Mystique's Mr2 SW20 3S-GE Rev.2
Публикувано на: 28 Авг 2015 15:55
Здравейте на всички
От известно време ми се иска да се похваля с новата ми придобивка и ето че най-накрая намерих време.
Историята по придобиването й е почти толкова невероятна, колкото и самата придобивка, затова в следващите редове ще се фокусирам върху нея. Надявам се да не ви изгубя интереса с дългите си писания.
Да се върнем назад към средата на Юни, когато заедно с екип от 16 човека бачках по музикални фестивали из Европа. Тъкмо бяхме приключили с първия и най-голям фестивал в Англия (Download Festival)и след чудесна вечер прекаран в Лондон, тръгнахме към Германия за следващия фестивал (Hurricane Festival).Стигнахме Dover, където видяхме на таблото,че влака с който трябваше да прекосим Ла'манша има 3 часа и половина закъснение. Спирам аз на паркинга и гледам едно Ферари паркирано отстрани. Като зарибен автомобилен фен веднага отидох да го разгледам. Две коли по-надолу бяха спряли двама пичове с нашарена Тойота Мр2, точно от любимите ми, SW20. Тамън загледах ферарито и единия от двамата пичове идва към мен и ме пита - "Твоя ли е колата?" и сочи ферарито. Викам му "are you kidding me, of course no. But I like your car, it's one of my favourite models". В тоя момент другия пичага чува реакцията ми, пали тойотата и отваря капака. Чу се разтърсващ рев на дебели гърнета, които веднага ме привлякоха за оглед отблизо. Разлафихме се с пичовете, споделих им че съм яко зарибен автомобилен ентусиаст, че на моя Пежак само шасито му е останало оригинално, и че щях да си купя такава кола стига да не беше двуместна. Пичовете явно се изкефиха, тъй като веднага след това единия ми разправя - "Ние сега ще участваме в това "Crumball rally The Italian Job 2015" (и сочи лепенката на задното стъкло). Ралито приключва след 4 дни в Монте Карло. Ако си там след 4-ри дни тази кола е твоя, ние имаме самолетни билети обратно за англия на следващия ден и плана ни е да изхвърлим колата на гробищата. А колата е хубава и заслужава да живее, не е за гробищата." В този момент бях буквално шокиран, едва осъзнавах какво ми се случва. "What ?! Really?" - попитах втрещен. "Yes, sure. We would love this car to live longer in the hands of someone who will take care of it". В този момент видях, че е реално възможно да притежавам тази така мечтана кола и им казах: "Сега съм на работа, тръгнал съм към северна германия, а след 4 дни се очертава да съм в швеция. Няма как да съм след 4 дни в Монте карло, но пък има приятел във франция, който евентуално може да дойде да прибере колата." . "Super" отговориха те и извадиха някви листове хартий отвътре. " Това ни е адреса на хотела, в който ще отседнем, това е телефона ми. Нека поддържаме връзка ". " Чудесно, Благодаря много. Ще ви се обадя веднага щом имам някаква информация от моя човек". Пожелахме си лек път, обещаха да пазят колата и потеглиха към Франция.
Звъннах на моя човек, разказах му каква е ситуацията, но той беше на работа в Лион (600км от монте карло) и каза че няма как да е там навреме, а и отиване с една кола и връщане с 2 коли (гориво за 1800км сумарно) плюс магистрални такси щеше да излезе бая солено. Почнах да търся и други варианти. Разпитвах приятели дали някой не познава някой в Ница (където беше хотела на пичовете), но без успех. Чух се и с единия от англичаните , казах му че моя човек няма как да дойде и че засега не знам кой ще я приеме и той ми отговори: " No worries man, We will make it happend. This car will be yours. I don't know how, but it will be yours. Believe me ! " След като чух това, видях как мечтата ми е на път да се сбъдне и наистина повярвах, че ще се случи. В този момент дясната ръка на шефа ми и мой много добър приятел написа един статус във ФБ( все едно от мое име) че търси някой в Ница и на следващия ден, пиейки бира в парка с някъв негов френд се заговорили за това и му споменал, че приятелката му имала приятелка, която живее в Ница от няколко години. Свързаха ме с въпросната мацка, която аз въобще не познавах. В началото (също като мен) беше леко шокирана от това какво се случва, но все пак изяви желание да ми съдейства. Свързах я с пичовете, разбраха се и деня в който трябваше да приеме колата наближаваше. Вече беше ясно, че колата трябва да ме изчака някъде около 2 седмици докато дойда да си я прибера и решихме, че най-добрия вариант е да оставим колата на платен паркинг, който щеше да излезе около 120 евро. Тръгвам да буквам паркинга и се оказва, че паркинга е пълен до края на месеца. През това време аз пътувам от Германия към Швеция за последния фестивал. Звъннах на мацката, казах и ква е ситуацията и че трябва да намерим друг вариант и тя каза " ще измислим нещо споко".
Следващия ден беше решаващ. Това беше деня в който ралито приключваше и беше кулминацията на историята до тук. Аз съм вече в Швеция и без да знам къде ще остане колата в един приятен момент в ранния неделен следобед на 21-ви юни получавам SMS, който гласи " The car has been dropped off safe and sound my friend. I wish you luck, keep us up to date how it goes. Cheers ". Трудно мога да опиша с думи как се почувствах в този момент. Усещах едновременно екстаз и удовлетворение, примесени с леко неспокойствие, поради факта че вместо да се прибера с организирания транспорт, заедно с другите от екипа, трябва да отида до другия край на европа (незнайно как), където да взема кола, която съм видял на живо само за 10-на минути( и знам че е издевателствано над нея) и да се прибера с нея целия път от южна Франция до България сам самичък. Междувременно звъннах на мой добър приятел застраховател в БГ, разказах му за случката и той супер изкефен ми съдейства, като ми изпрати експресно Гражданска на адреса на мацката от Ница.
След няколко дни фестивала в швеция приключи, върнахме се в складовата база недалеч от Дюселдорф. Вечерта седнах на един комп да ровя за информация как мога да стигна до Ница. Като истински хипар, пътешественик основната ми идея беше да се добера до там на стоп. Да обаче да се добера до франция от там където бях се оказа не особено лесно, поради особено гъстата пътна мрежа в германия и факта, че няма един път към франция от там където, бях аз, което автоматично означава че и няма стабилен поток от хора в моята посока и да стопирам на това място с тази дестинация беше меко казано немислимо, особено като знам че попринцип Германия не е най-добрата страна за стопиране. Почнах да проучвам варианти как да стигна Люксембург, където вече имаше основна магистрала на Юг през цяла Франция, където (най-малкото понеже е франция) имах много по-голям шанс за успех. Целта ми беше да мина тези около 1500км за 2-3 дни, което беше възможно на теория, но на практика зависи предимно от късмета ми. Ровейки за някакъв вид транспорт до Люксембург попаднах на сайт, в който можеш да сложиш начална и крайна дестинация и дата и ти изкарва всички варианти за автобус, влак и самолет и си викам я да видя кво ще излезе ако сложа Дюселдорф - Ница за след 3 дни. И какво да видя, low cost, last minute самолетен билет Дюселдорф - Ница за след 3 дни за 100 евро. Не му мислих много и още на следващата сутрин си букнах билет и си спестих едни приключение през цяла франция. Мойте хора се прибраха на групички към БГ, а аз останах сам с лонгборда ми още 3 дни в мега горещия Дюселдорф да си чакам самолета. Междувременно разбрах от баща ми че има ефтини полети от софия до милано, и веднага пуснах мухата на приятелката ми да си букне един полет до Милано, да я взема от там и да се приберем заедно с Тойотата до България.
Дочаках си самолета, дойде , взе ме, прекара ме над алпите в едно прекрасно безоблачно утро, и в ранния съботен следобед кацнах в Ница. Мацката ме посрещна, видяхме се за 5 минути преди да отиде на работа, а приятеля й ме закара до мястото където бяха оставили колата. Най-накрая имах възможността да седна в нея, да я усетя, пипна и помириша. Развълнуван я запалих, а плътния басов тътен носещ се от дебелите хромирани гърнета буквално разтресе душицата ми. Направих й едно кръгче в двора където беше оставена и я паркирах на сянка под едно дърво да си чака гражданската. Тъй като във Франция събота и неделя нищо не работи освен ако не е за туристи, трябваше да изюакам до понеделник да ми пристигне застраховката.
Возейки се с лонгборда по лачената крайбрежна алея в Ница привечер се разминах с един пичага със сламена шапка и скъсана тениска, натоварил една раница на багажника на един планински байк, очевидно тръгнал надалеч. Разлафихме се, оказа се от Австриец от Инсбрук, тръгнал нагоре по река Ин, чак до извора й в Швейцария. Там попаднал на някъв фестивал, останал 1 седмица и след това решил да поеме към Испания, на ход. Повозихме се напред назад из Ница и си намерихме приятно местенце да пренощуваме. На следващия ден той реши да си направи 1 ден почивка и остана с мен в Ница. В ранния следобед се качихме в парка на замъка над стария град, където се захласнахме по някви капоейра мастъри. след 2-3 часа слизамое обратно на алеята където си беше оставил колелото, и разочарован вижда, че колелото му го няма, единствената следа от него беше отрязания катинар на земята. Известно време му беше кофти, но бързо прие случващото се и започна да гледа напред с позитивизъм. Чудеше се дали да продължи към испания на стоп или да се прибира обратно към Австрия и да се спаси на спокойствие някъде в Алпийските гори. Казах му, че ако реши да се прибира мога да го метна до Милано, от където лесно може да се прибере с влак. Така и стана. Пичагата реши да ми прави компания до Милано. На следващия ден се събудих от смс от мацката, в който ми съобщи, че застраховката ми е пристигнала и че ще мога да си взема колата около обяд. Закуска тва-онова, и стана време най-накрая да си взема колата. Лепнах й блажено зелената лепенка на джама и раздадох шумно газ из Ница. Взех пичагата от центъра и поехме лека полека по пътя към Милано. Плана беше да се движим стриктно по националките, за да не плащам магистрални такси, което в нашия случай означаваше приятно возене в прекрасен слънчев следобед по панорамния път на френско-италиянската ривиера. Минахме през Монте-карло, Любимата ми от преди 3 години Вентимиля, Сан Ремо, Таджа, и т.н. по целия път покрай морето до Генуа. Там пренощувахме на тротоара на некъв гъзарски квартал, а на следващия ден приятелката ми пристигаше на летището в бергамо. За да си гарантирам, че ще стигна навреме реших да прекося планината по магистралата и веднага след като се изравни се върнах на националките. Удоволствието ми струваше 6.7 евро от което бях много доволен. След малко лутане и 5 евро за карта на милано стигнахме до централната ж.п. гара където оставих моя нов приятел да продължи към Инсбрук. След известно лутане в дупката между картата на милано и картата на Италия, с които разполагах, в крайна сметка се качих на магистралата и с доста шум за 10-на минути стигнах летището в Бергамо, където приятелката ми вече ме чакаше.
Взех я и се качихме на хълма на стария град над Бергамо, където се открива прекрасна гледка над града и равнината. Полежахме си, полюбувахме се и поехме към планината. Бях решил че искам да отидем до Езерото Гарда( Lago di Garda) и видяхме че има път от бергамо покрай Lago d'Iseo през планината до lago di garda. Беше голямо удоволствие за мен да карам тази прекрасна кола по прекрасните италиански алпийски пътища. Стигнахме езерото късно вечерта и след известно обикаляне в крайна сметка останахме да пренощуваме под едно лозе в покрайнините на Торболе, от северната страна на езерото. На следващия ден разгледахме района и продължихме през Тренто, покрай Доломитите, посока Словения. Отново прекрасни алпийски завой, същинска наслада за шофьора на МР2. привечер минахме през интересното градче Палманова, изградено във формата на симетрична деветолъчна звезда и продължихме към Словения. Късно вечерта пристигнахме в Нова Горица, Словения където решихме да пренощуваме. Задаваше се буря и не беше разумно да спим навън, затова паркирах под заслона на една затворена бензиностанция и докато се наместим в не чак толкова удобната за спане MR2-ка започна да вали из ведро. На сутринта се събудихме от човека, който дойде да отвори бензиностанцията. Разсънихме се, сипах 100 октана до горе на вече ефтиния словенски бензин и продължихме нагоре по река Соча към следващата ни спирка, Толмин. Малко разходка, малко плажче на реката и следобед посетихме Толминска корита. Уникално красив каньон, недалеч от който е местната забележителност Медведова глава(меча глава) която представлява един камък във формата на сърце заклещен между стените над реката. Определено си заслужава да се посети. Последва приятна вечеря в традиционен ресторант, след което разходка в района и решихме да пренощуваме в една от тентите за предстоящия фестивал в Толмин. На следващия ден продължихме към Кобарид, недалеч от който се намира невероятния водопад Козяк и Наполеоновия мост над река Соча. След него продължихме към водопада Бока, който е най-големия водопад в Словения, интересното при който е че водата извира само 20-тина метра преди да падне от повече от 100м височина. След него продължихме към Бовец, каяк столицата на Словения, където само разгледахме набързо през прозореца и продължихме нагоре по реката. Следващата ни спирка беше Велика Корита. Емблематичния за река Соча каньон, който е същинска мечта за всеки каякар, с неговите тесни стени, надвесени тавани и тюркоазено синьо-зелена кристално чиста вода. След това захождайки към прохода Вршич,най-високия проход в Словения решихме да се отклоним до извора на река Соча, но като стигнахме мястото собственикът на хижата от която тръгва пътеката ядосано ми се скара,че вдигам много шум, при положение че едва галех педала на малко над 1500 оборота. Все пак ни беше неудобно да се мотаем там, а и вече започваше леко да се стъмва, затова решихме да продължим по пътя към Любляна. Преди нея обаче реших да се отбием да видим може би най-известната туристическа дестинация на Словения, езерото Блед. направихме една обиколка на езерото и спряхме за вечеря на приятно усамотено местенце на брега на езерото. Масата разбира се беше задния капак и спойлера на MR2-ката. След като хапнахме и се насладихме на обстановката, продължихме към Любляна, където след кратка разходка из по-интересните места в центъра решихме да преспим някъде по път към Бългачрия. В крайна сметка си намерихме приятно местнеце точно преди да се качим на магистралата, на изхода от Любляна. На следващия ден рано рано тръгнахме към България. Много шум по магистралата, граница с Хърватска, след това пак много шум по магистралата към Сърбия. На границата имаше яко задръстване, но след малко нагло набутване в аварийната лента, в крайна сметка бързо минахме най-отпред и по живо по задраво стъпихме на сръбска земя. От там отново много шум по магистралата, подминахме Белград по околовръстното и тъкмо се качихме пак на магистралата и отново задръстване. Този път без да му се вижда края и без да се движим особено много. Жегата продължаваше да пари най-страшно и след като минахме пряко сили 1км за около 30-40мин видях насреща изход към Пожаревац. Тъй като бяхме тръгнали към Лом за 80-тия рожден ден на баба ми, реших да се изнеса от този магистрален кошмар, в който се бях вкарал и да си карам като пич по селските сръбски пътища в посока ГКПП Брегово. Беше доста красиво и пътят беше учудващо приятен с малки изключения. След доста завои прехвърлихме Стара планина , малко след нея дойде и границата. След близо 2 месеца най-накрая стъпих отново на родна земя и то на място, на което не съм бил никога до сега. За митничарите бях много странен случай, Българин с английска спортна кола,с българска застраховка, докарана от Франция, с гадже Латвийка вътре. Със сигурност не бяха попадали на нещо подобно скоро, затова съвсем разбираемо последва обстоен преглед и проверка в базите данни на всички документи. След 30-40 мин ровене в компютри в крайна сметка ме пуснаха на Българска територия. още 50-60 км завои и ето че пристигнахме в Лом броени минути преди рождения ден на баба ми да мине. Макар и малко закъснели все пак го хванахме. По празнувахме малко и се прибрахме, най-накрая вкъщи със семейството, а MR2-ката паркирана под домашната сряха. Пълна идилия
На следващия ден тръгнахме към софия , като по едно време с брат ми си разменихме колите, защото му беше много мерак да усети MR2-ката на завои. Накрая като пристигнахме в София при размяната, с усмивка до ушите каза " Заклевам се, ще си купя кола с десен волан. Супер удобно е".
И така след около 2400 км от Ница до София най-накрая се прибрах. Зареден с тонове позитивни емоций, събрани от къде ли не из Европа.
След това някъде 10-на дни си покарах Тойотата из софия, като всяко качване ми пълнеше душата на макс, до момента в който не изтече МОТ-а и трябваше да прибера колата в гаража. Последва моренце за 10-на дни и като се върнах се захванах да си почистя мястото където възнамерявам да я държа и да подготвя колата за зимен сън.
Ето малко снимки от преди да знам за съществуването на тази кола, както и от приключението от Ница до София с Toyota Mr2 SW20.
Така е изглеждала колата преди да я нашарят..

