Страница 1 от 2
Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 09 Сеп 2015 15:40
от manikaaa
Здравейте,
Преди няколко месеца взех тойота корола 2002 г. д4д 110 к. с.
обслужих си я ,масла филтри водна помпа , ремъци и тн .... но имаше трудно палене и не върви като хората.
Смених свещите - подгревните с чисто нови , акумулатора , ревизираха стартера - паленето се пооправи но сякаш има какво да се желае.
Когато я взех не пушеше при запалване и нямаше отклонения сериозни относно маслото.
Когато го смених с тойота масло 10W40 след време забелязах едно препушване при запалване , което ме навежда на мисълта за нещо сложено преди мен в маслото ?
Когато за първи път през деня я запалвам припушва колата за около 4-5 сек. яко трудно ми е да определя ама по скоро синкав цвят , после не пуши през деня като цяло .... и в последствие се оказа ,че
гори около 1л масло на 2000 км ... няма тяга и не върви като хората.
Като цяло няма притрисания и колата не прекъсва просто няма тяга особено в малките обороти . Минал съм едва 5000 км с нея....
Свалих турбото и егр, оказа се ,че някаква тръбичка е счупена между тях или нещо такова но надали е само това ... турбото няма видими проблеми дадох го да го
измерват
- чакам резултат
,но момчето
,което го взе каза ,че като го гледа е абсурд да гори по толкова масло от това турбо /видимо изглеждащо добре /чакам да излезе стенда днес/утре....
Къде да търся проблема ?
Карам я много малко и всеки дава акъл какво може да е казаха ми за някакви клапани на помпата , за дифтунги , че не харесвало маслото и какво ли още не.
МОЛЯ ВИ ЗА ПОМОЩ
,ако някой знае нещо конкретно .
Мерси.

Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 09 Сеп 2015 16:05
от Akima
Желев,
ще трябва да опишеш колата,а не къде си се разхождал и какво е казал баджо.
С какъв пробег е?
Кой собственик си?
Какво си сменил?
Стилът ти на писане е доста объркан - моля за цифри.
Маслото на
1CD-FTV трябва да е пълна синтетика 5W30 C3,5W40,
0W30 - сети се ти какво наля и защо.
Почети малко и ползвай търсачката:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=29185
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14872
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20690
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=27132
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=28684
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 09 Сеп 2015 16:18
от manikaaa
220 000 хил. км
2ри собственик
Сложих 10w40 поради причина ,че в книжката пишете ,че е сменяно с такова.
Опция ли е да сложа такова масло сега дали нещо ще се подобри според вас ?
Нищо не съм пипал по двигателя....
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 10 Сеп 2015 08:56
от sharko01010
Маниак,при мен пропушва при първото палене за 2-3секунди сиво бял пушек, Но пали много добре ,има тяга и върви много добре,маслото е сменено,. но е още е на 400км и немога да кажа колко го гори.Ако разбереш каква е повредата при тебе пиши.Защото пвечето колеги само гадаят ,ако си имал същият или сходен проблем пиши да, ама да ми пишеш празни приказки, не е хубаво защото ремонта на нещо по двиателя струва много пари.
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 10 Сеп 2015 12:36
от Akima
Като върнат турбото и събереш колата смени маслото с предписаното.
Чети този файл и инспектирай подред,ако проблемът продължи -
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... h_id=14326.
Направете диагностика с Techstream 10.
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 10 Сеп 2015 17:30
от veso_hds
Колега,напиши от къде си.Направи диагностика.Това,че маслото е 10/40 не е проблем и няма връзка с твоите неудачи.Аз вече 6г. карам с Мотул 10/40 и не гори грам масло.Възможна причина са клапаните на ГНП,но за да не гадаеме-диагностика.

Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 10 Сеп 2015 18:24
от manikaaa
турбото се оказа без никакви проблеми ... според вас ако сменя маслото с 5w40 дали ще има някакъв ефект или да пробвам с това с добавка бардао ? сегментите не са оферта за момента да се впускам .... ако е такова изобщо
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 10 Сеп 2015 19:24
от sharko01010
За да ти гори масло,да пали трудно, да няма тяга .да ти пуши сиво .компресията не бива.Премери си компресията ,според мен не е от клапаните на помпата.Добавката ше ти свърши горе долу работ .но наи добре е смяна на сегменти ако компресията е малка.
Re: Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,
Публикувано на: 25 Окт 2015 18:07
от tanturo
Колега, аз имах подобен проблем- оказа се изгорял дихтунг на една от дюзите. От там "духаше" компресия, стичаше се масло в цилиндъра и сутрин като запаля излизаше облак дим от моторно масло. Смених упътнението на дюзата и проблема изчезна.
Успех
Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 27 Юни 2016 09:32
от novell_hp
Здравейте, колеги.
Пускам темата с цел да разбера дали поведението на Тойотата ми е нормално, или да търся проблем?
Още откакто купих колата ми направи впечатление, че докато двигателят не достигне 2000 оборота, колата се усеща много мудна и тромава.
Под 1200-1300 започва да тресе и спешно да иска смяна на предходна предавка, а от 1300 до 2000 оборота само тъпче на едно място и едвам-едвам се наема напред.Върви добре единствено от 2000 до към 4000 оборота.
Освен това, дори да съм достигнал 2000-2500 оборота, има едно забавяне, което се проявява между подаването на газ и съответната реакция на ускорение от двигателя.
Пример - натискам газта, минават 1-2 секунди и тогава се наема напред.
Закачах я на диагностика - няма грешки.
Сменил съм маслото и всичките филтри.
Четох по темата и на места се споменава че причината е в турбината - не била с променлива геометрия и затова била куца в ниските.
От друга страна, моторът все пак е 2000 кубика - не е някаква малолитражка.
Струва ми се че същата Тойота, във версията от 90 конски сили, върви повече от моята в ниските.
1.Да не би това да е така, защото нейното турбо е по-малко и развърта по-бързо и по-рано?
2.Според вас нормално ли е колата да се държи така и липсата на променлива геометрия на турбината ли е причината?
Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 27 Юни 2016 13:54
от Akima
novell_hp написа: Закачах я на диагностика - няма грешки.
Какви са показанията на инжекторите?
Какъв е пробегът - не давате детайли за колата и нейната амортизация?
1.Има конструктивна разлика в моторите и субективна разлика във вашите възприятия.
2.Мирише на SCV, но първо направете правилната диагностика.
Това ли ви е турбокомпресора:
17201 TURBOCHARGER SUB-ASSY
17201-0G010 1 € 3,118.27
Без детайли толкова от мен.Научете се да описвате колите и пробега точно.
Също така "наема" се жилище примерно, а думата, която търсите е "ускорява".
Успех.

Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 27 Юни 2016 15:21
от Kiki
Колега, @novell_hp,
Вероятно става въпрос за двигател 1CV FTV 2.0 При тези двигатели наистина колата започва да тегли след 2000 оборота, защото тогава включва турбината.
При 1200-1300 оборота е нормално да тресе на по-голяма предавка.
Оборотите на трябва да падат под 1500-1600 на съответната предавка, за да не тресе двигателят.
Това не е само при този мотор.
Колкото до забавянето от секунда преди да поеме и това е нормално. Това да не е кон на който да му набиеш един шиш в слабините и той да рипне на секундата от болка.

Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 28 Юни 2016 10:28
от novell_hp
Akima написа: novell_hp написа: Закачах я на диагностика - няма грешки.
Какви са показанията на инжекторите?
Какъв е пробегът - не давате детайли за колата и нейната амортизация?
...
Колега, благодаря за съвета.
Разбирам твоята гледна точка, но не съм съгласен с голяма част от изложените неща. Пробегът на колата е 150 000 километра, но както сам знаеш, той е твърде субективен и относителен и не може да бъде категоричен показател. Зависи предимно от начина на експлоатация - нещо, което няма как да ми е известно, защото не съм първи собственик на автомобила и не бих могъл да знам как се е отнасял с него предишният собственик - например не е едно и също дали е каран постоянно на предела си, или кротко и спокойно. Също така се съмнявам да има два автомобила на 150 000 километра в еднакво състояние. В тази връзка, не виждам как аз, или някой друг, би могъл да даде адекватни и обективни даннни относно исканата от теб
амортизация на колата. Вероятно трябва целият двигател да се разглоби на съставни части и да се даде отделно становище за амортизацията на всяка от тях.
Относно диагностиката - аз не съм специалист, за да знам конкретни и точни показания на определени компоненти. Закарах я на човек, който е такъв и той ми каза че "всичко е ок", под което следва да се разбира и показанието на инжекторите. Вероятно ако имаше проблем с тях, той щеше да го отбележи. Но аз няма как да знам. Ако знаех, нямаше да пускам темата тук. Турбокомпресорът също не знам какъв е.
Разликата между 90 коня и 116 е не само субективна, но и обективна, тъй като съм пробвал такава Тойота с версията от 90 коня и то по същите маршрути, по които и моята, така че имам представа.
Относно "наема" - ясно ми е какво значи това понятие и за какво се използва, но целта на употребата му беше образното олицетворение на усещането при ускорение.
Относно темата ми - не знам защо е преместена и слята с тази, при положение че колата ми не гори масло и не пуши, а просто е по-тромава до 2000 оборота?
Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 29 Юни 2016 21:43
от Akima
novell_hp написа: Разбирам твоята гледна точка, но не съм съгласен с голяма част от изложените неща.
Имате това право.
novell_hp написа: Пробегът на колата е 150 000 километра
novell_hp написа: защото не съм първи собственик на автомобила
В голяма част от случаите трябва да се презюмира множител х2, а даже и х3.
novell_hp написа: Относно диагностиката - аз не съм специалист, за да знам конкретни и точни показания на определени компоненти.
Софтуерът на дилърско ниво, наречен Techstream дава ясна представа за отклоненията на всеки инжектор - това се има предвид.
Никой не иска от вас да сте специалист или да направите пълна дефектовка на мотора, но е необходимо да потърсите сервиз/механик с познания по конкретната марка - когато ви боли зъб отивате на зъболекар, а не на ортопед.
novell_hp написа: Разликата между 90 коня и 116 е не само субективна, но и обективна, тъй като съм пробвал такава Тойота с версията от 90 коня и то по същите маршрути, по които и моята, така че имам представа.
Разликата е, че единият мотор е по-нов и с по-модерно управление.
Technology is the only substitute for displacement.
novell_hp написа: Относно темата ми - не знам защо е преместена и слята с тази, при положение че колата ми не гори масло и не пуши, а просто е по-тромава до 2000 оборота?
В темата става дума за същия агрегат и частично се покриват симптомите - не е необходима нова тема, както четете получавате помощ.
Съветът ми е да прочетете:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=16357
Успех.

Corolla E12 2.0 D4D 1CD-FTV 2002 - Гори масло,няма тяга,пуши
Публикувано на: 30 Юни 2016 10:14
от novell_hp
Ок, благодаря за споделената информация и за съвета.