Carina E 2.0 3S-FE GLI 1996 ГИ - грешка 24 - входящ въздух ?
Публикувано на: 18 Яну 2016 21:20
Здравейте колеги!
Колата е Toyota Carina E 2.0 GLI, 136 hp, 1996 с газов инжекцион.
На кратко да разкажа. Вчера след като се топяха вече снеговете в София през деня, имаше и множество наводнени улици. Без изобщо да се замислям за евентуални последствия, минах малко по-бързо през 50 метров наводнен участик, не много дълбок, около 15-20 см., но явно съм изпръскал достатъчно за да спре колата... Почна да дава леки признаци, гасне, пали, гасне пали, на края на "локвата" загасна съвсем, а в купето миришеше на бензин. Поседях 20-тина минути и на края успя пак да запали. После карах около 20 км. поседях даже с включен двигател нарочно да нагрява уж да подсуши, ако има още нещо... Загасих двигателя, запалих пак - добре беше. После имах престой същата вечер около 4 часа. Запалих пак - стана. Минах още 20 км. паркирам пред нас вече си мисля, че всичко е наред лягам да спя спокоен, на сутринта - никой няма...
Бензин - 1/2 пълен. Газ - на макс пълно. Акумулатор - нов, масло, филтри, ремъци, ролки - нови и т.н. и т.н. - колата се поддържа изрядно. Вода не виждам да е влязло някъде... Направих си сам диагностиката с жичката, без компютър. Оставих го да повтори 5 пъти да съм сигурен, че грешката е една и е точно тази.
Грешка 24:
Fault location - In take air temperature (IAC) sensor - open/short circuit
Problem cause - Wiring, IAT sensor, ECM
До тук съм...
Не разбирам много от коли, не знам как изглежда този сензор, но дори и да го намеря, не знам какво да правя...
Ще съм много благодарен на някой по-опитен да ми обясни какво да правя...
Предварително благодаря!
Колата е Toyota Carina E 2.0 GLI, 136 hp, 1996 с газов инжекцион.
На кратко да разкажа. Вчера след като се топяха вече снеговете в София през деня, имаше и множество наводнени улици. Без изобщо да се замислям за евентуални последствия, минах малко по-бързо през 50 метров наводнен участик, не много дълбок, около 15-20 см., но явно съм изпръскал достатъчно за да спре колата... Почна да дава леки признаци, гасне, пали, гасне пали, на края на "локвата" загасна съвсем, а в купето миришеше на бензин. Поседях 20-тина минути и на края успя пак да запали. После карах около 20 км. поседях даже с включен двигател нарочно да нагрява уж да подсуши, ако има още нещо... Загасих двигателя, запалих пак - добре беше. После имах престой същата вечер около 4 часа. Запалих пак - стана. Минах още 20 км. паркирам пред нас вече си мисля, че всичко е наред лягам да спя спокоен, на сутринта - никой няма...
Бензин - 1/2 пълен. Газ - на макс пълно. Акумулатор - нов, масло, филтри, ремъци, ролки - нови и т.н. и т.н. - колата се поддържа изрядно. Вода не виждам да е влязло някъде... Направих си сам диагностиката с жичката, без компютър. Оставих го да повтори 5 пъти да съм сигурен, че грешката е една и е точно тази.
Грешка 24:
Fault location - In take air temperature (IAC) sensor - open/short circuit
Problem cause - Wiring, IAT sensor, ECM
До тук съм...
Не разбирам много от коли, не знам как изглежда този сензор, но дори и да го намеря, не знам какво да правя...
Ще съм много благодарен на някой по-опитен да ми обясни какво да правя...
Предварително благодаря!