След което с малко боя и малко повече фолио са я превърнали в това:


А ето ги и главните виновници за тази тема:

А това е снимка от момента, в който видях колата за втори път, този път в Ница.

Няколко дни след това, вече на път..

Тук на снимката е и моя спътник, Йозеф от Инсбрук.

Поредната красива гледка от Лазурния бряг

И мястото където пренощувахме след това

Тук сме вече в Бергамо. Децата се снимат с тойотата..

И аз да не остана по-назад..

Малко храна за звяра.. Нейде из итаианските алпи

Тази серия от снимки е от лозето, под което преспахме, в покранините на Лаго ди Гарда..



А тук сме тамън след плажче в Словения..

На паркинга на Толминска корита..

Малко ремонтни дейности след близка среща с маскиран дънер в полянка..

А тук сме буквално върху Велика корита..


Мястото, където пренощувахме на изхода от Любляна..

Пълен резервоар и много шум по магистралата към България


и последната снимка е вече от "гаража" паркирана до другата ми любима, точно преди да замина за морето..

Вече започнах с процедурата по зазимяването на колата(тъй като ще заминавам скоро), както и с ъпгрейдите по нея, но за тях ще пиша в следващите ми постове.
Благодаря за вниманието и отделеното време..
Следва продължение

От известно време ми се иска да се похваля с новата ми придобивка и ето че най-накрая намерих време.
Историята по придобиването й е почти толкова невероятна, колкото и самата придобивка, затова в следващите редове ще се фокусирам върху нея. Надявам се да не ви изгубя интереса с дългите си писания.
Да се върнем назад към средата на Юни, когато заедно с екип от 16 човека бачках по музикални фестивали из Европа. Тъкмо бяхме приключили с първия и най-голям фестивал в Англия (Download Festival)и след чудесна вечер прекаран в Лондон, тръгнахме към Германия за следващия фестивал (Hurricane Festival).Стигнахме Dover, където видяхме на таблото,че влака с който трябваше да прекосим Ла'манша има 3 часа и половина закъснение. Спирам аз на паркинга и гледам едно Ферари паркирано отстрани. Като зарибен автомобилен фен веднага отидох да го разгледам. Две коли по-надолу бяха спряли двама пичове с нашарена Тойота Мр2, точно от любимите ми, SW20. Тамън загледах ферарито и единия от двамата пичове идва към мен и ме пита - "Твоя ли е колата?" и сочи ферарито. Викам му "are you kidding me, of course no. But I like your car, it's one of my favourite models". В тоя момент другия пичага чува реакцията ми, пали тойотата и отваря капака. Чу се разтърсващ рев на дебели гърнета, които веднага ме привлякоха за оглед отблизо. Разлафихме се с пичовете, споделих им че съм яко зарибен автомобилен ентусиаст, че на моя Пежак само шасито му е останало оригинално, и че щях да си купя такава кола стига да не беше двуместна. Пичовете явно се изкефиха, тъй като веднага след това единия ми разправя - "Ние сега ще участваме в това "Crumball rally The Italian Job 2015" (и сочи лепенката на задното стъкло). Ралито приключва след 4 дни в Монте Карло. Ако си там след 4-ри дни тази кола е твоя, ние имаме самолетни билети обратно за англия на следващия ден и плана ни е да изхвърлим колата на гробищата. А колата е хубава и заслужава да живее, не е за гробищата." В този момент бях буквално шокиран, едва осъзнавах какво ми се случва. "What ?! Really?" - попитах втрещен. "Yes, sure. We would love this car to live longer in the hands of someone who will take care of it". В този момент видях, че е реално възможно да притежавам тази така мечтана кола и им казах: "Сега съм на работа, тръгнал съм към северна германия, а след 4 дни се очертава да съм в швеция. Няма как да съм след 4 дни в Монте карло, но пък има приятел във франция, който евентуално може да дойде да прибере колата." . "Super" отговориха те и извадиха някви листове хартий отвътре. " Това ни е адреса на хотела, в който ще отседнем, това е телефона ми. Нека поддържаме връзка ". " Чудесно, Благодаря много. Ще ви се обадя веднага щом имам някаква информация от моя човек". Пожелахме си лек път, обещаха да пазят колата и потеглиха към Франция.
