Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 09 Авг 2022 22:34

Ruderford,
Каква е идеята? Има ги в каталозите по номер на рама.
Геометрично ляво и дясно няма как да се объркат - "ни вла'ят".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

mementomori
Мнения: 1
Регистриран на: 12 Май 2020 12:09
Местоположение: Bulgaria

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mementomori » 10 Май 2024 16:37

Здравейте,

За съжаление и моята Avensis T25 страда от проблем със системата на парното. Разгледах темата и многото полезна информация, която вече сте споделили, но не намирам конкретно решение за моя случай. Дългата история накратко: преди време се получи въпросното жужене под таблото и отидох в сервиз за диагностика. Казаха ми, че има проблем с моторчето, което на снимките, качени от mapamop, се намира в долната част (да не ги копирам пак, надявам се, че ме разбирате кое е). Сумата за подмяна се оказа, че е много болезнена и известно време ми го слагаха да работи или само на топло, или само на студено. Но тъй като дългосрочно това не е решение, тези дни се заех да го свалям, следвайки този коментар: "В почти всички случаи се чисти, смазва се с грес и не го сменяш. Ако стигнеш до ново боли много джоба. Втора употреба ако намериш е спорно дали няма да е със същият проблем."

Дадох моторчето на човек, който се занимава с такива дейности, сервизирал е самото електромоторче вътре, сложил е грес на зъбните и червяка и е изчистил нагара по пистите. Днес монтирах моторчето обратно и вече има както топла, така и студена струя от въздуховодите. Но се появи нов проблем: от шофьорската страна духа само топло, без значение градусите на климатроника. Предполагам, че се е случило някакво разместане на клапите. Направих self check на системата и ми дава грешки 41 и 46. В нет-а ми излизат следните обяснения:

41: Air mix door servomotor circuit (passenger's side)
46: Air mix door servomotor circuit (driver's side)

Та сега аз ли нещо съм прецакал докато съм го свалял или това си е съвсем отделен проблем? И дали може да ме насочите как да го остраня? Ще съм много благодарен за съвети и като цяло благодаря на хората, които са писали детайлно в темата - определено е много полезно и ми спести време да сваля въпросната част.

Аватар
mapamop
Мнения: 4135
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от mapamop » 10 Май 2024 18:06

А: не са закачени (плътно) буксите с кабелите И на двете моторчета
Б: грешката на новака - моторчето е препълнено с грес и енкодера не контактува със крачетата. Отваря се и се отнема греста докато остане тънък слой
В: разменени са лявата и дясната клапа. Еднакви са на външен вид, но вътре енкодерите са различни и траекторията им е различна
Г: при разглобяването моторчето е обърнато наопаки вътре в корпуса и му е обърнат поляритета и посоката спрямо работното положение
Д: рамото не е върнато при разглобяването на оригиналното му място и контактните площадки не лягат на енкодера. Респективно няма ток към електромоторчето
Е: при демонтажа сте прецакали рамената на клапите и ще се сменя "буре" на парното. Скъпо че се вади долна и горна част на таблото.
Ж: ако е ваден панела на климатика, който е и компютъра не е закопчана буксата откъм водача.
З: има изронени писти по енкодерите.

Харесай си причина .. или комбинация от причини. И си попълни коректно профила, къде из "България" се намираш. За Русе може и околностите може и да ти ударя едно рамо наживо. За по-далеч - каквото-таковата. Мога и работещи клапи да ти потърся при моргаджията ми, или да ревизирам твоите според зависи какво ще намеря вътре в тях, но това пак си е според зависи.
Ясни са 2 неща - ще трябва да се разглобят наново и двете клапи, и докато проработят ще изразходваш много от консуматива "БатаФмамата".
Може да напишеш още едно мнение, примерно в чисто новата тема "Грижа за доброто настроение", и евентуално да ми пиратиш лично ако сметнеш че има нужда.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост