Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувай отговор
cnc82
Мнения: 25
Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
Местоположение: Yambol
Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
Благодарил/а: 11 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от cnc82 » 06 Фев 2024 17:04

Този Кастрол го бях мярнал някъде тук във форума да го пише на една табелка като препоръка от Тойота за скорости, по-точно стария му вариант TAF-X.
Дали е ОК или не, не мога да кажа, не съм толкова навътре в материята.
Но е факт, че доста собственици на Тойота са го ползвали. Според мен проблема е във вискозитета и в най-скоро време ще разбера при мен дали е така.
Единствените ми притеснения са дали масло 75W80 ще се държи добре лятото при 40 градуса навън в тази кутия ? Макар, че на другата ми кола - Нисан съм с такова и ядове няма.
Но... въпреки това съм решил и ще пробвам. 🙂

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от r34c7 » 06 Фев 2024 17:24

cnc82 написа: 06 Фев 2024 17:04 Единствените ми притеснения са дали масло 75W80 ще се държи добре лятото при 40 градуса навън в тази кутия ?
При мен нямаше проблем, а доста километри навъртях в най-големите жеги.

Лично мнение - и АТФ да налееш, всичко ще е ОК, дори Toyota WS. За кутия от семейство C дават като препоръка всичко от 5W30 до 75W LV.

Аз ще пиша с впечатления от Castrol Transmax Manual FE 75W, в еконт е и до края на седмицата ще го налея.

След 30-50 000км обмислям да налея Toyota WS ATF, просто ей така, ако колата е все още при мен, де.
Баба Яга - Изображение

cnc82
Мнения: 25
Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
Местоположение: Yambol
Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
Благодарил/а: 11 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от cnc82 » 06 Фев 2024 17:30

r34c7 написа: 06 Фев 2024 17:24 За кутия от семейство C дават като препоръка всичко от 5W30 до 75W LV.
Моята кутия от същото семейство ли е ? 🤔

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от r34c7 » 06 Фев 2024 17:54

Не, за тази пиша, защото за тази съм чел най-много. В РАВ мисля, че се вгражда семейство Е, например Е352 но може и да не съм прав. Трябва да го пише на табелката зад шофьорската врата.

Предполагам каквото за едните, такова и за другите...С и Е кутиите са много подобни.
Баба Яга - Изображение

cnc82
Мнения: 25
Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
Местоположение: Yambol
Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
Благодарил/а: 11 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от cnc82 » 06 Фев 2024 18:07

Да, сега и аз я видях точно E352F се води. Както казваш вероятно са и много подобни, а и едно и също масло им дават по предписание.

centil
Мнения: 936
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от centil » 06 Фев 2024 18:38

r34c7 написа: 06 Фев 2024 17:24 Аз ще пиша с впечатления от Castrol Transmax Manual FE 75W, в еконт е и до края на седмицата ще го налея.
От моя скромен опит - само Amsoil synthetic manual synchromesh transmission fluid и Ravenol MTF-3 са били по-добри от Castrol Transmax Manual FE 75W. Аз сменям маслото на скоростите на всеки 60 000-80 000км.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от Ивайло Димов » 06 Фев 2024 18:43

Ако производителя категорично не е указал ,че може да се налива АТФ-ка в ръчна кутия не е добре да се прави.Доколкото съм чел Форд ,Опел,БМВ имат ръчни кутии с АТФ но там синхронизаторите са от различен материал .Аз самия карам със Castrol Syntrans V FE 75W80 и вече 3 години и в най-големите жеги без проблеми.Но зависи и от маслото далие с PAO и естери или минерално ...в някои нисковискозитетни трансмисионни масла има молибден именно да не е музикална кутията .

