Страница 1 от 2

Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

Публикувано на: 14 Апр 2007 14:08
от alex_varna
Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI

Публикувано на: 14 Апр 2007 15:02
от jamie
Компромис между оборотите при максималния въртящ момент и загубите от въздушното съпротивление (които растат на квадрат, за жалост).
Аз бих заложил в интервала 70-80км/ч.
разхода би трябвало да се повиши съвсем леко при 90-100км/ч.

Публикувано на: 14 Апр 2007 15:31
от alex_varna
Аз обикновено по магистралата карам със 130км/ч като оборотите при тази скорост са точно 3000. По мои наблюдения (ако не са грешни де) турбото се включва към 2500 оборота. До колкото знам при включено турбо разхода би трябвало да е по-нисък.

Публикувано на: 14 Апр 2007 16:31
от ugabuga
alex, turboto se vkluchva kato natisnesh gazta.

ako karash s postoianna skorost i ne uskoriavash pri takava niska skorost ne se spool-va oshte turboto shtoto niama nujda ot nego.

i da prav si kato ne naduva turboto po malko gori kolata shtoto e fakticheski n/a v takav sluchai

Re: Оптимална скросот-Оптимален разход на гориво?

Публикувано на: 15 Апр 2007 12:23
от djofi_m
alex_varna написа:Някой има ли идея каква горе-долу е оптималната скорост (и обороти), при която колата ще даде най-малък разход нагориво на дълъг път?
Колата е Авенсис 1998г.,2000куб.см,90к.с., TDI
карам същия авенсис, и тъкмо смятам колко ми е изгорил за последното зареждане, и направо се смайвам, рзхода ми идва на 9, 25 литра/100км, при положение, че километрите които са навъртяни са основно на извънградско. скоро разглеждах немското мобиле, и там на тази кола и дават разход 6.6л/100 км. зареждам само от OMV, и все тая. с предното зареждане при подобно каране , я докарах на 7.5л/100. така че явно става дума за качеството на горивото. Инъче и аз карам с 120-130-140 при 3000-3200 на 5 предавка и обикновено разхода варира м/у 7.5-8/100. а и тогава колата ми работи най тихо и явно е в оброти, които дават оптималния въртящ момент.

Публикувано на: 15 Апр 2007 13:00
от dap
Според мен колата е най икономична когато стрелката на километража е точно посредата, така съм чувал не знам да ли е вярно.А за торбината тя не би ли трябвало да работи постоянно , само че над 2500 оборота започва да се чува biggrin.gif

Публикувано на: 15 Апр 2007 13:25
от alex_varna
Моята беше дала разход от 6.9л/100км при 400км извънградско и 300 градско. Януари ми даде разход 7.9л/100 км като по голямата част пак беше извънградско но съотношението беше 60:40 в полза на извънградското. Само градско..разхода е умопомрачителен около 9-9.5л/100..... (ама аз бая газ и давам) :whistle: :whistle:
Иначе другия месец ще ходя до В.Търново тогава ще я засека пак този път само на извънградско да я видим какъв разход ще даде.
Иначе наистина качеството на нафтата дава отражение ... за съжаление нафтата , която продават на повечето места е пълен боклук.
Аз зареждам от ЕКО ЕЛДА и слагам и добавка.

Публикувано на: 15 Апр 2007 17:41
от ugabuga
heh tva sas strelkata e mit shtoto na men strelkata kat mi e na sredata e na 80 mili v chas koeto e kam 130-140 kmph

Публикувано на: 16 Апр 2007 10:22
от the_rider
dap написа:Според мен колата е най икономична когато стрелката на километража е точно посредата, така съм чувал не знам да ли е вярно.А за торбината тя не би ли трябвало да работи постоянно , само че над 2500 оборота започва да се чува biggrin.gif
Хе хе и как тази теория кореспондира с факта, че на едно и също табло се монтират различни двигатели, данеби да им настройват скоростните кутии според циферблата на километража laugh.gif

Публикувано на: 16 Апр 2007 17:02
от ugabuga
sushto ne zabraviaite che sega e zima, ili pone e studeno tai che kolite goriat poveche

Публикувано на: 17 Апр 2007 08:22
от ceko26
За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За аеродинамиката колкото може по-бавно.
Постояната скорост е най - добра.

Публикувано на: 17 Апр 2007 14:37
от the_rider
ceko26 написа:За разхода да си на директна скорост(5,6) и обороти над 1 500об ,а за малките двигатели около 2000 об.
5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите

Публикувано на: 17 Апр 2007 15:03
от ceko26
Най-висока и не на 99% от колите.

Публикувано на: 18 Апр 2007 13:17
от the_rider
че е най-висока го знае всеки, ама най-висока, не означава "директна". Директна предавка се казва когато предавателното числа в ск. кутия е 1:1 сиреч оборотите на входящия и изходящия вал са еднакви. Ако се предположи, че и диференцяла има подобно предавателно число тогава би следвало оборотите на коляновия вал и колелата да са еднакви. В повечето автомобили с ръчни скорости подобно предавателно число има 4-та предавка. Тъй като повечето вече имат 5-та и дори 6-та предавка, именно те са най-икономични понеже са повишаващи, демек оборотите, с които се върти коляновия вал са по-малки от тези, с които се въртят колелетата.

Публикувано на: 18 Апр 2007 13:44
от Xeku
Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?! wacko.gif При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км ohmy.gif . Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.