Страница 1 от 3
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 29 Мар 2016 00:58
от KrasIs7a
Здравейте,
МОЛЯ да задам няколко въпроса към по-запознатите с конкретния мотор - 2ZZ-GE.
Значи моторът е след основен ремонт - сменени са верига,лагери,сегменти,болтове на лифта,гумички клапани (клапаните са препаснати,главата е шлайфана контролно).
В момента е на 2500 км от основния ремонт и гори много масло.За тези 2к км съм долял 2 л масло.
В началото мислех ,че е нормално, защото не е разработена, но сега започвам да имам колебания.
Моторът се кара с масло Repsol 10W40 пълна синтетика.
1.Въпросът ми е - има ли вариант маслото да и идва гъсто и за това да го гори,макар че ми звучи несериозно да го гори чак пък в такива количества, знам ли.
2.Другият въпрос е вътре самия блок трябва ли да има хонинг метал матрикса или трябва да е абсолютно гладък,защото моя си беше абсолютно гладък и го оставих така, защото си мисля ,че е нормално доколкото четох и рових по снимки.
БЛАГОДАРЯ ВИ за помощта.
2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 12:23
от slowtraveler
В идеалния вариант цилиндрите трябва да са минати на хонинг машина.
Буталата сменяни ли са и какъв им е допуска? Защото на времето под основен ремонт обикновено разбирахме престъргване на блока ако цилиндрите са загубили цилиндричност (до следващия ремонтен размер), смяна на бутала/сегменти с ремонтен размер. Проверка, евентуално шлайфане на колянов вал до ремонтен размер и смяна на биелни и основни лагери... Преглед на главата (включително водачите на клапаните) с припасване на клапаните... И след това обикновено нямаше горене на масло

2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 12:45
от KrasIs7a
Ами допуските точно не ги помня но всичко беше в граници,всичко е стандартно (лагери,бутала,сегменти).Водачите на главата са перфектни,гумичките са нови,клапаните са препаснати.Единственото което в момента разбирам ,че не е наред е ,че нямаше грам хонинг по цилиндрите,бяха перфектно гладки,а понеже за първи път се сблъсках с такъв блок (ММС) ,не знаех дали трябва да има хонинг или не,а това е достатъчна причина да гори масло,макар,че преди да отворя мотора не ми направи впечатление да харчи масло след изминатите 700км с него

Днес сложих 15/50 масло за да видя ще има ли някаква разлика евентуално или ще трябва да отварям мотора пак
2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 14:52
от slowtraveler
МехаННика може да каже, щото ги е виждал наяве, но според мен цилиндрите ти навярно са поизносени..
Относно експериментите с маслата - защо не гледаш какво пише в инструкцията, и да слагаш предписаното от производителя масло?
2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 16:48
от KrasIs7a
Защото,се водя по логиката щом гори гъстото масло,представям си какво ще стане с рядкото,10/40 маслото беше пълна синтетика което ще рече ,разликата спрямо 5/40 е само в вискозитета на студено.

2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 17:09
от slowtraveler
Логиката не винаги е вярна... Двигателя е сметнат за определено масло, без значение колко е износен.
Например сигурен ли си дали не се е променило налягането в маслената система заради регулиращия клапан на налягането, който е принуден да работи с доста 'по-тежко' масло от изчисленото???
На този двигател не му ли даваха 5W30?
Провери ли за течове? Проверихте ли вентилацията на картерните газове?
2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 17:30
от KrasIs7a
Вентилацията на карт. газове я проверих преди малко наред е,течове няма от никъде,иначе му дават 5/40 ,поне в моята аутодата де

2zz - гори масло.Причини ??
Публикувано на: 29 Мар 2016 19:16
от Kiki
KrasIs7a написа: .Другия въпрос е вътре самия блок трябва ли да има хонинг метал матрикса или трябва да е абсолютно гладък,защото моя си беше абсолютно гладък и го оставих така, защото си мисля ,че е нормално доколкото четох и рових по снимки.
Цилиндрите може да са били гладки, но мерихте ли дали не са станали елипсовидни от износване?
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 29 Мар 2016 20:01
от Akima
KrasIs7a написа: 1.Въпросът ми е - има ли вариант маслото да и идва гъсто и за това да го гори,макар че ми звучи несериозно да го гори чак пък в такива количества, знам ли.
Двигател 2ZZ-GE:
5W30 A5 - 4.4-5.2 литра
5W30 C2 - 4.4-5.2 литра
Lift-ът въобще сработва ли?
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 29 Мар 2016 20:06
от KrasIs7a
Лифта сработва даже по-добре отколкото с 10w40 biggrin.gif
На гонка (2 пъти) срещу същата селика със същия мотор резултата беше 2-3 коли разлика в моя полза
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 30 Мар 2016 01:05
от Vokil
Колега вече няколко пъти ми се случва да сменям скъпи нови вложки с нови такива на бройка за по левче и колата да спре да гори масло. Цилиндрите на тая кола са с никасил и трябва да са гладки ако има износване никасила ще липсва на места и отдолу ще се вижда алуминия.
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 30 Мар 2016 10:49
от KrasIs7a
Vokil написа: Колега вече няколко пъти ми се случва да сменям скъпи нови вложки с нови такива на бройка за по левче и колата да спре да гори масло. Цилиндрите на тая кола са с никасил и трябва да са гладки ако има износване никасила ще липсва на места и отдолу ще се вижда алуминия.
Значи гарантирам на 100% ,че блокът нямаше износване,цветът на ММС покритието беше на всякъде еднакъв,просто не знаех дали трябва да е гладък или с хонинг по стените като всички стандартни чугунени и алуминиеви блокове.
Какво имаш предвид под вложки - гумички на клапаните ???
Благодаря на всички до тук взели мнение по темата

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 30 Мар 2016 22:09
от Vokil
Да гумичките на клапаните

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 30 Мар 2016 23:29
от мехаННика
slowtraveler написа: МехаННика може да каже
Ми не може да каже. Истината е че не съм отварял VVTL-I досега. Но всичките VVT-I до момента са имали хонинг. Ако този мотор е имал хонинг той не може да изчезне по цялата повърхност на цилиндъра, все някъде ще остане поне колкото да видиш че е имало. Ако изобщо няма и следа от хонинг, възможно ли е да е някаква тунерско-рейсърска работа?
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Публикувано на: 31 Мар 2016 01:00
от KrasIs7a
vvt и аз отварях бившия 1zz за смяна на сегменти и ревизия и знам ,че има хонинг там е ясна работата.Този обаче нямаше следа от хонинг никъде,нито пък имаше износено от покритието на самия цилиндър.За тунерска работа по мотора,знам ли,купих цялата кола от младо момче което си нямаше идея нито от тунинг нито от коли,внесена от англия,в заводския си вид,без никакви модификации да речем като правени генерации,гърнета,интейкове и такива работи (всичко си беше фабрично).Мисля в събота да махна всмукателния колектор и да видя има ли омазнено по стеблата на клапаните случайно,за да видя дали няма да са скапани гумичките макар ,че може да са скапани тези на изпускателните клапани и нищо да не разбера,но все пак трябва да започна от някъде.Ще замеря и компресията въпреки ,че колата върви,в картерната вентилация няма налягане,и от сегментите съм на 100% сигурен ,че няма някой счупен.По нататъчното развитие ще е да отварям мотора отново, колкото и да не ми се иска.
П.п Намерих случайно 1 снимка как изглежда блока от вътре - най отгоре се вижда никасила и надоло покритието (метал матрикс) което е абсолютно гладко без хонинг (този конкретно малко е позавлякъл или поне така изглежда)