Звъннах на моя човек, разказах му каква е ситуацията, но той беше на работа в Лион (600км от монте карло) и каза че няма как да е там навреме, а и отиване с една кола и връщане с 2 коли (гориво за 1800км сумарно) плюс магистрални такси щеше да излезе бая солено. Почнах да търся и други варианти. Разпитвах приятели дали някой не познава някой в Ница (където беше хотела на пичовете), но без успех. Чух се и с единия от англичаните , казах му че моя човек няма как да дойде и че засега не знам кой ще я приеме и той ми отговори: " No worries man, We will make it happend. This car will be yours. I don't know how, but it will be yours. Believe me ! " След като чух това, видях как мечтата ми е на път да се сбъдне и наистина повярвах, че ще се случи. В този момент дясната ръка на шефа ми и мой много добър приятел написа един статус във ФБ( все едно от мое име) че търси някой в Ница и на следващия ден, пиейки бира в парка с някъв негов френд се заговорили за това и му споменал, че приятелката му имала приятелка, която живее в Ница от няколко години. Свързаха ме с въпросната мацка, която аз въобще не познавах. В началото (също като мен) беше леко шокирана от това какво се случва, но все пак изяви желание да ми съдейства. Свързах я с пичовете, разбраха се и деня в който трябваше да приеме колата наближаваше. Вече беше ясно, че колата трябва да ме изчака някъде около 2 седмици докато дойда да си я прибера и решихме, че най-добрия вариант е да оставим колата на платен паркинг, който щеше да излезе около 120 евро. Тръгвам да буквам паркинга и се оказва, че паркинга е пълен до края на месеца. През това време аз пътувам от Германия към Швеция за последния фестивал. Звъннах на мацката, казах и ква е ситуацията и че трябва да намерим друг вариант и тя каза " ще измислим нещо споко".
Следващия ден беше решаващ. Това беше деня в който ралито приключваше и беше кулминацията на историята до тук. Аз съм вече в Швеция и без да знам къде ще остане колата в един приятен момент в ранния неделен следобед на 21-ви юни получавам SMS, който гласи " The car has been dropped off safe and sound my friend. I wish you luck, keep us up to date how it goes. Cheers ". Трудно мога да опиша с думи как се почувствах в този момент. Усещах едновременно екстаз и удовлетворение, примесени с леко неспокойствие, поради факта че вместо да се прибера с организирания транспорт, заедно с другите от екипа, трябва да отида до другия край на европа (незнайно как), където да взема кола, която съм видял на живо само за 10-на минути( и знам че е издевателствано над нея) и да се прибера с нея целия път от южна Франция до България сам самичък. Междувременно звъннах на мой добър приятел застраховател в БГ, разказах му за случката и той супер изкефен ми съдейства, като ми изпрати експресно Гражданска на адреса на мацката от Ница.
След няколко дни фестивала в швеция приключи, върнахме се в складовата база недалеч от Дюселдорф. Вечерта седнах на един комп да ровя за информация как мога да стигна до Ница. Като истински хипар, пътешественик основната ми идея беше да се добера до там на стоп. Да обаче да се добера до франция от там където бях се оказа не особено лесно, поради особено гъстата пътна мрежа в германия и факта, че няма един път към франция от там където, бях аз, което автоматично означава че и няма стабилен поток от хора в моята посока и да стопирам на това място с тази дестинация беше меко казано немислимо, особено като знам че попринцип Германия не е най-добрата страна за стопиране. Почнах да проучвам варианти как да стигна Люксембург, където вече имаше основна магистрала на Юг през цяла Франция, където (най-малкото понеже е франция) имах много по-голям шанс за успех. Целта ми беше да мина тези около 1500км за 2-3 дни, което беше възможно на теория, но на практика зависи предимно от късмета ми. Ровейки за някакъв вид транспорт до Люксембург попаднах на сайт, в който можеш да сложиш начална и крайна дестинация и дата и ти изкарва всички варианти за автобус, влак и самолет и си викам я да видя кво ще излезе ако сложа Дюселдорф - Ница за след 3 дни. И какво да видя, low cost, last minute самолетен билет Дюселдорф - Ница за след 3 дни за 100 евро. Не му мислих много и още на следващата сутрин си букнах билет и си спестих едни приключение през цяла франция. Мойте хора се прибраха на групички към БГ, а аз останах сам с лонгборда ми още 3 дни в мега горещия Дюселдорф да си чакам самолета. Междувременно разбрах от баща ми че има ефтини полети от софия до милано, и веднага пуснах мухата на приятелката ми да си букне един полет до Милано, да я взема от там и да се приберем заедно с Тойотата до България.
