Страница 1 от 2
RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 18 Сеп 2015 07:23
от единак
Здравейте, колеги.
Поздрави от поредния новобранец.
От днес се присъединявам към форумната тайфа с Рав4 2002 г., дизел.
Колата изглежда добре и сравнително стегната, но тъй като това ми е първи джип(условно я наричам джип, разбира се), нямам представа дали наистина е така. Докато я докарам до нас минах към 500км със 120-130 км/ч и забелязах няколко неща, които ми се иска да си изясня:
1. Когато дам газ изпод капака се чува едно фучене, сякаш се пуска прахосмукачка, като звукът зависи от педала на газта. Не прилича на свирене на турбо, по-скоро е фучене някакво. Не е шум като от скъсан турбо път - имал съм два такива случая, на две различни коли и е различно. Над двигателя има един радиатор, който прилича да е интеркулер. Дали той не е причината за този шум?
2. При скорости от около 80-90 км/ч започва да се чува виене(бучене) отзад, което се променя със скоростта, примерно до 130 км/ч. Прилича на лагер на главина, но не съм сигурен дали не може да е нещо друго. Ако се окаже лагер, проблемно ли се сменят, скъпи ли са?
3. При преминаване на дупки и дребни неравности всичко е ок, но когато самият път е на вдъбнатини(ако ме разбирате) колата се люлее доста повече от леката кола. И то някак странично, а не като да са изтървали задни амортисьори. Вярно, по-висока е и това е фактор, но люлеенето е доста.
4. Как да разбера дали имам 4х4? Прочетох за принципа му при тойота(при пребуксуване на предните колела задните засепват, при това до 40 км/ч и т.н.), но също така някъде пишеше, че има модели БЕЗ 4х4. Не намирам копче за блокаж на диференциал. Има само едно "idle up", което от прочетеното във форума е за съвсем друго :-)
5. Колата като цяло е доста шумна, не знам дали така е нормално. Виенето дразни много, но въпреки него, като цяло си е шумна.
6. Четох из книжките, но не мога да разбера дали имам борд компютър и как да искарам моментен разход например. Сега на дисплея на радиото показва външна температура.
Със сигурност ще изникнат и още въпроси, тъй като това ми е първа подобна кола. Ще бъда благодарен за мненията ви.
Re: Rav4 2002 D4D
Публикувано на: 18 Сеп 2015 09:36
от slowtraveler
Добре дошъл колега...
1. ??
2. Ако си имал седан, преминаването към хечбек (или еднообемен автомобил) винаги е придружено с такова усещане - задните арки и задното окачване вече е в автомобила и се чува доста повече. Виенето може и да е от гуми...
3. Високия автомобил люлее доста повече предимно в такова направление (настрани)... Провери за всеки случай реактивна щанга и амортисьори.
4. Ами виж задния мост - ако имаш диференциал, то навярно имаш и 4х4 (а дали работи - там вече трябва да я вкараш в калта за да разбереш)
5. Субективен фактор... Зависи с какво сравняваш - никой не може да ти отговори на така зададен въпрос...
6. Ами виж (или направи снимка) какви копчета имаш... По принцип ако имаш, би трябвало да ти показва и други параметри освен температурата...
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 18 Сеп 2015 18:45
от veso_hds
Дай подробности по първия въпрос-това фучене само в движение ли се чува или и на място(радиатора отгоре наистина е кулера)
Трябва да имаш борд комп.(освен ако някой автобжамбазин не го е изтръгнал и не е сложил нещо друго на неговото място).
Компа показва моментния разход на гориво,средния разход на гориво и средната скорост.
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 18 Сеп 2015 20:06
от skydiver
Ако се планува някаква Тойота среща, бих дошъл с удоволствие да се повозя на други доказано изправни XA20, за да мога да преценя дали това "виене" при мен е нормално ...
Относно накланянето - при мен липсва това, което си описал.
Смея да твърдя ,че колицата е доста стабилна , или поне оставя такова впечатление.
Смея да твърдя също, че преценката ми е адекватна, предвид че една от другите ми коли е меко казано лагерница...
Ако си близко около София, може да се срещнем и да огледаме един другиго колите...

