Страница 6 от 7

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 10:22
от vfr800
WoLF написа: 08 Фев 2024 18:21 Не всичко се лекува с масло, от време на време се налага и отваряне за смяна на синхронизатори...
В много редки случаи проблема е синхронизатор, това са форумни легенди разказвани от хора , които никога през живота си не са разглобявали скоростна кутия.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 11:38
от WoLF
Е аз съм изключението тогава tooth.gif

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 12:29
от iovkito
Така и така темата е за авенсис. Нека напомня на всички, които са с d-4d двигател и 6 степенна механична кутия, хвърляйте по едно око на семеринга на избирача на скоростите. И на двете ми коли протече около 200 000км, като на авенсиса изтече около литър масло. На корите под двигателя има някаква изолация, която попива маслото, затова и не теква веднага на земята.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 14:44
от cnc82
След дълги размисли и страсти утре изхвърлям Castrol-а 75W90 и ще налея Ravenol MTF-3.

Поръчах го днес и утре се надявам да дойде и после каквото такова.... 😁
Нямам търпение да видя ще има ли някаква разлика.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 15:28
от Оги
АТФ в механична кутия пък никога няма да налея. Това е хидравлично масло. Също като МХЛ с друг цвят.
За ръчна кутия 75W80 - през зимата никакъв проблем. То е масло за ръчка. Карал съм го на кола с трошливи скорости. Без забележки.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 15:30
от memorex
Понякога идват проблеми от запушване на отдушника.
https://www.google.com/search?q=Part+Nu ... OYMub3Np7M

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 19:46
от r34c7
Мостове със сигурност имат отдушници, но поне старите ръчни кутии не знам да имат. Около избирача нищо не съм виждал, което да прилича на отдушник.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 19:49
от iovkito
Имат. Бях гледал на една схема.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 19:55
от ico1
Всеки редуктор има отдушник иначе налягането ще излезе през някой семеринг или гарнитура.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 20:18
от r34c7
Прави сте, има!
Screenshot_2024-02-09-20-17-16-227_org.mozilla.firefox.jpg
Screenshot_2024-02-09-20-17-16-227_org.mozilla.firefox.jpg (449.03 KiB) Преглеждано 1560 пъти
При мен е 90930-03133. Работи, ако горната част може да се завърти свободно с пръсти.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 09 Фев 2024 23:38
от cnc82
Едно допълнение към темата.
При РАВ 4 втора генерация в книжката е посочено масло за ръчна трансмисия GL-4 или GL-5 с препоръчителен вискозитет 75W-90. Това важи и за бензин и дизел.
Интересното е, че при трета генерация РАВ 4 до преди фейслифта (2009), при бензиновия вариант, мотора и кутията са абсолютно същите като при втора генерация.
Обаче в книжката на трето поколение пише масло за скорости в ръчна трансмисия Toyota LV 75 W.
Както е написано, означава, че важи за всички мотори при тази генерация. 😁

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 10 Фев 2024 06:37
от Ивайло Димов
bash.gif Екоталибани ,всички минават на "водица" в двигател,хидравлика,трансмисия ...съмнявам се че някой някога някъде да е тествал и изчислявал в реални условия ква е икономията на гориво от наливането на тия нисковискозитетни масла .Дори и да има ще е под 0,5 %.Еколиберастии и зеленистки простащини.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 10 Фев 2024 07:27
от r34c7
Разбира се, че екологията има общо. Какво лошо има в това? Ти като потребител получаваш малко по-нисък разход на гориво и течност, която има по-дълъг срок на експлоатация спрямо предишния вариант. Ясно е, че теорията за lifetime oil/fluid не е правилна, но има хора, които минават над 200 000 мили преди да източат това, което е налято във фабриката без проблеми.

75W LV (2005) и Toyota WS (2004) са стандарти на доста години и все още не са заместени от нещо друго. Струва ми се, че ако скъсяваха живота на трансмисията отдавна щяха да са ги сменили с нещо по-щадящо или пък потребителите щяха да са намерили по-удачна алтернатива. Факт е, че в сервизните ръководства, че Тойота заместват в същата техника старото с новото. За мен извода е ясен.

До преди да налея 75W80 много се чудих, сега вече не толкова :D

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 10 Фев 2024 09:13
от Ивайло Димов
offtopic.gif Имам приятели таксиджии със Сандерота и Логани първо поколение ,коли на по 500-600хил км на който никога не е сменявано маслото и си бачкат мега мазно и в студовете без проблеми .

Явно Тойота тря да питат в Reno-Nissan аджеба как се правят ръчни скоростни кутии.
Вече и там замениха elf trans 75W80 със 75W,тва си е тендеция.

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 10 Фев 2024 09:17
от slowtraveler
Навремето бе кощунство да си помислиш да сменяш маслото на ръчни скорости :) Просто трябваше да има масло :)
И проблеми нямаше...