Дочаках си самолета, дойде , взе ме, прекара ме над алпите в едно прекрасно безоблачно утро, и в ранния съботен следобед кацнах в Ница. Мацката ме посрещна, видяхме се за 5 минути преди да отиде на работа, а приятеля й ме закара до мястото където бяха оставили колата. Най-накрая имах възможността да седна в нея, да я усетя, пипна и помириша. Развълнуван я запалих, а плътния басов тътен носещ се от дебелите хромирани гърнета буквално разтресе душицата ми. Направих й едно кръгче в двора където беше оставена и я паркирах на сянка под едно дърво да си чака гражданската. Тъй като във Франция събота и неделя нищо не работи освен ако не е за туристи, трябваше да изюакам до понеделник да ми пристигне застраховката.
Возейки се с лонгборда по лачената крайбрежна алея в Ница привечер се разминах с един пичага със сламена шапка и скъсана тениска, натоварил една раница на багажника на един планински байк, очевидно тръгнал надалеч. Разлафихме се, оказа се от Австриец от Инсбрук, тръгнал нагоре по река Ин, чак до извора й в Швейцария. Там попаднал на някъв фестивал, останал 1 седмица и след това решил да поеме към Испания, на ход. Повозихме се напред назад из Ница и си намерихме приятно местенце да пренощуваме. На следващия ден той реши да си направи 1 ден почивка и остана с мен в Ница. В ранния следобед се качихме в парка на замъка над стария град, където се захласнахме по някви капоейра мастъри. след 2-3 часа слизамое обратно на алеята където си беше оставил колелото, и разочарован вижда, че колелото му го няма, единствената следа от него беше отрязания катинар на земята. Известно време му беше кофти, но бързо прие случващото се и започна да гледа напред с позитивизъм. Чудеше се дали да продължи към испания на стоп или да се прибира обратно към Австрия и да се спаси на спокойствие някъде в Алпийските гори. Казах му, че ако реши да се прибира мога да го метна до Милано, от където лесно може да се прибере с влак. Така и стана. Пичагата реши да ми прави компания до Милано. На следващия ден се събудих от смс от мацката, в който ми съобщи, че застраховката ми е пристигнала и че ще мога да си взема колата около обяд. Закуска тва-онова, и стана време най-накрая да си взема колата. Лепнах й блажено зелената лепенка на джама и раздадох шумно газ из Ница. Взех пичагата от центъра и поехме лека полека по пътя към Милано. Плана беше да се движим стриктно по националките, за да не плащам магистрални такси, което в нашия случай означаваше приятно возене в прекрасен слънчев следобед по панорамния път на френско-италиянската ривиера. Минахме през Монте-карло, Любимата ми от преди 3 години Вентимиля, Сан Ремо, Таджа, и т.н. по целия път покрай морето до Генуа. Там пренощувахме на тротоара на некъв гъзарски квартал, а на следващия ден приятелката ми пристигаше на летището в бергамо. За да си гарантирам, че ще стигна навреме реших да прекося планината по магистралата и веднага след като се изравни се върнах на националките. Удоволствието ми струваше 6.7 евро от което бях много доволен. След малко лутане и 5 евро за карта на милано стигнахме до централната ж.п. гара където оставих моя нов приятел да продължи към Инсбрук. След известно лутане в дупката между картата на милано и картата на Италия, с които разполагах, в крайна сметка се качих на магистралата и с доста шум за 10-на минути стигнах летището в Бергамо, където приятелката ми вече ме чакаше.
Взех я и се качихме на хълма на стария град над Бергамо, където се открива прекрасна гледка над града и равнината. Полежахме си, полюбувахме се и поехме към планината. Бях решил че искам да отидем до Езерото Гарда( Lago di Garda) и видяхме че има път от бергамо покрай Lago d'Iseo през планината до lago di garda. Беше голямо удоволствие за мен да карам тази прекрасна кола по прекрасните италиански алпийски пътища. Стигнахме езерото късно вечерта и след известно обикаляне в крайна сметка останахме да пренощуваме под едно лозе в покрайнините на Торболе, от северната страна на езерото. На следващия ден разгледахме района и продължихме през Тренто, покрай Доломитите, посока Словения. Отново прекрасни алпийски завой, същинска наслада за шофьора на МР2. привечер минахме през интересното градче Палманова, изградено във формата на симетрична деветолъчна звезда и продължихме към Словения. Късно вечерта пристигнахме в Нова Горица, Словения където решихме