Страница 1 от 2
Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 24 Фев 2016 20:19
от strahomen1
Здравейте на всички колеги!
От известно време доста се интересувам от всичко свързано с Приус 3 и мисля,че май прочетох всичко коментирано и дискутирано в този форум!
Имам една идея за тази тема и ще съм благодарен ако се включат колкото може повече хора,които наистина има какво да кажат!
Забелязах,че има колеги с наистина доста задълбочени познания,било от опит или просто от интерес!
Лично мен ме интересуват няколко въпроса относно конкретния модел и ще се радвам ако и други се включат с въпроси да доразвием темата!
Та конкретно:
1.Какво се случва реално с автомобила след като дефектира клетка на батерията?До каква степен е пълноценно задвижването?
2.Знам,че продължава да се движи само с бензиновия си двигател в някакъв авариен режим,НО електромотора подпомага ли по някакъв начин движението?
3.Зарежда ли се батерията въобще,но не може да задържа тока в нея или???
4.Възможно ли е да се кара така продължително време(имам предвид за постоянно,ако не се направи нищо с батерията).Все пак в Тойота искат около 9000 лева за смяна на батерията с труда!
5.Евентуално,като алтернатива -батерията не се пипа,монтира се газов инжекцион и се кара с само така!Възможно ли е като вариант???И какъв би бил приблизително разхода при такъв режим,като имаме впредвид,че този модел при нормално ползване гори около 6/100 газ,при изрядна батерия и ежедневно каране!Споделям мнението на собственик на такъв автомобил.
6.Доста хора споменават,че можело да се подменят дефектиралите клетки,НО РЕАЛНО някой направил ли го е в БГ???Разбрах,че е малко сложно,защото трябвало новите клетки да бъдат с някакви минимални разлики в напрежението си спрямо останалите,иначе компа ги хващал и пак дава грешка и светва онзи готин триъгълник biggrin.gif biggrin.gif !
Понеже ми предстои покупка на такъв автомобил,затова мисля,че и за мен и за други колеги ще е интересно да научим нещо от хората,които са навътре в хибридната технология!
Предварително благодаря на всички отзовали се и дано има смисъл от цялата драсканица!
Ако някой от модераторите прецени,има по удачно място за темата,нека коригира както сметне за добре!
Поздрави на всички и вие сте на ход!
Re: Алтернативи с Приус 3
Публикувано на: 24 Фев 2016 20:41
от BOz
Накратко. Развали ли се батерията, забравяш за колата докато не я оправиш. Има два вида дефектиране - такова в по-малка степен - да кажем малко волтово отклонение между клетките, при което е възможно двигателя да запали и да се придвижиш в авариен режим. И такова, където клетката умира. Тогава не може да запалиш колата въобще.
Тук се съмнявам някой да е правил батерия, защото просто няма такива коли, за да се е упражнявал някой и да е натрупал малко "опит".
Ако ще купуваш Приус, то:
1. Да няма изтрити грешки в хибридното ЕКУ наскоро - ако ти го гледаш. Да има поне 2000 км. без регистрирана грешка.
2. По възможност запазваш час в Тойота, минаваш тест на хибридната батерия и си взимаш една година гаранция. Това не може да стане, ако първа точка не е изпълнена.
Успех.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 24 Фев 2016 22:53
от Akima
Интересна тема.
Утре или по-късно ще ви попиша.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 24 Фев 2016 23:55
от Vokil
Имам приятел който от две повредени направи една здрава чрез подмяна на част от клетите от едната на другата така че не е невъзможно.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 25 Фев 2016 09:44
от strahomen1
Значи има лъч надежда!Все пак ние Българите,с нашата пословична креативност, ако не успеем да си поправим,преправим нещо!Надявам се когато или ако се наложи да се помага на някой,ще се включиш с някакви координати на твоя човек за ценни съвети!
----------------------------------------
BOz написа:Накратко. Развали ли се батерията, забравяш за колата докато не я оправиш. Има два вида дефектиране - такова в по-малка степен - да кажем малко волтово отклонение между клетките, при което е възможно двигателя да запали и да се придвижиш в авариен режим. И такова, където клетката умира. Тогава не може да запалиш колата въобще.
Тук се съмнявам някой да е правил батерия, защото просто няма такива коли, за да се е упражнявал някой и да е натрупал малко "опит".
Ако ще купуваш Приус, то:
1. Да няма изтрити грешки в хибридното ЕКУ наскоро - ако ти го гледаш. Да има поне 2000 км. без регистрирана грешка.
2. По възможност запазваш час в Тойота, минаваш тест на хибридната батерия и си взимаш една година гаранция. Това не може да стане, ако първа точка не е изпълнена.
Успех.
Ако не се лъжа,мога да мина тест на батерията за около 300 лв.,НО гаранция не дават за една година.Мисля,че условието беше да се минава такъв тест задължително всяка година докато колата е в гаранция.Ако се пропусне дори само една,след това не ти удължават гаранцията.А в случая,ако взема автомобил внесен в БГ,нещата са ясни.Определено мисля да тествам батерията на заплютия екземпляр,но ще си остана само с успокоението,надявам се,че засега клетките са в нормата!
Все пак Благодаря за включването!
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 25 Фев 2016 15:01
от slowtraveler
Колегите правилно са писали горе - ако батерията умре, не можеш да стартираш автомобила най-малкото защото ДВГ стартира от тази батерия......
Дали може да се поправя - поне според клипчетата изглежда лесна работа... Т.е. със средни технически познания би трябвало да се справиш и самостоятелно...
Разбира се трябва да имаш добри електричарски познания по безопасност - напрежението на батерията е високо и опасно за живота.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 25 Фев 2016 15:48
от BOz
strahomen1 написа:
Ако не се лъжа,мога да мина тест на батерията за около 300 лв.,НО гаранция не дават за една година.Мисля,че условието беше да се минава такъв тест задължително всяка година докато колата е в гаранция.Ако се пропусне дори само една,след това не ти удължават гаранцията.А в случая,ако взема автомобил внесен в БГ,нещата са ясни.Определено мисля да тествам батерията на заплютия екземпляр,но ще си остана само с успокоението,надявам се,че засега клетките са в нормата!
Все пак Благодаря за включването!
Лъжеш се.
Ето ти
една бърза сверка.
Не се вманиачавайте във ВИН-а толкова.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 25 Фев 2016 19:06
от Akima
@strahomen1
Конкретна обява имате ли преди да започнем с есетата?

Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 09:20
от strahomen1
slowtraveler написа:Колегите правилно са писали горе - ако батерията умре, не можеш да стартираш автомобила най-малкото защото ДВГ стартира от тази батерия......
Дали може да се поправя - поне според клипчетата изглежда лесна работа... Т.е. със средни технически познания би трябвало да се справиш и самостоятелно...
Разбира се трябва да имаш добри електричарски познания по безопасност - напрежението на батерията е високо и опасно за живота.
Смело заявявам,че нямам добри електричарски познания и за нищо на света не бих пипал собственоръчно нищо по системата на Приуса!За това пиша на всички,които са склонни да помагат на колеги в трудни моменти!Въпроса е,че вече не изглежда"обречена"работата след дефект в някоя клетка!
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 09:26
от strahomen1
BOz написа:strahomen1 написа:
Ако не се лъжа,мога да мина тест на батерията за около 300 лв.,НО гаранция не дават за една година.Мисля,че условието беше да се минава такъв тест задължително всяка година докато колата е в гаранция.Ако се пропусне дори само една,след това не ти удължават гаранцията.А в случая,ако взема автомобил внесен в БГ,нещата са ясни.Определено мисля да тествам батерията на заплютия екземпляр,но ще си остана само с успокоението,надявам се,че засега клетките са в нормата!
Все пак Благодаря за включването!
Лъжеш се.
Ето ти
една бърза сверка.
Не се вманиачавайте във ВИН-а толкова.
ОК!Приемам всякакви критики!Може би не са ми обяснили правилно!
Ако правилно съм те разбрал,примерно-купувам Приус 2010 който е внос,и ако отида в Тойота и кажа,че искам да ми тестват батерията за определената сума,след успешно преминала проверка ми дават гаранция 1 година на системата???
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 09:34
от strahomen1
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 09:57
от BOz
strahomen1 написа:....
ОК!Приемам всякакви критики!Може би не са ми обяснили правилно!
Ако правилно съм те разбрал,примерно-купувам Приус 2010 който е внос,и ако отида в Тойота и кажа,че искам да ми тестват батерията за определената сума,след успешно преминала проверка ми дават гаранция 1 година на системата???
Почти така. Тестват ти системата и ти дават гаранция само на батерията. Сумата е точно 234 лв.
Обърни внимание на думите ми, че колата трябва да е минала минимум 2000 км, от както хибридното ЕКУ е записало последната грешка, за да може да започне теста. Ако няма 2к километра, то теста не може да се пусне. Идеята тук е да не замениш батерията с дефектирала такава и да имаш претенции. А ако откачиш хибридното ЕКУ (батерията), за да го/я преместиш в друг автомобил, то този брояч също се рестартира.
За това ти казах - първо на място да се убедиш, че няма проблем и след това в Тойота, ако имаш желание.
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 10:31
от strahomen1
.....
OK!Разбрах!Това е ценна информация!
И един друг въпрос?Преди самата покупка като отида в Тойта за да ми проверят батерията,това ли е единствената проверка или има и такава,която е по опростена евентуално!И има ли някакви признаци по които да хвана,че има някаква аномалия в системата,но без да ми е светнал триъгълника?
modedit: Моля не цитирайте всички мнения преди Вашето, особено ако отговаряте на предходно мнение... Страницата става тежка за четене...
/slowtraveler
Re: Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 26 Фев 2016 14:35
от BOz
Общо взето няма друга по-проста проверка.
Системата е много "чувствителна" и ако може да навъртиш 100км с колата, то ще си покаже дали всичко е наред или не е. Или самата система при най-малката аномалия извън границите на лимитите, то веднага ще ти светне триъгълника за проблем. Така, че най-сигурния вариант на проверка е да караш колата на пътя в реални условия. А ако пък не може да я караш, то аз лично бих се доверил и на диагностика на място, като се уверя, че да кажем през последните 5к км. колата не е записвала никаква грешка. То тогава отново си е чист показател за изправност, лично за мен.
Prius XW30 /2009 - 2015/ - Алтернативи за ремонт на дефектирала батерия или възможна ли е експлоатация без такава?
Публикувано на: 02 Мар 2016 09:22
от strahomen1
Разбрах те!Когато дойде момента,първото след външния оглед ще е да проверя по VIN,какво е правено по колата във времето и ще настоявам за по-дълъг тест драйв!Почвам да заделям по-сериозно и да се надявам,че като почнат и в БГ продажбите на новия модел,да понамалеят цените на стария!
Като съвет,според теб,да търся автомобил купуван и каран в БГ или да търся внос??Благодаря предварително!