Страница 1 от 1

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 01 Мар 2016 14:36
от Vladence
Уважаеми съфорумници,
Убедих се, че във вашите знания относно ТОЙОТА няма бели петна.
Преди време имах проблем с разхода на гориво на мъничето, и получих перфектна инструкция! Благодаря още веднъж!
Сега обаче пак ми се налага да пиша..

Завчера, след като не беше палена около 2 седмици, машинката изскърца с ремъка и не запали.. понеже акумулаторът също не беше добре (може би защото нещо е заклинило и му е било много трудно да завърти), мой познат ме дръпна за да запаля... в резултат - се запали, и естествено, се скъса пистовият ремък на Toyota Yaris 1.0, 1999 с климатик..

Въпроси:
1. Как да определя какво е блокирало за да се стигне до това положение?
2. Какво е най-вероятно да е причинителят?
3. Колко струва обтягащата ролка и подмяната й?

Хъм.. като почнах да си мисля, все повече въпроси излизат...
За сега стига толкоз...

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 01 Мар 2016 15:02
от Akima
1.Някоя от тези части:

Изображение

2.Не мога да се ангажирам с предсказание така.

3.Цени тук - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597 - труд, според непопълненото от вас в разрез с правилата, населено място.

Първия път ви оправих заглавието от незнание.Днес го коригирам за втори път.Ако искате да ползвате помощ от нас научете какво точно карате и го описвайте в заглавията на теми.Така ще спазвате правилата и ще сте от помощ и на други.

Успех. :thumbsup:

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 01 Мар 2016 17:12
от slowtraveler
Щом е 'скърцал' и скъсал ремъка просто вижте кое нещо е блокирало - в края на краищата може да се пробва на ръка (освен коляновия вал де tooth.gif )...

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 01 Мар 2016 20:28
от мехаННика
Сваляй алтернатора. Първо го пробвай с ръка де, много вероятно и да му е спукан корпуса.

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 03 Мар 2016 15:49
от Vladence
За инфо...
Пробвах на ръка шайбите (ремъка вече е скъсан та може да се пробва) и се оказа че алтернаторът е блокирал.
Предстои демонтаж и, ако не е спукал корпуса, ремонт... Какво можете да ме посъветвате за този етап от ремонта? Каквио са лагерите и каква би била ориентировъчно цената на друг алтернатор?
А! Както колегата предположи, не мога да завъртя на ръка и шайбата на коляновия вал... smile.gif

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 03 Мар 2016 17:01
от veso_hds
Отговарям ти като лаик.Алтернатора се сваля от човек,който разбира.Преценява се дали става нещо от него,съответно-ремонт.Ако не става,търсиш втора употреба примерно оттук:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=4&t=28321

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 04 Мар 2016 11:40
от Vladence
Пак за алтернатора!
Да уточня все пак - става въпрос за София, кв. Хаджи Димитър!
Днес доставих мъничето при един Инженер да извърши ремонта ... но вече си имам едно на ум... и бих се радвал ако някой спомене какви специфики има демонтажа на този алтернатор, защото не се вижда от къде да се извади... Този специалист предлага да махне подмоторната пластмаса и от там да го демонтира, но не ми се стори много сигурен че това е начина.. Освен това, непрекъснато ми говореше колко струва нов алтернатор... и нищо - за това клоко би струвало да смени лагерите.

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 04 Мар 2016 11:53
от veso_hds
Щом си от София бягай от тоя майстор и отивай при мехаННика.

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 04 Мар 2016 12:02
от мехаННика
Има няколко фирми които се занимават само с ремонт на стартери и алтернатори. Аз предпочитам Франсизкуп им казват всички въпреки че според мен е неправилно. Ако си оставил колата на този човек, трай и го остави да работи, ако нямаш доверие защо си я оставил изобщо. Ако е спукан и корпуса със статора нормално е да се мисли за друг алтернатор, това с лагерите е твоя фикция, не е лошо да си го избиеш от главата.

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 1999 - скъса пистов ремък - какво следва?

Публикувано на: 12 Мар 2016 01:51
от LEXUS
Механника си е механик, веднага се насочи към правилната причина. Колега, понеже аз имам една стара Корола 1.3 12 клапана,която доколкото ми е казвал механик от Тойота е със същия алтернатор като този на Ярис, имах същия проблем преди години. Алтернаторът беше блокирал и за съжаление не в мое присъствие.Колата я беше палил мой роднина,който е бил доста настоятелен и мисля,че беше скъсал ремъка от въртене с блокирал алтернатор. Закарах я на боксир при механика от Тойота,който ми каза,че тези прекрасни компактни и отлично работещи алтернатори Denso след години могат да блокират,ако е паднал лака въру намотките и вследствие на това навлиза влага и вода, при което заради малкото разстояние между статора и ротора ръждясват и блокират. Това ми обясни той. Няма никаква механична повреда или части за смяна.Просто се изчиства.