да пренощуваме. Задаваше се буря и не беше разумно да спим навън, затова паркирах под заслона на една затворена бензиностанция и докато се наместим в не чак толкова удобната за спане MR2-ка започна да вали из ведро. На сутринта се събудихме от човека, който дойде да отвори бензиностанцията. Разсънихме се, сипах 100 октана до горе на вече ефтиния словенски бензин и продължихме нагоре по река Соча към следващата ни спирка, Толмин. Малко разходка, малко плажче на реката и следобед посетихме Толминска корита. Уникално красив каньон, недалеч от който е местната забележителност Медведова глава(меча глава) която представлява един камък във формата на сърце заклещен между стените над реката. Определено си заслужава да се посети. Последва приятна вечеря в традиционен ресторант, след което разходка в района и решихме да пренощуваме в една от тентите за предстоящия фестивал в Толмин. На следващия ден продължихме към Кобарид, недалеч от който се намира невероятния водопад Козяк и Наполеоновия мост над река Соча. След него продължихме към водопада Бока, който е най-големия водопад в Словения, интересното при който е че водата извира само 20-тина метра преди да падне от повече от 100м височина. След него продължихме към Бовец, каяк столицата на Словения, където само разгледахме набързо през прозореца и продължихме нагоре по реката. Следващата ни спирка беше Велика Корита. Емблематичния за река Соча каньон, който е същинска мечта за всеки каякар, с неговите тесни стени, надвесени тавани и тюркоазено синьо-зелена кристално чиста вода. След това захождайки към прохода Вршич,най-високия проход в Словения решихме да се отклоним до извора на река Соча, но като стигнахме мястото собственикът на хижата от която тръгва пътеката ядосано ми се скара,че вдигам много шум, при положение че едва галех педала на малко над 1500 оборота. Все пак ни беше неудобно да се мотаем там, а и вече започваше леко да се стъмва, затова решихме да продължим по пътя към Любляна. Преди нея обаче реших да се отбием да видим може би най-известната туристическа дестинация на Словения, езерото Блед. направихме една обиколка на езерото и спряхме за вечеря на приятно усамотено местенце на брега на езерото. Масата разбира се беше задния капак и спойлера на MR2-ката. След като хапнахме и се насладихме на обстановката, продължихме към Любляна, където след кратка разходка из по-интересните места в центъра решихме да преспим някъде по път към Бългачрия. В крайна сметка си намерихме приятно местнеце точно преди да се качим на магистралата, на изхода от Любляна. На следващия ден рано рано тръгнахме към България. Много шум по магистралата, граница с Хърватска, след това пак много шум по магистралата към Сърбия. На границата имаше яко задръстване, но след малко нагло набутване в аварийната лента, в крайна сметка бързо минахме най-отпред и по живо по задраво стъпихме на сръбска земя. От там отново много шум по магистралата, подминахме Белград по околовръстното и тъкмо се качихме пак на магистралата и отново задръстване. Този път без да му се вижда края и без да се движим особено много. Жегата продължаваше да пари най-страшно и след като минахме пряко сили 1км за около 30-40мин видях насреща изход към Пожаревац. Тъй като бяхме тръгнали към Лом за 80-тия рожден ден на баба ми, реших да се изнеса от този магистрален кошмар, в който се бях вкарал и да си карам като пич по селските сръбски пътища в посока ГКПП Брегово. Беше доста красиво и пътят беше учудващо приятен с малки изключения. След доста завои прехвърлихме Стара планина , малко след нея дойде и границата. След близо 2 месеца най-накрая стъпих отново на родна земя и то на място, на което не съм бил никога до сега. За митничарите бях много странен случай, Българин с английска спортна кола,с българска застраховка, докарана от Франция, с гадже Латвийка вътре. Със сигурност не бяха попадали на нещо подобно скоро, затова съвсем разбираемо последва обстоен преглед и проверка в базите данни на всички документи. След 30-40 мин ровене в компютри в крайна сметка ме пуснаха на Българска територия. още 50-60 км завои и ето че пристигнахме в Лом броени минути преди рождения ден на баба ми да мине. Макар и малко закъснели все пак го хванахме. По празнувахме малко и се прибрахме, най-накрая вкъщи със семейството, а MR2-ката паркирана под домашната сряха. Пълна идилия

