Страница 1 от 1

Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?

Публикувано на: 18 Дек 2015 16:15
от trofi
Здравейте.
Колата е Тойота Ярис 2003г. с 1.0 L 1SZ-FE I4
Проблемът е следния.
Както си карах и се появи шум(тракане) при двигателя, спрях и я изгасих.
После не запали. Оказасе, че веригата се е разхлабила и превъртяла дори. Този проблем се е появил в следствие на "побългаряване" на хидравличният оБтегач - заварена гайка за основата му и навит болт в нея, който заменя хидравликата. Всичко щеше да е добре, ако му бяха сложили и контра гайка, за да не се навие обратно от вибрациите... Направих центровка и стегна веригата.
Сега колата докато е студена въри сравнително добр, но не както си беше. Загрее ли при потегляне "забива" моцуна и е много мудна при ускорение. Трябва да се потегля на 2к оборота, за да може въобще да се потегли... Също така двигателя работи нестабилно...
От това следва, че някой цилиндър неработи правилно? Това е в следствие на крив/и клапани? Предполагам този двигател няма защита от срещане клапан-бутало? Как мислите правилна ли ми е теорията? - дано не... Друго в което не съм сигорен е центровката на ангренажа. На самата верига беше отбелязано с лак два белега, които съвпаднаха с белезите на разпределителните валове, но уви на коляновия вал нямаше. Три пъти зглабях и разглабях ангренажа и капака му, като местех зъби "напред" - "назад" докато незаработи двигателя "сравнително" добре и започна да работи и на празен ход. Дали е възможно по това, което обясних по горе проблема да идва от неправилна центровка, като се има напредвит, че колата има празен ход и на "гасне" и също така (особено студена) си има мощност (не както беше, но не е и като с объркан зъб на ангренажа)
Благодаря предварително на всеки отзоваш се :)

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 18 Дек 2015 16:39
от TATI
Само не ни казвай, че след случката продължаваш да караш колата.
Друго си е "ИнДжинер Ганев" да пипне, а?

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 18 Дек 2015 17:51
от slowtraveler
Колега, от думите ти личи, че нямаш техническа подготовка и в момента 'налучкваш', което при техниката е силно противопоказно и направо недопустимо...
Местене центровка напред/назад може да разкаже играта на който и да е двигател...
Дали си ударил клапани - един бог знае...
На твое място бих:
1. Разкарал побългаряванията на автомобила и възстановил системите с оригинални части (хидравличен обтегач и т.н.)... Разбира се след измерване на веригата и проверка дали няма нужда от смяна...
2. След извършване на горните действия бих центровал правилно веригата. Не знам как е на 1.0, но по принцип не е задължително да има марка на зъбчатките. Има доста други варианти за правилна центровка - например броене броя на сегментите от зъбчатка до зъбчатка, или 'блокиране' на валовете в дадено положение (например ГМТ на коляновия вал и марка на разпределителен вал).... Какъв е правилния начин за дадения двигател го пише в сервизната документация
3. След горното, бих проверил компресията... Ако е ОК, то нещата биха били поправими... Ако компресията на някой цилиндър е зле - сваляне на глава и оглед...

П.С. най-добре горното да го прави специалист... Моля попълнете си профила и най-вече 'местоживеене'...

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 19 Дек 2015 10:19
от мехаННика
Според мен колегата има доста технически умения, но от времето на жигулките. При тях обтягането ставаше с удължаване на обтегача, след допустимото удължаване на веригата. Щом и светенето на чека не е споменато като проблем.. Задължително нова верига и обтегач, има една гумена "пеперудка" между капака на ангренажа и главата, също нова. След сглобяване тестера ще се произнесе какво е станало.

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 19 Дек 2015 12:24
от slowtraveler
На жигулките обтегача не бе ли с храповик?

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 19 Дек 2015 19:25
от мехаННика
https://www.google.bg/search?q=%D0%BE%D ... nI7PJhM%3A И отпред набиваш една от втулките за закрепване на възд. филтър към карбуратора и готово. Но няма датчик за положение на кол. вал, разпр. вал и компютър който да хване че не са зацепени съвсем правилно.

Re: Заплетен"случай с 1.0 L 1SZ-FE I4

Публикувано на: 19 Дек 2015 19:53
от slowtraveler
мехаННика написа:......
Благодаря punk.gif :thumbsup: bow.gif
Дааа, времето изтрива всякакви спомени когато не ти минават през ръцете многократно boo.gif

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?

Публикувано на: 21 Дек 2015 15:13
от trofi
"Побългаряването" не е мое дело, просто не смених обтегача, за да мога да я сглобя и да вида дали ще има нужда от сваляне на главата (криви клапани) и дали колата ще работи. Колата я взех от автокъща - на околовръстното в София до бензиностанция Шел срещу горнобански път. Не съм очаквал, чак такава мизерщина да е направена от тяхна страна, но уви (България...). Дадох си и последните пари за закупуването й и мислех, че за обслужване ще е достатъчно само смяна на масло (верига е...). Това е и една от причините да не се впускам веднага в закупуване на обтегач и даване в сервиз, защото там ме чака минимум 500лв и нагоре разходи.. Не съм твърдял, че имам големи технически познания, затова и се обърнах към вас във форума. Студент съм и този непредвиден разход не ми е съвсем по силите в този момент. Ще търся някакви варянти да се справя, но на този етап няма да е в сервиз. Благодаря на отзовалите се.
Пс. @Механника, чека не свети
@slowtraveler на предишната ми кола (Ланчия Капа) късах ангренажен ремък. Ремонтирах главата и поради липсата на белези пак налучвах до известна степен. Превъртах по 2 оборота на двигателя за да проверявам дали не се срещат бутала- клапани и накрая ми се получи. Неволя... Не всеки има възможност при всеки проблем с колата да я кара в сервиз, а и в повечето случай не са ми отремонтирвали колата като хората. Затова последната ми кола я преработих от автоматик на ръчка след цифра пари за диагностики, датчици, нов компютър на автомата, нова инсталаци итн.... Сега на ново се почва с дерзаеенето с тази тойота, накрая може да се науча на занаята :Д

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?

Публикувано на: 23 Дек 2015 00:04
от Vokil
Колега измери компесията както са те посъветвали и всичко ще се изясни.

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?

Публикувано на: 29 Дек 2015 13:37
от trofi
Проблема е всмукателен клапан на 4 цилиндър. Някой, ако има подобен проблем се проверява по следния начин. Свалят се всички свещи и се вдига предницата на колата (от ляво или от дясно). Навива се щуцер на мястото на свещите (една по една). Към щуцера се слага маркуч и в края му свирка. Някой започва да върти вдигнатата гума и като се чуе свирване, значи е в горна мъртва точка и клапаните са затворени. Махаш свирката и надуваш с уста. Ако пропуска въздух - имаш прецакан клапан. Ако се чува звук в края на аспуха - изпускателен, ако се чува на входа на всмукателния колектор - всмукателен.

Re: Yaris XP10 1.0 1SZ-FE 2003 - Заплетен случай - обтегач ?

Публикувано на: 29 Дек 2015 16:16
от nnikbg
trofi написа:Проблема е всмукателен клапан на 4 цилиндър.
worthy.gif
Напълно логично.