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 18 Сеп 2015 20:20
от единак
Фученето е само в движение и то когато се подава газ. Днес, докато карах колата към сервиза за нормалното за първа покупка обслужване, се заслушах и правих различни тестове по светофари и на прави отсечки. Звукът напомня на движението на електромотор на високи обороти... не знам как по-добре да го обясня. Идва отдясно, някъде по-близо до купето.
Компа го намерих и видях различните режими на работа.
Момчето от сервиза каза, че задължително ще пусне тест и ще я прегледа основно, вкл. масла в диференциали(онова виене), така че утре вечер може и да имам отговор на част от въпросите.
Скайдайвър, доста далеч съм от София, иначе с удоволствие бих дошъл за сравнение.
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 18 Сеп 2015 21:08
от veso_hds
Пиши какво са ти казали в сервиза и утре вечер ще коментираме по нашироко.
Ако не е тайна пиши от къде си.Така колегите от форума ще могат да те насочат към изпитани сервизи(майстори).

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 20 Сеп 2015 17:24
от единак
Преди малко си взех колата от сервиза.
Смених масло, филтри и ремък. Стария ремък изглеждаше много добре, даже маркировките от обратната страна му стояха - оригинален на Тойота.
Единият шум, за които се чудех сякаш е турбото. В сервиза казаха, че е възможно катализаторите да са махани и затова да се чува така особено, защото една предпазна ламарина на единия катализатор под колата беше заварявана, вместо да е завита с болтове както трябвало да бъде. Естествено, това нищо не значи, но е предположение. Със сигурност турбото пуска масло, защото тръбите на кулера бяха омаслени. Когато разтоварва се чува отчетливо. Не знам колко живот има в него и това ме притеснява. Тук съм в чуденка.
Видях стойностите на дюзите и бяха 000-1, което си е добре за норми -2+2. Не направихме тест в движение, но и това ще стане, белким му видя параметрите на това турбо. И на дебитомера.
Втория шум, онзи с виенето отзад така и не можахме да го диагностицираме. Вдигнахме я на подемник, въртяхме, но звукът го нямаше. Нормално е без натоварване. Карахме я и отново си беше там. Момчетата от сервиза мислят, че е възможно да е от гуми и препоръчаха реглаж на задния мост и смяна на гумите, че в момента са леко изядени отвътре и са леко разкрачени, едва забележимо, но са. Нещо, което така или иначе планирам за след време, че сега много отънях.
Дифовете са пълни и маслото е бистро. 4х4 работи, поне на подемника :-)
Установих и че колата гори доста над тия 6.5, което е малко кофти.
От Бургас съм.
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 20 Сеп 2015 20:12
от veso_hds
Не каза на кой сервиз си ходил,но ти пускам линк на един от най-добрите:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=24292
Много добри механици има и в официалния сервиз.Ако този разход от 6,5л. си го гледал по компа изобщо не му вярвай.Темата за това е доста дъвкана във форума,ако ти се чете потърси с търсачката.На градско ще ти гори между 8 и 9л.,на извънградско-6-7л. според скоростта.Виенето напълно възможно е да е от гумите.При мен след смяна на износени Пирели с нови Мишлен виенето изчезна.
Обърни повече внимание на турбото.И аз имах теч на масло от там,но след смяна на някакви гарнитури(в оторизирания сервиз) вече 3г. няма никакви проблеми.

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 13:46
от единак
Разходът го четох из форумите и затова го търся, борд компютъра показва доста повече.
Откакто я взех се разрових из нета за да разбера повече за онова виене отзад. Оказва се, че това е често срещан проблем при равките. Осново решенията се разделят на две - едните търсят проблема в лагери, сходимост и неподходящи гуми, а другите говорят за проблем със задния диф и по-специално електромагнитния превключвател/съединител(надявам се това да е точния термин за механизма, който включва 4х4).
Първите ровят, сменят, някъде звукът намалява, другаде не съвсем, но не излизат с еднозначно решение.
Вторите говорят за производствен проблем, обявен от Тойота, заради който много коли са изтеглени от пазара за ремонт. Решението им е подмяна на ел.съединителя и винаги е успешно. И скъпо.
Когато слушахме колата на подемника бяхме трима човека навряни под нея и нито един от нас не го чу. После, когато я карахме си беше там. Предполагам при натоварване си излиза.
Вариант да разбера дали от него е да изключа принудително задвиждването на задния диф, като измъкна буксата от модула. И въпросът е:
Къде се намира модула? И кои кабели да извадя?
Пишат, че е под жабката, като трябва да се извадят кабелите на десния. Мисля, че извадих на левия, защото колата изобщо не успя да запали, даже накала не светна. След като ги сложих обратно всичко си дойде на мястото.
Кой кабели да разкача, за да остана само на предно?

