Страница 1 от 1

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 10:28
от ivo_snv
Здравейте, колеги!
Моля за малко помощ да ме ориентирате от къде да започна, че финансите са ограничени и не ми се влиза в много излишни разходи....

Става въпрос за Корола Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 180 000 км по километраж, 40 000 от които карани на газ с ФОБОС 4.

Преди няколко месеца започна едно леко придръпване при тръгване, все едно нещо пребуксува.
Преди няколко дни по време на движение на един светофар забелязах, че задържа високи оборотите(1300-1500) при топъл двигател - свали ги до нормалното след няколко кръстовища.
Оня ден обаче, точно се натоварихме с жената и бебчо, за ходим на гости на баба и дядо и хоп - проблем..
Паля и колата започва да тресе и да звучи като на 3 цилиндъра - неравномерно, с ясно осезаем проблем на ниски обороти.
В същото време Check Engine лампата почва да светва и угасва - многократно.
Звъня на познат майстор(не е електричар) и отивам набързо да я чуе. Първо вика - може да е дебитомер - дай да го продухаме, че е най-лесно. Няма ефект.
Разкачаме един по един кабелите на свещите - реагира еднакво - гасне.
След това понеже майстора бърза за някъде вика - ей ти 4 свещи дето са работили що годе добре - иди и ги смени да видим.
Стигаме криво ляво при баба и дядо и се захващам.
Още на първи цилиндър забелязвам, че мога да я развия почти на ръка, а свещта е за смяна - прeгоряла и с разстояние 2-3 милиметра - но пък на цвят първата изглежда като да е работила добре.
Оправяме разстоянието до 0.9 мм и я връщам, за да огледам другите.
Махам бобината на втория цилиндър - ohmy.gif вътре пълно с масло - лулата капе...та тече - подсуших малко и развих свещта - черна, явно не е работила добре.
На трети цилиндър - пак омасляване горе, но по-малко. На четвърти няма омасляване. Трети и четвърти свещите се работили добре, но са прогорели и за смяна всички.
След всеки цилиндър и връщане на почистената свещ опитвах отново как е - все така жално работи двигателя...
Понеже силите и познанията ми стигат до тук, а и логиката не работи като не разбираш, спрях до тук.
На другия ден отивам да я проверят за грешки - момчето вика многозначително - нещо си за свободния ход и катализатор, ама няма грешки по ел. системата. Приличало му на клапан или повдигач. После вика механична повреда. Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика...
Моля :help: ! Моя майстор вика, че явно е заминала някава гарнитура и затова е омасляването, а по основния проблем можело да е задържал отворен леко клапан и кво ли не още - 200 лева труд и оттам нататък не знам вика..
Пари няма, а колата ми трябва - малкия е на 18 месеца, а жената с МС...
Дайте съвет откъде да започна. Свещите и гарнитура 100% са за смяна и това е ясно..

Корола 2002 vvti масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра

Публикувано на: 28 Мар 2016 10:47
от TATI
Колега,
За да ви се помогне, оправете си профила и въведете местонахождение.
След това може да ви насочим къде да отидете.
Така, без да се знае в кой край на света сте, можем само да седим и да си чешем клавишите.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 13:56
от Akima
Тук ще ни трябва мехаННика - изчакайте до довечера да влезе колегата, за най-добра насока.

Страничен въпрос от мен - сменян ли е съединител?

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 14:27
от ivo_snv
Не, съединителят не е пипан. Ако въпросът е провокиран от това, че се усеща от време на време при потегляне нещо като леко буксуване - това го прави само на студен двигател може да се каже само при първоначалното потегляне. Струва ми се, че това няма да е от съединителя(моя си някаква логика), а и начинът по който се държи в момента колата - без мощност в нискте обороти, прилича на описаното от мен в първия пост "буксуване" - думата може да не е точна, но не намирам по-подходяща.
Надявам се мехаННика да помогне...

