка. Няма стъкло, което да е 100% и така...
Затова най-лесния и логичен начин е просто на място да ги мерят и това е.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 13:58
от WoLF
Сега разбирам мисълта. Да така е - нямаш документ към момента и могат да ти напишат акт напълно основателно от тяхна страна. Ето и другата страна. Акт-а може да се обжалва и е обвинение на база на факти. Вече с съда почва да се доказва. Те как са преценили, че ти трябва документ, как са разбрали, че не е фабрично или ти(някой си гараж) си го сложил, както и много други аспекти, и нещата отиват в ръцете на адвокатите. В повечето случаи актовете падат ако няма измерване със сертифициран уред. Това иска да се каже според мен.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 14:37
от slowtraveler
BOz написа: 24 Фев 2022 13:55 Всички стъкла имат маркировка. Това няма да сработи.
Уморително е да се спори с хора, които явно не са прочели Правилото no.gif
Има изрична маркировка ДАЛИ даденото стъкло отговаря на Правило 43 или не... Погледни си стъклата - имаш маркировка '43' върху него...

П.С. Хора, въпроса е в доказването - когато ТИ правиш промени, ти си длъжен да докажеш, че изменението отговаря на правилата... И то преди да тръгнеш по обществената пътна мрежа...
Защото дадено твое изменение може да е опасно - да не си предвидил нещо и т.н...
Представяте ли си какъв хаос би настъпил, ако всеки си прави каквото си иска, с 'основанието' 'ама тя държавата трябва да докаже, че изменението, което аз съм си направил на своя глава е опасно'....
Не, в транспорта не става точно така - има ясни правила, и мръднеш ли встрани от тях - ТИ трябва да докажеш, че си безопасен за себе си и околните...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 14:44
от Krachunov
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 09:36 вече не отговаря на резултата от 'модификацията', и получаваш "стъкла, които не отговарят на съответните изисквания на стандартизационните документи".
И как точно инспектр Егаси Костов разбра това?? Със собствените си очи може да анализира пропускливостта ?! КАК разбра че не отговаря... За разлика от преминаването на червено, което ДА или е минал или не е минал, както BOz ти обясни едното няма как да го измериш. А именно там се крие разковничето.
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 09:36 не разбирам защо е спора..
Спор няма.
1во снимката за затъмнено стъкло не е доказателство за НИЩО нищо.
2. АКО полицая РЕШИ, че не отговаряш на изискванията. ИМАШ 3 дена да отидеш до кат да минеш вероятно канал и там ще ти измерят пропускливостта на стъклата. ТАМ вече ДОКАЗВАТ .... ДОКАЗВАТ твоята вина или невинност.
Установяването че си залепил нещо не е незаконно. Има допустими норми...
Все едно е да ми кажеш, че ако те спре полицай си ОК да ти пише акт защото ТОЙ мисли, че си пил...Ама как разбра дали съм изобщо и ако да КОЛКО.
(3) (Нова – Д В, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от
2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1
се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило No 43 на
Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации
Никъде няма изискване да доказвам АЗ че не съм нарушител. По презумпция аз съм невинен до доказване на противното. ТИ (полицията) трябва да докаже че съм нарушил даден закон, разпоредба. И АКО КАТ ме хване и се заяде, имаш 3 дена да отидеш до КАТ да проверят това Е ли така или не е. Снимки, разкази по картинка и прочее не важат. ДОПУСКА СЕ в границите. ти докажи колко съм прескочил границата, след като имаш съмнение.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 14:51
от WoLF
Така де, къде и кой казва, че си залепил нещо и си променил конструкцията на автомобила, а не си е такава. Така че, решението за акт може и да е основателно за проверяващия, но е въпрос на доказване в съда и ако те не представят доказателства съда ще отмени акта, а не ако ти не представиш :whistle:

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 14:52
от Krachunov
Именно.
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 14:37 Не, в транспорта не става точно така - има ясни правила, и мръднеш ли встрани от тях - ТИ трябва да докажеш, че си безопасен за себе си и околните...
Да и ако отидеш с новокупена кола с фолио на предните джамове и минеш канала, какво ще ти кажат разлепвай?>!? НЕ, ще измерят имаш ли ДОПУСТИМОТО затъмняване или го нямаш. Хаос няма.
Представяш ли си какъв хаос ще настане ако трябва да доказвам, че съм безопасен за обществото, а не някой убиец луд и прочее... щото някой си ми ти полицай може да е решил нещо.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 15:02
от WoLF
Презумпцията "невинен до доказване на противното" е точно с цел избягване на корупция/своеволия/некадърност/вендети и т.н.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 16:41
от slowtraveler
Krachunov написа: 24 Фев 2022 14:44 И как точно инспектр Егаси Костов разбра това?? Със собствените си очи може да анализира пропускливостта ?! КАК разбра че не отговаря...
Колега, аз ли лошо обяснявам, ти ли лошо разбираш...
Как разбира инспектора, че имаш книжка?! Анализира уменията ти, или просто проверява документите ти, където черно на бяло е написана правоспособността?!! Точно така черно ня бяло е написан и допуска на самото стъкло...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 18:42
от BOz
slowtraveler написа: 24 Фев 2022 16:41 Точно така черно ня бяло е написан и допуска на самото стъкло...
Нещо не съм сигурен, че го разбрах това. Може ли доуточнение?

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 24 Фев 2022 20:45
от slowtraveler
На самото стъкло, където е знака за одобрение (Е) има и 43 ако стъклото отговаря на това правило... Забравих днес да заснема моите стъкла...
В Правилото има и пример как трябва да бъдат маркирани - къде стоят цифрите и т.н......
П.С. Ето скрийншот на един от примерите, извадени от самото правило - официалният документ :thumbsup:
43.jpg
43.jpg (50.61 KiB) Преглеждано 1530 пъти