Страница 1 от 1

Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV ?

Публикувано на: 07 Ное 2015 20:19
от alexstrahilov
Здравейте.
Извинявам се на модераторите на сайта за това че пускам темата повторно, но не успях да предизвикам внимание към темата за това я качвам пак.

Имам следния въпрос за Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV 90HP.

Колата е при мен вече около 9 месеца и все си мисля, че има някакъв проблем с турбото
Колата преди 2200 оборота е мъртвец, ако не вкараш по-малка скорост, не можеш да изпревариш.
Турбината се включва на 2200 оборота, колата запява друга песен, пъргава и бърза, дърпа до към 3200оборота, после пак става мудна и тромава, това нормално ли е? Все трябва да я караш в специални обороти!
Скоро карах равка 2003, година 116 коня D4D, коренна разлика, без такава турбо дупка.
Равката ми се видя много пъргава, да не кажа бърза, много по-плавна при преминаване от оборотите без турбина в обороти с турбина.
Това така ли трябва да бъде при мен или имам някакъв проблем, колеги споделете ?
Може ли да се пипне софтуера на турбината, римап или нещо друго - да се разгъва на по-ранен етап, до към 3500 оборота например? Може би дебитомер или АГР ? Преди около 4 месеца бях на диагностика в оторизиран сервиз, без проблем, дюзи, турбина, електрическа система, а колата си е все така "специална"!
Дайте съвет.


Много благодаря.

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Публикувано на: 07 Ное 2015 20:34
от ico1
Колега виж следващата тема .

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Публикувано на: 07 Ное 2015 20:46
от veso_hds
Колега,това,което си описал не е нормално.Моята равка върви точно така,както си описал тая,която си карал.Не знам на кой оторизиран сервиз си ходил,но да не открият нищо....? Преди да се пристъпи към лечение,трябва първо да се постави диагнозата.
Потърси помощ от мехаННика от форума.

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Публикувано на: 07 Ное 2015 20:46
от alexstrahilov
Да определено ще трябва да погленда и SCV клапаните, бях го отписал като опция

Re: Нормална турбо дупка или проблем ?

Публикувано на: 07 Ное 2015 21:22
от slowtraveler
Колега, не се обиждай от липсата на 'внимание' към темата... Просто си описал субективни впечатления, на базата на които трудно се прави дистанционна диагноза...
Последния уикенд врътнах едни 500км с двулитров дизел (HDI-90 к.с.)... Не съм го карал под 2000об/мин, защото тягата не ме удовлетворяваше...
На високите обороти също не ми харесваше, и затова го карах в диапазона 2-3.5х.об/мин....
Колата си бе наред... Това не означава, че задължително твоят автомобил е наред...
На твое място бих го сравнил с еднотипен модел....
Еднакъв двигател на различни модели се държи различно - имаш различна трансмисия, различно тегло и т.н...
От друга страна - специалист може да направи оценка чрез информация за режимите през датчиците (налягания и т.н.)...
Така, че вариантите са ти два : 1. Субективно сравнение със същия модел автомобил; 2. Оставяне в ръцете на специалист за диагностика. Колегите са споменали по-горе...

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 08 Ное 2015 20:23
от alexstrahilov
Благодаря ви, ще я пусна за почистване на EGR, SCV, MAF, след което ако резултатът не ме задоволи, ще търся по сериозен сервиз. Колкото до това къде правих диагностиката, Монца - Благовград, специализиран сервиз за ремонт и продажба на Тойота и Ситроен.

Ще пиша по въпроса, когато имам резултат!

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 14 Ное 2015 12:26
от alexstrahilov
Днес след почистване на дебитомер, ЕГР колата е една идея по бърза, но не достатъчна. Майстора каза че колата не имала блок за регулиране на геометрията на турбината, вярно ли е ?

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 06 Дек 2015 15:21
от alexstrahilov
Колеги моля помогнете ?

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 06 Дек 2015 17:55
от slowtraveler
Пробва ли аналогичен модел?
Защото на доста от малолитражките 'ритника' идва след 1800-1900об/мин...
Т.е. много близо до посочените от теб стойности...

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 07 Яну 2016 14:13
от alexstrahilov
Не, но иначе един съгражданин има същата като моята. След като му дадох да я покара, след една случайна среща каза:

"Не се коси... и моята е така, слабички са, но вече не ми прави впечатление !"

no.gif

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 07 Яну 2016 15:03
от vessonik
Здравей колега, този проблем с "турбо дупката" го имам от покупката на автомобила. До 1500-1700 об. е като умрял при ускоряване на всички скорости. Като го карам около и над 2000 об. разликата е огромна. При покупката ми казаха, че са "такива тези мотори", на всяко следващо обслужване моля в сервиза да оправят мотора, прави се диагностика и казват, че всичко е наред... И така вече 70 000 км.
Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля... Не знам как са им новите CR двигатели на VAG....

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 07 Яну 2016 16:54
от slowtraveler
vessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......
Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем така no.gif Ритника си го има и при тях, като в ниските единствено 1.9 SDI не е чак толкова умрял, просто защото не се усеща разликата (т.е. защото е умрял и във високите tooth.gif )...

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 07 Яну 2016 17:10
от vessonik
slowtraveler написа:
vessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......
Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем така no.gif Ритника си го има и при тях, като в ниските единствено 1.9 SDI не е чак толкова умрял, просто защото не се усеща разликата (т.е. защото е умрял и във високите tooth.gif )...
За SDI сигурно си прав, но TDI го карам наравно с D4D и разликата е голяма, няма го "замислянето" за 400-500 об. biggrin.gif

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT

Публикувано на: 07 Яну 2016 17:16
от slowtraveler
Известни разлики може да има поради различен турбокомпресор и управлението му...
Но не са фрапиращи разлики...
...