- DSC_0081-1.jpg (231.96 KiB) Преглеждано 8723 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 14:45
от slowtraveler
Съмнява ме при изключване на токовете да спре звука....
Защото дефакто при висока скорост задното предаване е изключено (няма ток), но съвсем логично се въртят и кардана, и муфата, и задния диференциал барабар с полуоските...
Муфата служи само за да зацепи/предаде усилие към задния мост, ако например превърта предния мост...
Но ако не превърта предния мост, то от двете страни на муфата чарковете се въртят с еднаква скорост, и съответно звука ще си го има....
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 16:14
от skydiver
Когато сменявах съединителя на моята XA20 1 AZ-FE, никъде не видях transfer box, или каквато да е електронна част в задвижването на колата, която да управлява същото към задния мост.
Отпред имаш скоростна кутия и раздатъчна кутия(по-горе на снимката) :
След раздатъчната кутия имаш кардан, който директно влиза в дифа на задния мост:
И това е..., поне при мен - 2004 Rav4 XA20 1 AZ-FE , механична скоростна кутия.
Вероятно ще тествам с по-малки гуми като широчина.
И след това с изолация на купето.
Но пък като си спомня едно време в казармата, онази УАЗ-ка как виеше...

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 16:20
от slowtraveler
skydiver написа:Когато сменявах съединителя на моята XA20 1 AZ-FE, никъде не видях transfer box, или каквато да е електронна част в задвижването на колата, която да управлява същото към задния мост.....
Прав си - през тези години нямаше такива 'електромуфи'....
Обаче няма ли бутон за включване на 4х4 (май бе с някакъв вакуум).... Който навярно е 'захапвал' раздатката (тя си е transfer box)...
Което не променя ситуацията де - при отново всичко се върти дори и при изключена муфа (била тя механична или електромеханична)...
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 16:26
от skydiver
slowtraveler написа:
Прав си - през тези години нямаше такива 'електромуфи'....
Обаче няма ли бутон за включване на 4х4 (май бе с някакъв вакуум).... Който навярно е 'захапвал' раздатката (тя си е transfer box)...
Което не променя ситуацията де - при отново всичко се върти дори и при изключена муфа (била тя механична или електромеханична)...
Няма нищо - ни бутони, ни вакуум, ни електроника по пътя отпред до отзад...
Pure mechanics
Едно от нещата, които ме изненадаха приятно.
Edit: Може би ще се окаже, че този шум отзад е нормален, предвид, че колата я взех на 98 000 км, с доказана история от дилър на Тойота, и мога да я приема за технически изправна кола, след като Тойота също са я приели за такава...
Трябва си среща на форума, където да сравним този "шум"...
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 16:36
от veso_hds
Слоу,няма никакъв бутон .Постоянно зацепено е и не може да се изключва.Препоръчвам на колегата да си кара колата и по-малко да се вслушва в разни шумове.Пък и музичка може да си пуска. biggrin.gif
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 2002 - шум от окачването ?
Публикувано на: 22 Сеп 2015 19:11
от slowtraveler
veso_hds написа:Слоу,няма никакъв бутон .Постоянно зацепено е и не може да се изключва.Препоръчвам на колегата да си кара колата и по-малко да се вслушва в разни шумове.Пък и музичка може да си пуска. biggrin.gif
Прави сте колеги....
Колега имаше бензинка 2.0 по спомен от тези години, и със сигурност имаше бутон...

Сега обаче като се зачетох - бутона е бил до 2000г, като от 2000 до 2006 централния диференциал е с виско-муфа (т.е. без бутон)...
И след 2006 г става електромеханична муфа...