Страница 9 от 15

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 19 Мар 2019 20:21
от slowtraveler
Първото предложение не е задължително - по-горе в темата се вижда, че елементарното действие пред блока става и за без пари :)
Може и да е указано в упътването - не съм го чел.
Човекът вероятно просто не е запознат (доста търговци има такива)... Затова пък е писано многократно във форума ppp.gif tooth.gif

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 19 Мар 2019 22:17
от peterhr
При условия, че всичко е взето от търговеца, е редно да е казал, че ще иска още пари за смяна, обучение и т.н. Все пак е изкарал доста пари от допълнително закупени джанти, гуми, датчици.
Аз лично не съм купувал втори комплект датчици. Имам Техстрийм и мога да си изключа лампата зимата, ама свикнах и не ми пречи. Преди 2 дни сложих летните и лампата загасна след 20-30 метра.
Като цяло е безмислена тази "задължителна" екстра в Тойота. Дано в новата Корола да е по-добре направено :)

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 02:44
от slowtraveler
Тази екстра е задължителна според правилата на ЕС... Търговеца не те задължава при него да сменяш гуми/дачици - има много алтернативи.
За начина на изпълнение при Тойота - по-горе коментирах разочарованието си от този начин на решение :whistle:

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 14:21
от Sk8er
peterhr написа: 19 Мар 2019 22:17 При условия, че всичко е взето от търговеца, е редно да е казал, че ще иска още пари за смяна, обучение и т.н. Все пак е изкарал доста пари от допълнително закупени джанти, гуми, датчици.
Аз лично не съм купувал втори комплект датчици. Имам Техстрийм и мога да си изключа лампата зимата, ама свикнах и не ми пречи. Преди 2 дни сложих летните и лампата загасна след 20-30 метра.
Като цяло е безмислена тази "задължителна" екстра в Тойота. Дано в новата Корола да е по-добре направено :)
Приятели, тук не става въпрос за пари, а за даване на информация, за загуба на време и нерви, за укриване на информация, която би трябвало да са задължени да ти дадат...
Не мога да коментирам дали тази екстра е ок и дали е задължителна за ЕС, но щеше да е резон някой по веригата да ти каже, че ако не направиш нещо при него, ще имаш визуален проблем на таблото на колата.
Днес отново прерових упътването на колата - 400 страници баце!
Никъде, ама никъде не се споменава, че трябва някой да ти обучава вентилите-датчици и че това може да се случи ако сам си смениш гумите и че е задължително да се регистрираш във форума на Тойота, за да си информиран...

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 14:28
от alexander79
Поне според инструкцията на моята кола не е вярно, че може да се запамети само един комплект. Ето:

"Регистриране на идентификационните кодове (ID)
Можете да регистрирате идентификационните кодове (ID) на предупреждаващите
вентили за налягането в гумите и на предавателчетата към тях на до два комплекта
джанти.
Когато сменяте нормалните гуми със зимни гуми, и предварително сте регистрирали
идентификационните кодове (ID) на предупреждаващите вентили за налягането в
гумите и на предавателчетата към тях както за нормалните, така и за зимните гуми,
ново регистриране на идентифи-кационните кодове (ID) няма да е необходимо.
За информация относно променянето на идентификационните кодове (ID) се свърз-
вайте с упълномощен представител или ремонтен специалист на компанията Toyota,
или с друг сервизен специалист с необходимата квалификация и оборудване."

Виждам, че колегата също е с юбилейното ниво и вероятно в неговата инструкция пише същото.
Проблемът е в дилъра продал втория комплект гуми, джанти и датчици. Според мен е трябвало да му регистрират кодовете на вторият комплект и да му ги включат в цената.

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 15:40
от slowtraveler
Да, за последните модели - се чу, че помнели два комплекта...
И ако наистина е било така - предполагам в сервиза ще му ги запаметят безплатно (ако е вземал гумите/джантите от тях)..

За по-старите - със сигурност помнят само един комплект... То дори и Лексъса 2018 уж може да се самообучава, ама пак помни един комплект - при всяка смяна ни светва 'ламбата' и трябва да караш 20-30км извън града, че да се оправи...

