Страница 1 от 2
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 23 Мар 2016 11:46
от LAIC
Добър ден.
От няколко месеца ми се появи проблем с волана.
Търсих във форума, но не открих нищо и затова реших да публикувам нова тема.
От около три години имам Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback 3 врати - по номера на рамата мисля, че е UK сглобка.
Проблемът ми е от няколко месеца воланът застана в ляво ( около три пръста).
Не му обръщах много внимание но трябваше да мина преглед и за целта трябваше да сменя гумите.
Купих 4 чисто нови като в цена беше включен и реглаж на предницата.
След излизане от сервиза положението на волана продължава да е в ляво, а механика въобще не му се занимаваше с мен и каза че имало удар( аз не съм я удрял), може да е от амортисьора или от още две неща.
Отидох при друг, който ми каза че проблема идва от задните гуми.
Сигурно ако отида при трети ще ми каже трета версия.
Моля, ако някой се сблъсквал със същия проблем и е намерил решение да помогне.
Благодаря предварително.
Промяна положението на волана Тойота Корола 2002 Д4Д Е12 три врати
Публикувано на: 23 Мар 2016 12:47
от slowtraveler
Колега, първо провери геометрията на окачването..
Внезапната промяна на положението на волана означава внезапна промяна в геометрията (вероятно удар в някой трап или нещо подобно)...
Продължаването на експлоатация с неправилна геометрия води до неравномерно износване на гумите (т.е. ще ги съсипеш)...
Невръщането на волана в централно положение при центровка не означава непременно, че центровката не е правилна - може и при правилна сходимост волана да не е в централно положение... Но показва немърливост от страна на майсторите - те могат да центрират волана по време на центровката...
Накратко - решението е да я качиш на стенд, да се огледа и центрова окачването...
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 23 Мар 2016 13:37
от Akima
Ето и какво да гледате:
[bbvideo=640,360]
https://www.youtube.com/watch?v=J7j8Es4IOi8[/bbvideo]
LAIC написа: по номера на рамата мисля, че е UK сглобка.
Ако започва със SB - ДА.

Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 08:09
от LAIC
Добър ден.
Благодаря за помощта.
Ще го пробвам и ще пиша.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 09:43
от e 10
Колата от клипа е Корола Е10. При нея се регулира и задния мост. Ако при Е12 също е така, не е лошо да се провери реглажа на задницата.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 15:09
от LAIC
Добър ден.
Днес направих операцията от клипа.
Един оборот не е достатъчен , ще направя още един.
Но имам въпрос : трябва ли след тази операция да ходя пак да ми регулират предницата.
За задният мост не зная , ще потърся информация.
Благодаря.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 15:30
от kickata
Заден мост няма какво да му се регулира.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 16:38
от slowtraveler
kickata написа: Заден мост няма какво да му се регулира.
По принцип или за конкретния модел? Защото на доста автомобили задния мост се регулира...
Дори и да не се регулира сходимост, съм имал проблем с автомобил, чиито заден мост се бе разхлабил от болтовете, закрепващи го за купето, и колата бе тръгнала да върви на една страна (т.е. волана мръдна)...
Така, че твърдението е малко пресилено

Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 16:51
от kickata
До колкото виждам темата е за конкретен модел. Колегата преди мен пита за проверка на сходимост на заден мост, а аз му отговарям. А иначе естествено, че има автомобили, на които се регулира заден мост, ама това в случая какво му помага на човека?
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 18:11
от LAIC
Благодаря още веднъж.
Но въпроса ми е дали отново трябва да ходя на реглаж на предница.
Май в крайна сметка ще посетя майстора пак.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 20:49
от slowtraveler
kickata написа:
До колкото виждам темата е за конкретен модел. Колегата преди мен пита за проверка на сходимост на заден мост, а аз му отговарям. А иначе естествено, че има автомобили, на които се регулира заден мост, ама това в случая какво му помага на човека?
Наистина не съм човъркал този модел, но от друга страна гледам, че има посочени параметри и за задния мост:
http://www.autozone.com/repairguides/To ... 3f80380176
Т.е. би трябвало да могат да се регулират до вкарване в определените параметри..
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 24 Мар 2016 22:31
от LAIC
Благодаря , тъй като тук са празници след понеделник ще отида пак на майстор.
Предполагам че за 300-400 км няма да съсипя гумите.
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 25 Мар 2016 01:06
от Akima
LAIC написа: тук са празници
Моля попълнете си местоположението в профила - по правилата.
LAIC написа: ще отида пак на майстор
Най-добре е да направите реглаж на стенд.
Весели празници.

Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 25 Мар 2016 08:54
от kickata
slowtraveler написа: Наистина не съм човъркал този модел, но от друга страна гледам, че има посочени параметри и за задния мост:
http://www.autozone.com/repairguides/To ... 3f80380176
Т.е. би трябвало да могат да се регулират до вкарване в определените параметри..
Параметри има, ама как се регулира цял заден мост? Нищо де, те и в ebay продават чист планински въздух от Родопите в буркан..., та всеки сам решава за какво да си дава парите... biggrin.gif
Corolla E12 2.0 D4D 110HP Hatcback - Промяна на положението на волана - реглаж ?
Публикувано на: 25 Мар 2016 09:24
от slowtraveler
Ами цял заден мост се регулира от захватите към купето (може да е мръднал целия и да се е усукал)...
А ако е деформиран - се сменя... Износени тампони също могат да променят геометрията.
Затова при диагностика се измерват параметрите и на задния мост ...
Та всеки сам решава дали да хвърля гуми на сезон, или да си провери и оправи автомобила...
Сигурно никога не си виждал автомобили с цял мост, които вървят на една страна???!!!