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 14:58
от мехаННика
Ето, помагам, тоест опитвам.
Притегни си капака на клапаните и по специално двете болтчета, които са между свещите.
Вариант 1: мериш компресия докато си без свещи и каквото покаже.
Вариант 2: навиваш си новите свещи и разменяш местата на бобините, примерно втора с трета, и проверяваш дали проблема ще мине на трети цилиндър. Ако да - купуваш и бобина, ако не - вариант 1.
Вариант 3: Никком, мога и да ти кажа към кого да се обърнеш.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 15:18
от ivo_snv
мехаННика, Благодаря!
Забравих да спомена, че беше паднало нивото на антифриза - казанчето беше почти празно. Маслото беше също малко(под първата мярка), което ме подсети да задам и друг въпрос - кога следва да ме уведоми датчика за налягане на маслото - не би ли следвало при толкова паднало вече да дава някаква индикация?
DENSO K16TT добър вариант ли е за свещи?
"Пробва обаче като маха буксите към дюзите(или там каквото е - инжектори вероятно) и на втори цилиндър - никаква разлика..." - затова ли ме насочваш да разменя бобините?
Напиши ми кого да търся в Никком, в случай, че стигна дотам.
И още веднъж благодаря за насоките! За всички останали ползватели на форума ще се постарая да пиша по-нататък по случая, за да бъда и аз поне малко полезен.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 28 Мар 2016 15:43
от мехаННика
Не разчитай датчика за НАЛЯГАНЕ да те уведоми за НИСКО НИВО, по-добре проверявай от време на време.
Свещите са DENSO K16R U11. Ако не се справиш пиши на ЛС за контакт.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 29 Мар 2016 20:37
от ivo_snv
Така - размених бобината на 2-ри с първи цилиндър и извадих последователно буксите на 2-ри и 1-ви инжектор. Припомням, че преди размяната изваждането на буксата на инжектора на втори цилиндър не променяше поведението на двигателя по никакъв начин. След описаната размяна на бобините, проблемът се премести на 1-ви цилиндър - т. е. сега като извадя буксата на инжектора на първи цилиндър няма промяна в двигателя. Предполагам, че това означава изгоряла бобина и се опитвам да си обясня защо, ако е изгоряла, при вадене на всяка една от буксите на коя да е бобина(включително "изгорялата"), двигателя гаснеше по един и същ начин - т.е. установяваме проблема чрез буксите на инжекторите? В първия момент по логика реших, че проблемът е именно в инжектора...

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 29 Мар 2016 22:44
от мехаННика

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 29 Мар 2016 23:34
от Akima
Също и http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=28321 - колегата е коректен и знае какво продава. :thumbsup: worthy.gif

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 29 Мар 2016 23:55
от мехаННика
Да , така е. Трябваше по рано да се сетя и аз.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 30 Мар 2016 08:35
от ivo_snv
Нямате грешка! :thumbsup: Писах на колегата.
Има ли марка гарнитури, която да избягвам или такава, която ще препоръчате?

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 02 Апр 2016 08:02
от ivo_snv
Здравейте отново! За да си изпълня обещанието, докладвам развитието на нещата по темата. Вчера ми дойде бобината, изпратена от колегата от форума НиКо. Смяна за 2 минути и колата си мърка отново доволно. Остава да сменя гарнитурата на капака на клапаните, за да спре теча на масло при свещите. До мерене на компресия не стигнах, но сигурно няма да е излишно след като сменя гарнитурата. Свещи съм купил, съгласно препоръката на мехаННика, ще ги сменя с гарнитурата.
И понеже прегледах малко видео материали в You Tube на потребител Peter Finn, разбрах, че като отворя капака на клапаните, ще мога да проверя и състоянието на ангренажната верига, а и май се мери някакво разстояние на клапаните - видях мин. 0.1 за всмукателните и изпускателните и съответно максимално разстояние 0,3 и 0,4 мм.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 02 Апр 2016 11:51
от Scott
Колега не отлагай за дълго смяната на свещите, да не се наложи да купуваш още един път бобина.

Corolla E12 1.6 3ZZ-FE VVTi 2002 ГИ Фобос 4 - масло при свещите на 2 цилиндъра и работи като на 3 цилиндъра ?

Публикувано на: 02 Апр 2016 12:06
от ivo_snv
Да, благодаря Scott!