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 15:50
от Sk8er
slowtraveler написа: 20 Мар 2019 15:40 Да, за последните модели - се чу, че помнели два комплекта...
И ако наистина е било така - предполагам в сервиза ще му ги запаметят безплатно (ако е вземал гумите/джантите от тях)..

За по-старите - със сигурност помнят само един комплект... То дори и Лексъса 2018 уж може да се самообучава, ама пак помни един комплект - при всяка смяна ни светва 'ламбата' и трябва да караш 20-30км извън града, че да се оправи...
Еми...току що се установи, че алуминиевите джанти със 17 цоловите летни гуми, с които колата излиза от завода, не са запаметени, или нарочно са изтрити от системата ( сега ще се води разследване :D ), а са запаметени единствено стоманените джанти с 16 цоловите зимни гуми, които купих от тях, заедно с вентилите и поисках да ми монтират допълнително.
Извиниха се хората, за пропуска и сега вече всичко ще е точно.

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 16:36
от slowtraveler
Възможно е някой, който е работил само с по-старите автомобили да не е бил наясно, че новите (навярно) помнят два комплекта...

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 20 Мар 2019 16:54
от alexander79
Моделът (фейслитът) е от 2016г. Не вярвам за толкова време да не са разбрали, какви са възможностите. По-скоро е пропуск на търговеца. Техникът най-вероятно е направил това, което пише в поръчката, въпреки че ако беше така трябваше само летните гуми да са програмирани. Както и да е! Важното е, че нещата са наред вече!

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 22 Апр 2019 14:27
от Valentin1
Здравейте, да дам моите 5 стотинки по темата. Корола купена от дилъра във варна на 12км я взех от паркинга. Живея в Германия и смених комплектите летни зимни тук. Преди седмица отново смених комплектите като от сервиза казаха че трябва да разпознае сама кодовете. Карах колата около 2 дни след смяната и лампата светна. Мъчих се според диска /книжката от производителя да я угася- рестартирам системата. Не се получи. Онзи ден- в събота отидох до местния дилър - думите на момчето бяха следните- сменяш сам гумите и след това задължително посещаваш сервиз за да се рестартира системата, нужни му бяха около 5-6 минути- така и не го видях какво прави- поиска ключа и докато аз зяпах колите момчето е оправило всичко, извика ме и каза че всичко е готово. Колата е корола 132коня. Ако някой знае как може да се изключи тази глупост да свирка

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 09 Юли 2019 11:07
от sdvlaev
Здравейте, и аз имам проблем с прословутата система.
Колата е от подписа, закупена Февруари 2019, около март/април 2019 смених гумите.
Няколко дълги пътувания, всичко ОК. При едно пътуване до София на връщане светна лампата за TPMS, проверих налягането на всички гуми беше 2.5 bar, беше голяма жега. След прибиране на следващия ден сутринта направих налягането на всички гуми 2.3 bar, на вратата пише 2.2 bar. Лампата за TPMS продължава да свети.
Изчетох 2-те теми които намерих във форума и смятам че проблемът/решение би трябвало да е:

1/ Търсих бутон за ресет, гледах под волан и над педали, не открих такъв. Дали има? Мернах някъде и възможност за жабка, ще проверя довечера.
2/ Датчикът да е умрял, батерия. Възможна ли е смяна на батерия? При този вариант един датчик ли се купува или комплект от 4? А след това нужно ли е рестартиране на системата?

Благодаря за мненията предварително, отворен съм и за други предположения/решения на проблема.

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 09 Юли 2019 11:16
от slowtraveler
2. Няма лесен начин за смяна (не е предвидена такава). Някои си играят да разпробиват, разстъргват, заливат и т.н... Може да се смени само един, но от друга гледна точка - щом единият е умрял, вероятността и другите да умрат е много голяма (навярно са монтирани едновременно)
Датчиците са консуматив, макар и да се очаква живот на батерията колкото на автомобила - 10 години tooth.gif

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 09 Юли 2019 20:28
от biro
Каква е колата, че не ми стана ясно?

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 10 Юли 2019 09:41
от sdvlaev
Автомобил: Rav 4 D-Cat 2006

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувано на: 10 Юли 2019 09:51
от peterhr
Тази система с налучкване и проба - грешка не се оправя. Няма стандартно лечение. Ходи се на сервиз/приятел с уред за четене. Гледа се и се вижда причината, за грешката.