Страница 1 от 1
Ниска температура на антифриза в студено време - 1AD-FTV ?
Публикувано на: 07 Яну 2016 15:32
от vessonik
Моля колеги за мнение! През празниците в сняг и -8/-10 С, температурата на антифриза трудно достигаше до 90 С. Пътувах през Петрохан със скорост не повече от 50-60 км/ч и климатроника на 20 С. Вярно, че колкото е изкачването, колкова е и спускане, но температурата беше около 60-70 С. Като спрях проверих тръбите на входа и изхода от радиатора - едната беше гореща, а другата почти студена. Предполагам, че не е термостат?! По корите над двигателя имаше неразтопен сняг

Нормална ли е такава работа на 2.0 D4D, 126 к.с.?
Re: Ниска температура на антифриза в студено време.
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:21
от extory
На равен участък извънградско мърда ли от средата стрелката ?
Re: Ниска температура на антифриза в студено време.
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:23
от TATI
vessonik написа:Моля колеги за мнение! През празниците в сняг и -8/-10 С, температурата на антифриза трудно достигаше до 90 С. Пътувах през Петрохан със скорост не повече от 50-60 км/ч и климатроника на 20 С. Вярно, че колкото е изкачването, колкова е и спускане, но температурата беше около 60-70 С. Като спрях проверих тръбите на входа и изхода от радиатора - едната беше гореща, а другата почти студена. Предполагам, че не е термостат?! По корите над двигателя имаше неразтопен сняг

Нормална ли е такава работа на 2.0 D4D, 126 к.с.?
Нормално е при такъв студ.
Преди години, когато беше голямата зима, пътувах Варна-София през Бургас и до Стара Загора едва вдигаше 65 градуса, макар че в купето беше пещ.
Re: Ниска температура на антифриза в студено време.
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:32
от vessonik
extory написа:На равен участък извънградско мърда ли от средата стрелката ?
Не съм забелязвал по време на движение да пада температурата от 90С надолу или да играе около 90С. Обикновено температурата расте до 90С и там спира. Вярно е, че скоро не съм я карал в подобен студ и с малко газ.
Re: Ниска температура на антифриза в студено време.
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:34
от vessonik
TATI написа:Нормално е при такъв студ.
Преди години, когато беше голямата зима, пътувах Варна-София през Бургас и до Стара Загора едва вдигаше 65 градуса, макар че в купето беше пещ.
Благодаря!
Re: Ниска температура на антифриза в студено време.
Публикувано на: 07 Яну 2016 16:49
от slowtraveler
Не забравяйте, че парното също е сериозен радиатор, и то с активно обдухване....
Ако спрете парното и тогава пак не иска да загрее, тогава вече може да е термостат...
Лятоска при едно катерене с джипката гледах температурата на маслото - стигна 112С, и след като спрях, реших да охладя двигателя....
Температурата падаше с около градус на минута.... Пуснах парното на 'топло' (то и навън си бе топло), и парното 'изсмука' топлината за минутка...
За около 2 минути температурата и на маслото закова 93С (при мен май имам и водо/маслен топлообменник)...
Re: Ниска температура на антифриза в студено време - 1AD-FTV
Публикувано на: 07 Яну 2016 18:11
от dekata
Предишната ми кола го правеше това като я купих.Парното си духаше топло. Тогава един майстор ме посъветва като загрее да я пусна на свободна надолу по някой баир.Ако температурата падне,значи термостата е за смяна.Така и стана.Смених термостата и от тогава до ден днешен,като загрее кове на 90гр. и не пада надолу.Без значение зима или лято.Може да качи температурата при катерене или задръстване,но никога не пада.Сега на Равка също кове на 90гр.и не пада,но не съм я карал на дълъг път сега в студовете.Дали пък датчика който отчита температурата не лъже...не съм запознат при тези коли как е.
Re: Ниска температура на антифриза в студено време - 1AD-FTV
Публикувано на: 07 Яну 2016 18:24
от TATI
В случая на колегата няма никакви проблеми.
Просто е дизел, сиреч голямо желязо.
В моя случай, който писах по-горе също нямах проблеми с охладителната система. Но външната температура бе -15.
Не съм сменял нищо и до ден днешен колата ми си загрява напълно нормално и при нормални температури е както трябва да бъде.
Както споменах, след Стара Загора външната температура се покачи на -5 и колата си достигна работната температура без проблем.
Просто при по-екстремни ситуации като доста ниски температури, съчетани с отопляне на купето, ниска скорост, съответно и по-ниски обороти, както спомена и slow е така.