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от r34c7 » 06 Фев 2024 19:37

centil написа: 06 Фев 2024 18:38 От моя скромен опит - само Amsoil synthetic manual synchromesh transmission fluid и Ravenol MTF-3 са били по-добри от Castrol Transmax Manual FE 75W. Аз сменям маслото на скоростите на всеки 60 000-80 000км.
Благодаря за споделените впечатления! В интерес на истината съм много доволен от MTF-2. Това, което при мен наклони везните в полза на Кастрола спрямо Ravenol MTF-3 е, че двата продукта са с идентични спецификации според сайта на Ravenol, това ми създаде усещането за нещо гнило...просто няма логика. Плюс това Кастрола е по-близък до Toyota 75W LV отколкото Равенола.

MTF-2
MTF-3
Ивайло Димов написа: 06 Фев 2024 18:43 Ако производителя категорично не е указал ,че може да се налива АТФ-ка в ръчна кутия не е добре да се прави.Доколкото съм чел Форд ,Опел,БМВ имат ръчни кутии с АТФ но там синхронизаторите са от различен материал .
Разбира се, експеримента, който правя е в сивата зона. Наливам трансмисионно масло, което не е упоменато в указанията за подръжка и експлоатация на производителя. По всяка вероятност никак не е било масово (може и въобще да не е съществувало) към момента, в който са ги писали. Резултата за мен е категоричен и съвпада с впечатленията на хора от други краища на интернет, които също експериментират с ниски вискозитети. Бавараджийте наливат АТФ (без смесване с друго) в кутиите окомплектовани с Н54 и Н55 мотори, 540i E39, М5 Е39, М3 Е90, изобщо - какви ли не комбинации. Имаше документиран и успешен опит за смес на минерално трансмисионно масло и Mobil1 Jet oil II, това пък изобщо няма да го коментирам. Честно казано, ако счупя кутията или пак скапе лагери съм 100% убеден, че няма да е заради чорбите, а защото й е калпав дизайна. Дали лагерите не се мажат добре по принцип или пък тогавашната препоръка за по-висок вискозитет не ги унищожава преждевременно (заради лошо мазане) мога само да гадая. Моята кутия със сигуност не е пика на инженерната мисъл на Тойота...

Факт е, че много хора не сме доволни от работата на ръчните кутии на Тойота в студено време и това ни кара да търсим някакво решение.

Теорията ми за драстичното намаляване на вискозитетите при еднаква или подобна техника се подкрепя и от решението на Тойота да се мине от Dexron III към Toyota T-IV и после Toyota WS. Там също има случаи на промяна на препоръката на производителя за едни и същи коли, но в различни години. Например, 2003 към 2004 (дано не бъркам годините) за ТЛК 100 препоръката се изменя от T-IV към WS, познай кое е с по-ниския вискозитет. :D :whistle: Казват, че WS не бил обратно съвместим с T-IV, да ти кажа честно, доста ме съмнява да не е.
Баба Яга - Изображение

cnc82
Мнения: 25
Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
Местоположение: Yambol
Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
Благодарил/а: 11 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от cnc82 » 06 Фев 2024 19:51

Относно Ravenol MTF-2 и MTF-3 и на мен ми направи впечатление, че параметрите им са на 98% еднакви, да не кажа 100.
Много вероятно 75W на Равенол да си е старото 75W80. Просто са пуснали "новото" масло с идеята да го имат в продуктовата си гама, без да си играят да променят нещо.
А за промяната с годините към по-тънки масла освен техническата причина, все си мисля, че има и още една - от страната на екологията и новите изисквания, които Европа крачка по крачка въвежда.
Но по мое мнение това е добре дошло за механичните скоростни кутии на Тойота, както се вижда... 🙂

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от r34c7 » 06 Фев 2024 19:54

cnc82 написа: 06 Фев 2024 19:51 А за промяната с годините към по-тънки масла освен техническата причина, все си мисля, че има и още една - от страната на екологията
Със сигурност важна част от решението е било да се изцеди всяка десета от литър разход на 100 км. Дори така да е, нямаше да го направят, ако това би навредило на техниката.
Баба Яга - Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от Ивайло Димов » 06 Фев 2024 20:04

jet oil-a е авиационно масло с високо съдържание на POE ,руснаците масово наливат масла за хладилници на база естери ...дори и в бензина го слагат.Естествено това са експерименти но всеки си носи последствията.