И така след около 2400 км от Ница до София най-накрая се прибрах. Зареден с тонове позитивни емоций, събрани от къде ли не из Европа.
След това някъде 10-на дни си покарах Тойотата из софия, като всяко качване ми пълнеше душата на макс, до момента в който не изтече МОТ-а и трябваше да прибера колата в гаража. Последва моренце за 10-на дни и като се върнах се захванах да си почистя мястото където възнамерявам да я държа и да подготвя колата за зимен сън.
Ето малко снимки от преди да знам за съществуването на тази кола, както и от приключението от Ница до София с Toyota Mr2 SW20.
Така е изглеждала колата преди да я нашарят..

След което с малко боя и малко повече фолио са я превърнали в това:


А ето ги и главните виновници за тази тема:

А това е снимка от момента, в който видях колата за втори път, този път в Ница.

Няколко дни след това, вече на път..

Тук на снимката е и моя спътник, Йозеф от Инсбрук.

Поредната красива гледка от Лазурния бряг

И мястото където пренощувахме след това

Тук сме вече в Бергамо. Децата се снимат с тойотата..

И аз да не остана по-назад..

Малко храна за звяра.. Нейде из итаианските алпи

Тази серия от снимки е от лозето, под което преспахме, в покранините на Лаго ди Гарда..



А тук сме тамън след плажче в Словения..

На паркинга на Толминска корита..

Малко ремонтни дейности след близка среща с маскиран дънер в полянка..

А тук сме буквално върху Велика корита..


Мястото, където пренощувахме на изхода от Любляна..

Пълен резервоар и много шум по магистралата към България


и последната снимка е вече от "гаража" паркирана до другата ми любима, точно преди да замина за морето..

Вече започнах с процедурата по зазимяването на колата(тъй като ще заминавам скоро), както и с ъпгрейдите по нея, но за тях ще пиша в следващите ми постове.
Благодаря за вниманието и отделеното време..
Следва продължение