centil
Мнения: 936
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от centil » 07 Фев 2024 09:15

r34c7 написа: 06 Фев 2024 19:37 Благодаря за споделените впечатления! В интерес на истината съм много доволен от MTF-2. Това, което при мен наклони везните в полза на Кастрола спрямо Ravenol MTF-3 е, че двата продукта са с идентични спецификации според сайта на Ravenol, това ми създаде усещането за нещо гнило...просто няма логика. Плюс това Кастрола е по-близък до Toyota 75W LV отколкото Равенола.

MTF-2
MTF-3
Това, което не ми хареса в MTF-2 е постоянната промяна на "рецептата"
Изображение
Изображение
И това, че при по-старите рецепти резултата от теста за корозия беше 1а, а от няколко години вече е 1b:
MTF-2 2016
MTF-2 2018
MTF-2 2024
Цветова разлика при тест ASTM D130
Изображение
Също така през годините маслото имаше различни Pourpoint: в началото беше -60, после стана -51, после -41 и сега пак е -51.

П.П.: Всъщност аз преди години като съм чел за трансмисионните масла съм гледал Castrol Syntrans FE 75W, а не Transmax Manual FE 75W. Сега нямам време да проверя дали става дума за едно и също масло.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2024 09:35

Същото е ,Castrol смениха тубите и промениха рецептите и новото вече има и допуск MB 235.73...старото имаше само на ford

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от r34c7 » 07 Фев 2024 09:57

centil написа: 07 Фев 2024 09:15 Това, което не ми хареса в MTF-2 е постоянната промяна на "рецептата"
Извадил съм късмет с партидата, нямах представа, че през годините са го променяли. Не може и да се допитаме до oil-club заради забраната за обсъждане на Равенол, а за съжаление няма кой друг освен тях да направи анализ на масло директно от тубата. Въпреки това намерих стар анализ от 2013, според който температурата на течливост е -52, но пък Брукфилд е измерен ~9800 мПа при ~8800 според сегашната спецификация на Ravenol, т.е. наистина е друга рецепта.
centil написа: 07 Фев 2024 09:15 Цветова разлика при тест ASTM D130
Не знам колко е надежден този тест по принцип, защото е силно субективен, особено за сравнение в малки разлики. Разликата между 1а и 1b е много малка. Въпреки това наблюдението ти е напълно валидно.
centil написа: 07 Фев 2024 09:15 П.П.: Всъщност аз преди години като съм чел за трансмисионните масла съм гледал Castrol Syntrans FE 75W, а не Transmax Manual FE 75W. Сега нямам време да проверя дали става дума за едно и също масло.
99% съм сигурен, че е същото, но преименувано + добавения допуск както Ивайло спомена.

Edit: нещо друго по темата.

Снимка 1 - ръководство, Camry 1988, кутията е S51
1988camry.jpg
1988camry.jpg (244.57 KiB) Преглеждано 654 пъти
Снимка 2 - ръководство, Camry 1991, същата
1991camry.jpg
1991camry.jpg (244.57 KiB) Преглеждано 654 пъти
Положението е "Сипи Dexron", не само мен ме хапе кучето tooth.gif . Dexron II отдавна няма, заместен от Dexron III, заместен от Dexron VI за всичките му приложения. Живот и здраве, след година може и да пробвам някой ATF в ръчните скорости, ако не са се строшили до тогава :D
Баба Яга - Изображение

cnc82
Мнения: 25
Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
Местоположение: Yambol
Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
Благодарил/а: 11 пъти

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Мнение от cnc82 » 07 Фев 2024 14:51

Според мен нищо няма да и стане на кутията. В руския форум съм попадал на такива, които са наливали ATF в ръчна кутия и нямаха оплаквания по спомен, даже напротив - предавките влизали като в масло, даже и на голям студ.
А някой с мнение за Castrol Syntrans B 75W ? Дават го с точка на застиване - 66 гр.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта